از «تتلو و رضایا» یاد بگیرید

برای من که به عنوان یک روزنامه نگار، سال های سال شاهد برخوردهای سلبی بسیاری از مدعیان یقه سفید کت و شلوار پوش با منتقدان بوده ام طرز برخورد دو خواننده جوان زیر زمینی بسیار جالب بود.

کد خبر : ۴۱۱۱
بازدید : ۱۸۰۲
برای من که به عنوان یک روزنامه نگار، سال های سال شاهد برخوردهای سلبی بسیاری از مدعیان یقه سفید کت و شلوار پوش با منتقدان بوده ام طرز برخورد دو خواننده جوان زیر زمینی بسیار جالب بود.

جعفر محمدی در عصر ایران نوشت: شبی که امیر مهدی ژوله به عنوان یکی از دو کمدین روی صحنه خندوانه رفت و به اجرای "استندآپ کمدی (ایست خند)" پرداخت، با دو خواننده زیر زمینی هم شوخی کرد.

برای من که با خوانندگان رپ و راک و ... نمی توانم ارتباط برقرار کنم و اساساً میانه ای هم با آنها ندارم، نه امیرتتلو و نه رضایا، چهره های شناخته شده ای نیستند و ترجیح می دهم به خوانندگان سنتی و نسل قبل گوش کنم.

اما آنچه باعث شد درباره این دو خواننده که شناخت خاصی هم روی آنها ندارم و اسم دومی را هم در همین ماجرا برای اولین بار شنیدم مطلب بنویسم، واکنش آنها به این برنامه بود.

امیر تتلو در واکنش به استندآپ کمدی ژوله در اینستاگرام خود نوشت:
«میگن تو برنامه خندوانه به ما مثکه بی‌احترامی شده توسط یه آقایی به اسم ژوژولو!! والا من اون برنامرو ندیدم و اون آقارم نمیشناسم اما چیزایی که الان راجبش فهمیدم اینجوریه که میخوان یه کاری بکنن مردم بخندن. دمشونم گرم. شکایتی ندارم بذارین زندگیشونو بکنن. به نظرم خوشحال کردن و خندوندن مردم کار مقدسیه البته اگه به خاطر نفع شخصی نباشه».

امیررضا طاری معروف به رضایا هم با انتشار تصویری از ژوله در صفحه‌ اینستاگرامش نوشت: «جناب آقای امیرمهدی عزیز یا همون کاراکتر (ژوله) خیلی لطف کردن تو برنامه خندوانه اسم منو آوردن. واسه من که خودم طرفدار این برنامه هستم باعث افتخاره که اسمم تو این برنامه گفته شد. این دوستان واسه شادی شما زحمت میکشن پس لطفا دنبال حاشیه و جنگ نباشید. از خدا میخوام روزی که من و بقیه دوستانم مجوز بگیریم و بتونیم به صورت رسمی به شما خدمت کنیم. شب خوش»

برای من که به عنوان یک روزنامه نگار، سال های سال شاهد برخوردهای سلبی بسیاری از مدعیان یقه سفید کت و شلوار پوش با منتقدان بوده ام و بارها دیده ام که به خاطر نقدی درباره یک مسؤول، شکایت و پرونده سازی کرده اند و تا منتقد را به خاک سیاه ننشانده اند، از پای ننشسته اند، طرز برخورد دو خواننده جوان زیر زمینی بسیار جالب بود.

این دو جوان که از قضا طرفداران زیادی هم دارند و یکی شان 1 میلیون و 700 و دیگری 200 هزار دنبال کننده (فالوور) در اینستاگرام دارند، می توانستند به رسم مألوف این دیار ، داد و قال راه بنیدازند و هواداران خود را علیه کمدین مورد نظر بشورانند و هر آنچه از راست و ناراست که خواستند را علیه او در صفحات شان بنویسند.

اما این دو خواننده زیر زمینی، درسی بزرگ به بسیاری از مدعیان دادند: می توان از کنار نقد و انتقاد، با سعه صدر گذشت و حتی منتقد را تشویق هم کرد کما این که این دو خواننده، به جای پرداختن به خودشان، به اصل قضیه اشاره کردند و به درستی اشاره کردند که آنچه مهم است، شاد کردن مردم است که در آن برنامه محقق شده است.

البته امیر مهدی ژوله هم پاسخ متمدنانه ای داد و خطاب به رضایا نوشت: «رضایا عزیزم دوست خوب. پسر محجوب عزیز. ممنونم از سعه صدرت. از میزان درک و فهمت از مفهوم طنز و کمدی. ممنونم از این برخورد دوستانه و بزرگوارانه‌ت با شوخی کوچیکی که از کنارت رد شد. ما برای آوردن لبخند و بیشتر کردن دوستی‌ها و کم‌کردن از تنش‌ها و استرس‌ها و دعواها و قیل و قال‌ها تو خندوانه دور هم جمع شدیم. همه اون چیزهایی که آرزوی تو و هنرت هم هست ... روی ماهتو میبوسم و آرزو میکنم به زودی زود با رفع همه موانع صدای خودتون رو به گوش دوستداراتون برسونید. مخلصیم. یا علی.»

هر چند الگوها زیادی برای درس گرفتن وجود دارند ولی دستکم درباره نقدپذیری ، برخورد با منتقد و دوری از حاشیه سازی، می توان بازخوانی رفتار عقلانی این دو خواننده زیر زمینی در قبال منتقد را به برخی مدعیان کم ظرفیت توصیه کرد و گفت، لااقل از تتلو و رضایا یاد بگیرید!
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید