اعتراف الله‌کرم درباره‌ حادثه‌ سفارت‌ انگلیس

حسین الله کرم با اشاره به حادثه سفارت انگلیس و بالارفتن از دیوار آن گفت: می پذیریم که باید به روش های دیگری عمل می کردیم.

کد خبر : ۴۱۸۴
بازدید : ۲۹۴۵
حسین الله کرم با اشاره به حادثه سفارت انگلیس و بالارفتن از دیوار آن گفت: می پذیریم که باید به روش های دیگری عمل می کردیم.

الله کرم درباره تفاوت یک فرد یا تفکر انقلابی با یک فرد یا تفکر افراطی گفت: یک فرد انقلابی بر اساس اصول و عوامل مشخص یک تفکر یا ایدئولوژی یا اندیشه دینی عمل می کند اما افراطیون بر اساس مسائل شخصی و گروهی و جناحی عمل می‌کنند و عمدتا منافع خاص رو در نظر می گیرند.

وی درباره حادثه سفارت انگلیس و بالا رفتن از دیوار این سفارت اظهار داشت: در مقابل کسانی که قانون شکنی می کنند و دنباله رو همان فتنه 88 هستند و هم چنین سفارت انگلیس که همراه با جریان فتنه شرکت می کند فکر می‌کنید باید چگونه عمل کرد؟ آیا آنها کار قانونی میکنند؟

الله کرم ادامه داد: سفارت انگلیس با این اعمالش یک سفارتخانه نیست بلکه یک لانه جاسوسی دوم است. اگر شما بپذیرید که اینجا لانه جاسوسی است پس برخورد مردم با این لانه جاسوسی یک حرکت انقلابی بوده است نه یک حرکت افراطی. اگر این سفارتخانه زودتر بسته می شد و دیپلماتهای آن اخراج می شدند این حرکت به گفته من انقلابی و به گفته شما افراطی رخ نمی داد. هرکسی که میخواهد باشد چه روحانی باشد و چه احمدی نژاد. وقتی که جلو فعالیت های این سفارت خانه را نمی گیرند، پس رفتار مردمی که چنین واکنشی نشان می دهند قابل قبول است.

الله کرم اظهار داشت: اینکه روشهای بهتری میتوانست برای برخورد وجود داشته باشد صحیح است و باید از این روشها استفاده می شد. اما کسانی که باید روشهای درست را انجام می دادند انجام ندادند و این حرکت در پی این کوتاهی اتفاق افتاد. نمایندگان مجلس باید قبل از این حرکت می کردند. وقتی که قانونگذار به وظیفه خود عمل نمی کند جوانهای انقلابی باید چیکار کنند؟ بروند به کجا شکایت کنند؟

الله کرم در پاسخ به این سوال که به نظر شما این حرکت انقلابی بوده و نه افراطی گفت: حرکت انقلابی هم اگر نادرست باشد می تواند توسط رهبر انقلابی مورد نقد قرار بگیرد و افراد هم می پذیرند آنرا و ماهم می پذیریم که باید به روش‌های دیگری عمل می کردیم.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید