کوییک در محاصره چینی‌ها

کوییک در محاصره چینی‌ها

از زمان آغاز به کار این رویداد خودرویی تا پایان آن بیش از 10 مدل مختلف چینی رونمایی و به خریداران ایرانی ارائه شده است، در حالی که کوئیک تنها خودروی ایرانی بود که در خلال نمایشگاه به بازدیدکنندگان معرفی شد. ایران خودرو نیز غایب بزرگ نمایشگاه بود و هیچ یک از محصولات خود را به مشهد نیاورد بود تا چینی ها بدون حریف در میانه میدان یکه تازی کنند.

کد خبر : ۴۱۵۴۴
بازدید : ۶۰۵۹
فرادید | نمایشگاه خودرو مشهد تمام شد و پرونده آن با رونمایی از انبوهی از مدل های جدید چینی و چند خودروی فرانسوی، ایرانی و کره ای بسته شد. در این نمایشگاه که حدود یک هفته طول کشید بیش از 100 شرکت داخلی آخرین محصولات خود را به بازدیدکنندگان مشهدی ارائه کردند و در این بین باز هم این محصولات چینی بودند که دست بالا را داشتند. در واقع این سریال تمامی ندارد و به نظر می‌رسد صنعت خودروی چینی که از صادرات محصولاتش به بازارهای جهانی تا هم اکنون توفیقی به دست نیاورده، به هیچ وجه خیال ندارد از بازار بکر و خالی از رقابت ایران بیرون رود.

کوییک در محاصره چینی‌ها

به گزارش فرادید، در واقع از زمان برپایی این رویداد خودرویی تا پایان آن بیش از 10 مدل مختلف چینی رونمایی و به خریداران ایرانی ارائه شده است، در حالی که کوییک تنها خودروی ایرانی بود که در خلال نمایشگاه به بازدیدکنندگان معرفی شد. ایران خودرو نیز غایب بزرگ نمایشگاه بود و هیچ یک از محصولات خود را به مشهد نیاورد بود تا چینی ها بدون حریف در میانه میدان یکه تازی کنند. اتفاقی که به نظر می‌رسد نیازمند توجه دو سازنده بزرگ خودروی کشور است و در صورت بی‌توجهی به آن، احتمال بروز یک سلطه فراگیر چینی بر بازار خودروی کشور را در یک دهه آینده چندان دور از ذهن نشان نمی دهد.

کوییک در محاصره چینی‌ها

اما خبر رونمایی از کوییک در میان غوغای خودروهای چینی جالب توجه‌تر از همه بود. کوییک که تا پیش از این صرفا در محافل رسمی دیده شده بود، در مشهد سرانجام پرده از رخ کشید و در معرض بازدید خریداران قرار گرفت. با اینکه طرح کلی بدنه و اتاق این خودرو جالب توجه است اما عمده بازدیدکنندگان از طرح کنسول وسط و نحوه طراحی مانیتور بالای داشبورد این خودرو انتقاد می‌کردند.

کوییک در محاصره چینی‌ها

مورد جالب دیگر درباره سایپا اعلام زمان قطعی خروج پراید از سوی مهدی جمالی مدیرعامل این شرکت بود که تا 17 ماه دیگر یعنی انتهای سال 97 اتفاق می‌افتد. در عین حال سایپا قرار است دو خودروی جدید در رنج قیمتی پراید به بازار ارائه کند. این شرکت در عین حال با طیفی از محصولات سیتروئن یعنی سی6 و سی4، و همچنین خودروهای چانگان یعنی ایکس تی، بنی و سی اس75 به مشهد امده بود.

کوییک در محاصره چینی‌ها

در عین حال سایپا با جدیدترین خودروی ساخت برلیانس یعنی مدل سی3 کراس به مشهد پای گذاشته بود تا نشان دهد هیچ میلی به واگذاری سهم بازار خود به رقبای چینی از قبیل چری، لیفان، جک و بی وای دی ندارد. اما تشکیلات اقتصادی عظیم خودرو از یک کراس‌اوور زشت و زمخت با نام ساوانا محصول فوتون که قدرتی معادل 220 اسب بخار داشت رونمایی کرد. ظاهر قدیمی به همراه کیفیت پایین مونتاژ رنگ و اتاق و البته سازنده‌ای که سابقه کمی در تولید خودرو دارد باعث می‌شود تا نتوان چندان به ساوانای بزرگ و چینی اعتماد کرد.

کوییک در محاصره چینی‌ها

فوتون که از برندهای زیرمجموعه شرکت خودروسازی پکن یا بایک (BAIC) محسوب می‌شود، پیش‌تر مسئولیت تولید خودروهای کار و تجاری، پیکاپ و وانت را بر عهده دارد و قرار است مدل ساوانا (Sauvana) را در ایران مونتاژ کند. این خودرو از یک پیشرانه 2 لیتری مجهز به توربوشارژر بهره‌می برد که در تیپ استاندارد با جعبه‌دنده دستی 5 سرعته 198 اسب‌بخار و در تیپ استاندارد و لاکچری با جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک، 214 اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد. نگاهی کوتاه به این محصول چینی نشان می دهد ساوانا از کمترین کیفیت ممکن در طراحی بدنه، اتاق و قوای فنی بهره برده ودر عین حال از قیمت بسیار بالایی نیز برخوردار است.
حضور خودروهای تجاری نیز کاملا ملموس بوده و محصولاتی از کشورهای ژاپن، فرانسه، کره جنوبی، سوئد و چین در نمایشگاه حضور داشتند. در این بین ورود خودروهای بارکش برند فوسو میتسوبیشی جالب توجه بود، این خودروها به عنوان رقیب مستقیم محصولات ایسوزو و فوتون سالها است در بازارهای جهانی طرفداران بسیاری دارند.

کوییک در محاصره چینی‌ها

اما از بین برندهای مختلف که توانستند خود را به نمایشگاه مشهد برسانند حضور آرین موتور با دو برند سواری میتسوبیشی و دی‌اس بسیار چشمگیر بود. در عین حال رنو با دست پر به نمایشگاه مشهد پا گذاشته بود و پارس‌خودرو را نیز با انبوهی از مدل‌های خود در مشهد همراه کرده بود. ولوو، ام جی، هیوندای، سانگ‌یانگ، مزدا، چری، لیفان و تعداد زیادی خودروی داخلی و خارجی از جمله دیگر میهمانان این نمایشگاه بودند.


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید