آتش‌سوزی در اقامتگاه پناهجویان در آلمان

آتش‌سوزی در اقامتگاه پناهجویان در آلمان

یک سالن ورزش در شهر ورت‌هایم، در جنوب‌غربی آلمان که برای اقامتگاه پناهجویان درنظر گرفته شده بود، شنبه شب به آتش کشیده شد. گرچه علت آتش‌سوزی معلوم نیست، ولی مقامات شهر بر این نظرند که افرادی این سالن را به آتش کشیده‌اند.

کد خبر : ۴۱۴۴
بازدید : ۱۶۱۸
آتش‌سوزی در اقامتگاه پناهجویان در آلمان
فرادید | یک سالن ورزش در شهر ورت‌هایم، در جنوب‌غربی آلمان که برای اقامتگاه پناهجویان درنظر گرفته شده بود، شنبه شب به آتش کشیده شد. گرچه علت آتش‌سوزی معلوم نیست، ولی مقامات شهر بر این نظرند که افرادی این سالن را به آتش کشیده‌اند.

به گزارش فرادید به نقل از دیوچه وله، ماموران آتش‌نشانی شهر ورت‌هایم آلمان شنبه شب ۲۸ شهریور پس از باخبر شدن از حادثه آتش‌سوزی به سرعت خود را به محل رسانده و آتش را خاموش کردند.

دو نفر از ساکنان خانه سالمندانی که در نزدیکی محل آتش‌سوزی قرار داشت به بیمارستان منتقل شده‌اند. گفته می‌شود آنها در پی استشمام دود سمی حاصل از آتش‌سوزی دچار مشکلات تنفسی شده‌اند. ماموران پلیس نشانه‌هایی از مهاجمانی را پیدا کرده‌اند که خود را به درون این سالن ورزشی رسانده‌اند.

اشتفان میکولیچ، شهردار شهر ورت‌هایم شنبه شب اعلام کرد که آتش‌سوزی محل استقرار پناهجویان او را به شدت تحت تاثیر قرار داه است. مقامات شهر ورت‌هایم اعلام کرده اند که این سالن ورزشی دیگر امکان پذیرش پناهجو را ندارد، زیرا در پی آتش سوزی امکان فروریزی آن وجود دارد.

شاهدان عینی اعلام کرده‌اند در محل حادثه شخصی را دیده‌اند که لباس سیاه‌رنگی برتن داشته است. مقامات پلیس در این باره اطلاعات بیشتری نداده‌اند و اعلام کرده‌اند که آخرین نتایج تحقیقات را در یک کنفرانس خبری به اطلاع عموم خواهند رساند.

در این سالن ورزشی ۳۰۰ تخت جاسازی شده بود و قرار بود روز یکشنبه حدود ۴۰۰ پناهجو به این محل منتقل شوند.

شهر ورت‌هایم که در ایالت بادن وورتمبرگ آلمان قرار دارد و مانند مناطق اطراف آن در این ایالت به شدت با انبوه پناهجویان روبرو شده است. ۶۰۰ پناهجو چندروز پیش در حومه این شهر که ۹۰۰ سرنشین دارد، اسکان داده شده‌اند.

گفته می‌شود مردم این شهر که نگران ورود بیش از حد پناهجویان بودند، به مقامات این شهر هشدار داده بودند و اشتفان میکولیچ، شهردار شهر ورت‌هایم نیز نگرانی خود را در این باره اعلام کرده بود.

گفته می شود پس از حادثه آتش‌سوزی دیگر پناهجوی جدیدی در شهر ورت‌هایم مستقر نخواهد شد. مقامات این ایالت اما به شدت به دنبال مکان‌هایی برای استقرار پناهجویانی هستند که به این ایالت وارد می‌شوند.

آتش‌سوزی‌های مشابه در ماه‌های اخیر
اخبار مرتبی از به آتش کشیدن اقامتگاه‌ پناهجویان در آلمان به گوش می‌رسد. یکشنبه شب (۶ سپتامبر) محل استقرار پناهجویان در ایالت بادن وورتمبرگ در شهرک روتنبرگ در کنار رود نکار به آتش کشیده شد و پنج مجروح برجای گذاشت که ۴ نفر برای مداوا به بیمارستان انتقال یافتند.

دو نفر از ساکنان این محل به دلیل استشمام دود دچار مشکلات تنفسی شده بودند. دو نفر دیگر هم به سبب پرت‌کردن خود از درون ساختمان به بیرون دچار شکستگی استخوان شدند.

همچنین در شهرک اربه‌لبن، در ایالت تورینگن آلمان یک مجمتع مسکونی که قرار است پناهجویان در آن مستقر شوند طعمه آتش شد. به گفته یک مقام آتش‌نشانی محل، بخشی از سقف مجتمع تخریب شد ولی حادثه مجروحی نداشت. در این مورد هم گرچه علت آتش‌سوزی معلوم نیست، ولی می‌تواند ناشی از یک اقدام خرابکارانه باشد.

در ماه‌های گذشته در جنوب شرقی آلمان چندین محل‌که برای استقرار پناهجویان در نظرگرفته شده بودند به آتش‌کشیده شدند. تصور غالب این است که خرابکاران انگیزه‌های سیاسی و خارجی‌ستیزی دارند.

یک محل اقامت پناهجویان در نکارگموند در منطقه نزدیک رود راین نیز پیش از این آماج یک بمب دودزا قرار گرفت. ۵۰ پناهجو در این محل ساکن بودند. پلیس این بار نیز انگیزه‌های خارجی‌ستیزی را در حمله منتفی نمی‌دانست.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید