پراید سرقتی راز قتل عروس جوان را فاش کرد

پراید سرقتی راز قتل عروس جوان را فاش کرد

تعقیب و گریز ماموران پلیس و سرنشینان یک پراید سرقتی راز قتل نوعروس ۲۴ساله شمالی را پس از دو‌سال فاش کرد. مرد جوان که به اتهام سرقت دستگیر شده بود، در بازجویی‌ها به قتل همسرش اعتراف کرد.

کد خبر : ۴۰۶۱۷
بازدید : ۱۳۲۵
پراید سرقتی راز قتل عروس جوان را فاش کرد
ساعت ۴ صبح دوم تیرماه، مأموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس در زمان گشتزنی در خیابان علامه جنوبی به یک خودرو پراید سفیدرنگ با یک سرنشین مشکوک شدند. در بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد که پراید دارای سابقه اعلام سرقت از حوزه کلانتری ۱۱۳ بازار است.

به گزارش شهروند، تعقیب و گریز ماموران پلیس و سرنشینان یک پراید سرقتی راز قتل نوعروس ۲۴ساله شمالی را پس از دو‌سال فاش کرد. مرد جوان که به اتهام سرقت دستگیر شده بود، در بازجویی‌ها به قتل همسرش اعتراف کرد.

ساعت ۴ صبح دوم تیرماه، مأموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس در زمان گشتزنی در خیابان علامه جنوبی به یک خودرو پراید سفیدرنگ با یک سرنشین مشکوک شدند. در بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد که پراید دارای سابقه اعلام سرقت از حوزه کلانتری ۱۱۳ بازار است.

با شناسایی خودرو مسروقه، مأموران کلانتری به راننده پراید دستور ایست دادند اما وی فرار کرد که نهایتا در یک تعقیب و گریز و شلیک چندین تیر از سوی مأموران، راننده پراید مجبور به توقف و توسط مأموران دستگیر شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت خودرو» و به دستور بازپرس شعبه چهاردهم دادسرای ناحیه ۲ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

متهم که در زمان دستگیری خودش را عبدالله اکبری معرفی کرده بود، در تحقیقات نخست منکر هرگونه اطلاع از مسروقه‌بودن خودرو شد و ادعا کرد که خودرو را از یکی از دوستانش به نام علی دریافت کرده است. با انتقال عبدالله اکبری به پایگاه دوم آگاهی، هویت واقعی او به نام «محسن» ۳۰ساله محرز و با اعترافات وی، همدستش به نام علی ایزدی به اتهام سرقت خودرو، دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش در منطقه سرچشمه مقادیر قابل توجهی اسناد و مدارک شناسایی متعلق به افراد غیرکشف شد.

در تحقیقات نخست، کارآگاهان با بررسی سوابق علی ایزدی اطلاع پیدا کردند که او نیز مانند همدستش سعی در مخفی نگه‌داشتن هویت واقعی خود به نام «رهام» ۳۷ساله را داشته است.
«رهام» که اعتیاد شدیدی به مصرف موادمخدر از نوع شیشه دارد، پیش از احراز هویت واقعی‌اش درخصوص سرقتی‌بودن خودرو مکشوفه مدعی شد که خودرو را از فرد دیگری و در ازای پرداخت روزانه مبلغ ۲۵ الی ۳۰‌هزار تومان اجاره کرد و خودش سرقتی انجام نداده اما پس از شناسایی هویت واقعی و در بررسی سوابقش مشخص شد که او از مجرمان سابقه‌دار در زمینه ارتکاب جرایم مختلف بوده و تاکنون بارها به اتهام ارتکاب جرایم مرتبط با موادمخدر، چک، ضرب و جرح عمدی و تخریب دستگیر و روانه زندان شده است. همچنین در بررسی سوابق، «رهام» در سیستم جامع پلیس مشخص شد که وی از‌ سال ۱۳۹۲ تاکنون تحت تعقیب پلیس آگاهی استان مازندران- شهرستان عباس‌آباد مازندران قرار دارد.

در استعلام به عمل آمده از پلیس آگاهی شهرستان عباس‌آباد اعلام شد که «رهام» به اتهام قتل عمدی همسرش به نام «سمیرا» ۲۴ساله در یکی از روستاهای شهرستان عباس‌آباد، تحت تعقیب آنها قرار داشته است. بنابراین بلافاصله با اعلام خبر دستگیری رهام، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان عباس‌آباد به تهران اعزام شدند. با محتویات پرونده و اعلام نظریه پزشکی قانونی، مقتول به علت اصابت جسم سخت به ناحیه سر و در داخل منزلش به قتل رسیده و متهم نیز به ارتکاب جنایت در زمان مصرف موادمخدر از نوع شیشه اعتراف کرد.

سرهنگ سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: «با هماهنگی به عمل آمده، تیمی از پلیس آگاهی شهرستان عباس‌آباد با نیابت قضائی به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کردند و متهم با دستور قضائی با قرار بازداشت موقت به اتهام قتل عمد تحویل کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان عباس‌آباد شد.»

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید