«فیتیله» برای همیشه تعطیل می‌شود!

کارگردان و بازیگر «فیتیله» از خداحافظی تیم عموهای فیتیله‌ای با تلویزیون تا پایان امسال و پس از پخش قسمت‌های تولیدشده خبر داد. او گفت: عموهای فیتیله‌ای پس از 15 سال پخش، امسال برای همیشه «فیتیله» را خاموش می‌کنند.

کد خبر : ۴۱۶۱
بازدید : ۳۵۵۵
کارگردان و بازیگر «فیتیله» از خداحافظی تیم عموهای فیتیله‌ای با تلویزیون تا پایان امسال و پس از پخش قسمت‌های تولیدشده خبر داد. او گفت: عموهای فیتیله‌ای پس از 15 سال پخش، امسال برای همیشه «فیتیله» را خاموش می‌کنند.

محمد مسلمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سری جدید برنامه «فیتیله» با ساختاری متفاوت، از عید سعید قربان آغاز می‌شود. پخش این برنامه که به شکل تولیدی تهیه شده است، روزهای پنجشنبه و جمعه به روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود. این برنامه تا آخر امسال روی آنتن خواهد ماند و احتمالا امسال آخرین سالی است که عموهای فیتیله‌ای در برنامه‌های کودک حضور دارند؛ چراکه از کارهای کودک هیچ حمایتی نمی‌شود و در عین حال هیچ رقابتی هم میان برنامه‌های کودک وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: عموهای فیتیله‌ای سعی خودشان را کرده‌اند که تا پایان امسال در برنامه فیتیله متفاوت باشند و علیرغم میل‌شان که برنامه از حالت زنده خارج و به شکل تولیدی تهیه شده است، سعی کردند در همین برنامه تولیدی بتوانند جذابیت‌هایی را اضافه کنند که مخاطبان مثل سابق برنامه «فیتیله» را تماشا کنند.

او سپس نسبت به وضعیت برنامه‌های کودک تلویزیون و اینکه طی این سال‌ها برنامه‌های کودک هیچ پیشرفتی نداشته‌اند، انتقاد کرد و گفت: طی این چند سال اخیر برنامه‌های کودک مخاطبان خود را از دست داده‌اند و به نظر می‌رسد بچه‌ها بیشتر به سمت ماهواره‌ها می‌روند. متاسفانه ما طی هفت الی هشت سال گذشته تولید هیچ برنامه‌ جدیدی در حوزه کودک نداشتیم و به عنوان گروهی که از سال 1370 تا کنون به مدت 24 سال است که در این حوزه کار می‌کنیم احساس می‌کنم سیر نزولی در برنامه‌های کودک وجود داشته که این اتفاق به این دلیل است که حمایتی از طرف شبکه نمی‌شود، بنابراین به احتمال زیاد امسال آخرین سالی باشد که تیم گروه فیتیله در برنامه‌های کودک حضور پیدا می‌کنند.

این برنامه ساز کودک در ادامه مطرح کرد: برنامه‌های کودک نیازمند تفکر جدید و سیاست‌های کارشناسی شده‌ای هستند تا بتوانند دوباره رشد پیدا کنند و زنده شوند؛ به ویژه با توجه به بحث ماهواره و فضاهای مختلف که در حال حاضر بچه‌ها درگیر آن هستند، کم‌کاری در این حوزه جبران ناپذیر خواهد بود و صدمات و ضررهای بزرگی به آنها می‌زند.

مسلمی همچنین درباره‌ی راه‌اندازی شبکه کودک بیان کرد: از سالیان سال شعار راه‌اندازی شبکه کودک مطرح بوده اما هیچ اتفاقی نیفتاده است. اخیرا شنیده‌ایم که این اتفاق خواهد افتاد. در حال حاضر هم که گروه‌های حرفه‌ای کودک هیچ حمایت نمی‌شوند، چطور می‌شود این اتفاق بیفتد؟

کارگردان برنامه «فیتیله» در پایان اعلام کرد که سری جدید برنامه‌اش که در 52 قسمت تهیه شده است تا پایان امسال از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید