نوشیدنی‌هایی برای رفع عطش تابستانی

نوشیدنی‌هایی برای رفع عطش تابستانی

برای خوردن یک نوشیدنی خنک بهتر است خودتان زحمت تهیه آن را بکشید. شاید فکر کنید فصل تابستان به دلیل متفاوت بودن میوه‌ها و آب دار نبودنشان نمی‌شود آبمیوه طبیعی درست کرد. اما با کمی خلاقیت می‌توانید خودتان و خانواده را به خوردن نوشیدنی تابستانی مهمان کنید.

کد خبر : ۴۱۴۳۷
بازدید : ۳۹۳۷
فرادید | روزهایی در تابستان آنقدر عطش دارید و گرما اذیتتان می‌کند که حاضر نیستید یک قاشق غذا بخورید. یعنی از گرما اشتهایتان هم از دست رفته است. اینجور وقتها نوشیدن یک لیوان آب میوه یا نوشیدنی خنک به رفع گرما و تشنگی خیلی کمک می‌کند. بهترین نوشیدنی‌هایی که می‌توان در این فصل خورد آبمیوه‌های طبیعی است. شناختن بعضی از این نوشیدنی‌ها خالی از لطف نیست.
نوشیدنی طبیعی
به گزارش فرادید؛ برای خوردن یک نوشیدنی خنک بهتر است خودتان زحمت تهیه آن را بکشید. شاید فکر کنید فصل تابستان به دلیل متفاوت بودن میوه‌‍ ها و آب دار نبودنشان نمی‌شود آبمیوه طبیعی درست کرد. اما با کمی خلاقیت می‌توانید خودتان و خانواده را به خوردن نوشیدنی تابستانی مهمان کنید.
خنک بنوشید
بهترین نوشیدنی‌هایی که می‌توان در این فصل خورد آبمیوه‌های طبیعی است
شربت سکنجبین
قدیمی‌ترین و ساده‌ترین شربت خنک تابستانی شربت سکنجبین است. تهیه کردن شربت سکنجبین خانگی با کمی شکر و سرکه و نعناع و گلاب در خانه هم ممکن است. اما اگر خودتان امکان درست کردن شربت را ندارید می‌توانید آماده شده از مغازه بخرید و فقط در آب حل کنید و نوش جان کنید. این شربت اگر با خیار رنده شده خورده شود بهتر است. خیار خاصیت خنک کننده گی زیادی دارد و حتی پوست آن برای خنک شدن صورت خیلی مفید است.
شربت آبلیمو یا لیموناد
کار سختی نیست، چند عدد آبلیموی تازه بخرید آبگیری کنید و با کمی شکر در آب حل کنید. این شربت به خاطر لیمو ترش تازه حس خنک و ضد عطشی برای شما ایجاد می‌کند و می‌تواند از گرما زدگی هم نجاتتان دهد. شربت آبلیمو باعث ترشح بزاق بیشتر می‌شود و در نتیجه احساس تشنگی را زود‌تر برطرف می‌کند. لیموناد را می‌توانید با ترکیبات دیگری از میوه‌ها مخلوط کنید و هر بار نوشیدنی لیمویی با طعم جدید داشته باشید. برای اینکه لیموناد شما از بی‌رنگی دور شود می‌توانید چند اب میوه رنگی را داخل فریزر خنک کنید و در لیموناد بریزید آب شدن آن‌ها می‌تواند رنگ جذابی به لیموناد شما بدهد.
خنک بنوشید
این شربت به خاطر لیمو ترش تازه حس خنک و ضد عطشی برای شما ایجاد می‌کند
شربت خاکشیر
یک شربت خنک و قدمی و سنتی ایرانی است. خاکشیر به دلیل داشتن دانه‌هایی که آب را درون خود حبس می‌کند و می‌تواند چند برابر ظرفیت ذخیره آب داشته باشد در زمان تشنگی نوشیدنی بسیار مناسبی است. دانه ‌های خاکشیر در دستگاه گوارش آب را در خود نگه می‌دارند و به تدریج آن را به بدن تحویل می‌دهند و نیاز بدن را در مدت طولانی‌تر نسبت به آب تامین می‌کنند. ولی یادتان باشد نوشیدن زیاد این شربت به دلیل اینکه با شکر مصرف می‌شود باعث چاقی می‌شود. سعی کنید برای شیرین کردن این شربت از سکنجبین استفاده کنید. یک باره یک تیر و دو نشان بزنید و دو شربت خنک را باهم بنوشید.
خنک بنوشید
دانه ‌های خاکشیر در دستگاه گوارش آب را در خود نگه می‌دارند
تخم شربتی
تخم شربتی گیاهی خودرو از خانواده نعناعیان و شبیه به ریحان ولی با برگ‌ها و تخم‌‌های ریز‌تر است. این گیاه بومی آمریکای مرکزی است. گرچه خود گیاه کاربرد تزئینی دارد، اما عمدتا این گیاه را برای مصرف تخم آن می‌کارند. تخم آن سیاه است و وقتی‌ که در آب ریخته شود سریعاً حالتی خمیری یا ژله‌ای و لعاب‌دار ایجاد می‌کند که بسیار لغزنده است و رنگش متمایل به رنگ خاکستری می‌شود. لعاب این دانه‌‌ها پس از جذب آب مانند فالوده می‌شود. تخم شربتی خواص زیادی دارد و به شدت برای فصل گرما توصیه شود.
خنک بنوشید
تخم شربتی خواص زیادی دارد و به شدت برای فصل گرما توصیه شود
موهیتو
این نوشیدنی در اصل کوبایی است اما چند سالی است در ایران طرفداران زیادی دارد. شربت موهیتو به دلیل ترکیبات لیمو و نعناعی که دارد برای خنک شدن در تابستان خیلی مفید است. تهیه کردن آن خیلی ساده و سریع است فقط کافی است نعناع و لیموی تازه داشته باشید با کمی سودا و شکر و یخ می‌توان یک نوشیدنی خنک گوارا داشت.
خنک بنوشید
شربت موهیتو به دلیل ترکیبات لیمو و نعناعی که دارد برای خنک شدن در تابستان خیلی مفید است
عناوین مرتبط:

نوشيدنی‌های فصل گرما
شربت‌های نعنایی
نعناع به تنهایی یک خنک کننده عالی برای تابستان است. نعناع را می‌توان با هر آبمیوه‌ای ترکیب کرد و طعم دلچسب خوبی به دست آورد. مثلا شربت آبلیمو یا‌‌ همان لیموناد را با کمی نعناع مخلوط کنید برای تنوع کمی توت فرنگی هم به آن اضافه کنید و ترکیب جدیدی از لیموناد و نعناع بنوشید. به جای توت فرنگی می‌توانید از میوه‌های دیگر فصل استفاده کنید، مثلا آلبالو یا گیلاس را کاملا هسته گیری کنید با لیموناد نعناعی خود میکس کنید و از خنکی آن لذت ببرید.
آب هندوانه
یکی از بهترین و خنک‌ترین میوه‌های تابستانی هندوانه است. با این میوه می‌توان ترکیبات نوشیدنی زیادی درست کرد. ساده‌ترین آن آب هندوانه است. کمی هندوانه را در مخلوط کن بریزید با یخ میکس کنید و نوش جان کنید.
خنک بنوشید
به هندوانه و یخ‌های داخل مخلوط کن کمی بستنی و نمک اضافه کنید تا تبدیل به کوکتل هندوانه شود
اما اگر دنبال تنوع و تازگی هستید ترکیبات دیگری را امتحان کنید. سعی کنید برای شیرین کردن آبمیوه از عسل استفاده کنید. مثلا می‌توانید آب لیمو تازه را به همراه توت فرنگی و مقداری یخ در مخلوط کن بریزید و سپس این مخلوط را با آب هندوانه خود ترکیب کنید و برای اینکه نوشیدنی خود را زیبا‌تر کنید می‌توانید از پوست هندوانه استفاده کنید و نوشیدنی را داخل پوست هندوانه که قبلا خالی کرده‌اید سرو کنید.
کوکتل هندوانه هم انتخاب دیگری است که می‌توانید داشته باشید. کافی است به هندوانه و یخ‌های داخل مخلوط کن کمی بستنی و نمک اضافه کنید تا تبدیل به کوکتل هندوانه شود. هندوانه را با نعناع و لیموناد هم می‌توانید میکس کنید و ترکیب جدیدی برای تابستان بسازید.
خنک بنوشید
برای شیرین کردن آبمیوه از عسل استفاده کنید
چای و قهوه سرد
نوشیدنی‌های جذاب زمستانی چای و قهوه هستند همین نوشیدنی‌ها درتابستان بیشتر باعث گرمای بدن می‌شوند. گرچه بعضی از عاشقان این نوشیدنی‌ها در هر شرایط آن را می‌خورند ولی می‌توان راه‌های جدیدی برای نوشیدن آن‌ها در گرما امتحان کرد. نوشیدنی جالب برای کسانی که عاشق چای هستند ولی گرما طاقتشان را برای خوردن نوشیدنی گرم بریده ترکیب چای و هندوانه است. چای کیسه‌ای را در یک پارچ بزرگ درست کنید و اجازه دهید خنک شود هندوانه خرد شده و ریحان را به آن اضافه کنید و چای سرد هندوانه‌ای نوش جان کنید.
چای سرد یا آیس تی ترکیبی جالب و قابل تغییر است. در ساده‌ترین حالت چای را درست می‌کنید و با یخ می‌خورید اما این نوشیدنی خیلی جذاب نیست.چای را درست کنید در یخچال خنکش کنید بعد آب انار، ورقه‌های لیموترش و شکر را به آن اضافه کنید و با یخ نوش جان کنید.
خنک بنوشید
چای سرد یا آیس تی ترکیبی جالب و قابل تغییر است
نوشیدن یک فنجان اسپرسوی خنک می‌تواند برای تابستان هیجان انگیز باشد، شکر و آب را روی گاز حرارت دهید. بگذارید آب بجوشد و شکر حل شود. اسپرسو را اضافه کرده و مخلوط کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. مایع را صاف کنید. آب و پوست لیمو را اضافه کنید. ظرف را ۲ ساعت درون فریزر قرار دهید. هر ۳۰ دقیقه، با استفاده از یک چنگال یخها را خرد کنید تا زمانی که خودش را بگیرد، البته نباید خیلی هم محکم شود. برای سرو کردن، یخ در بهشت را با قاشق درون کاسه بریزید. روی آن خامه بریزید و اگر دوست دارید، بازهم با پوست لیموترش رنده شده تزئین کنید.
برای پذیرایی از مهمان‌ها می‌توانید چای را دم کنید، زمان سرو کردن قطعه‌های لیمو و یخ را به آن اضافه کنید. این هم یک آیس تی مناسب فصل گرما است.
خنک بنوشید
نوشیدن یک فنجان قهوه خنک می‌تواند برای تابستان هیجان انگیز باشد
آبمیوه یخی
راه ساده دیگری که می‌توانید در تابستان برای خنک شدن امنحان کنید درست کردن آبمیوه یخی است. چند طعم آبمیوه را درست کنید و بگذارید یخ بزند، بعد طعم آبمیوه دلخواهتان را در لیوان بریزید و آبمیوه‌های یخی را به آن اضافه کنید، در حین نوشیدن یخهای طعم دار آب می‌شود و ترکیبی از چند آبمیوه خواهید داشت.
شاه توت و زغال اخته
یکی دیگر از میوه‌های جذاب تابستانی شاه توت است که طرفداران زیادی هم دارد، شاه توت را می‌توان به شکل مربا درست کرد. آب باقیمانده آن را صاف کنید. با یخ مخلوط کنید و شربت خنک شاه توت بخورید. همین کار را با میوه‌های کم آب دیگر هم می‌توانید بکنید، مثلا زغال اخته را بجوشانید آب آن را خنک و میل کنید. در همه این مدل نوشیدنی‌ها می‌توانید یک تکه بستنی اضافه کنید و خنک‌تر بنوشید.
شربت زنجبیل
این شربت با طعم خاص و کمی تند که دارد کاملا سلیقه‌ای مصرف می‌شود. اگر کسی به زنجبیل علاقمند باشد می‌تواند با آب لیموترش و پرتقال یک شربت زنجبیل درست کند. زنجبیل‌ها را در مخلوط کن با شکر و عسل میکس کنید، آب آن را صاف کرده و با آبمیوه‌تان مخلوط و نوش جان کنید.
سبزیجات تازه
ریحان و نعناع سبزیجاتی هستند که قابلیت شربت شدن دارند. با ریحان هم می‌توانید نوشیدنی خنک تابستانی درست کنید. کافی است شکر و آب سرد را مخلوط کنید، روی حرارت بگذارید تا حل شود. مقداری برگ ریحان به آن اضافه کنید و صبر کنید سرد شود، سپس شربت را صاف کنید و همراه یخ میل کنید.
خنک بنوشید
ریحان و نعناع سبزیجاتی هستند که قابلیت شربت شدن دارند
کوکتل‌ها
این نوشیدنی جذاب تابستانی مخلوطی از دو نوشیدنی یا بیشتر است. این ترکیب را می‌توانید با سلیقه شخصی تغییر دهید. چند نمونه کوکتل در اینجا برایتان می‌آوریم که به راحتی می‌توانید در خانه درست کنید. آب لیمو ترش، پرتقال و آناناس را باهم در مخلوط کن بریزید با یخ میکس کنید و کوکتل خوشرنگی نوش جان کنید.
ترکیب دیگر هلو و پرتقال و لیموی تازه است که باز هم به این شکل با هم میکس و خورده می‌شود. در کنار لیموترش و پرتقال می‌توانید میوه‌ها را تغییر دهید مثلا این بار گلابی و زردآلو را با لیمو و پرتقال میکس کنید و با یخ کوکتل جدید بسازید.
خنک بنوشید
این نوشیدنی جذاب تابستانی مخلوطی از دو نوشیدنی یا بیشتر است
آب
در کنار همه این نوشیدنی بهترین و سالم ترین نوشیدنی در تابستان و گرما همیشه آب خنک است.فقط یادتان باشد هرگز آب را خیلی سرد نخورید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید