تهدید کی‌روش مرگ رویاها نزدیک است!

تهدید کی‌روش مرگ رویاها نزدیک است!

کارلوس کی‌روش ساعاتی قبل از ترک تهران به همراه کاروان تیم‌ملی برای سفر به کره‌جنوبی با انتشار متنی در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک از شرایط حاکم بر فوتبال ایران انتقاد کرد.

کد خبر : ۴۲۱۷۳
بازدید : ۱۳۷۳
تهدید کی‌روش مرگ رویاها نزدیک است!
کارلوس کی‌روش ساعاتی قبل از ترک تهران به همراه کاروان تیم‌ملی برای سفر به کره‌جنوبی با انتشار متنی در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک از شرایط حاکم بر فوتبال ایران انتقاد کرد.
به گزارش شهروند، سرمربی پرتغالی تیم‌ملی از وعده‌هایی که بابت حمایت از تیم‌ملی جهت حضور در جام‌جهانی داده شد اما هنوز هیچ‌کدام به مرحله اجرا و انجام نرسیده ناراضی است و در پیغام فیس‌بوکی خواهان حمایت‌های بیشتر از تیم‌ملی شد.

فیس‌بوک؛ رسانه معتبر کی‌روش
رسانه‌ها و خبرنگاران ایرانی مدت‌هاست عادت کرده‌اند برای انعکاس مهمترین حرف‌های کارلوس کی‌روش به صفحات شخصی او در دنیای مجازی مراجعه کنند. کی‌روش بارها با انتشار اسامی بازیکنان تیم‌ملی در صفحه شخصی خود مورد انتقاد قرار گرفت. رسانه‌های ورزشی بارها با انتقاد از کی‌روش به خاطر این‌که لیست را قبل از انتشار در فیس‌بوک به فدراسیون فوتبال هم نمی‌داد، از او گله کردند.
حالا کی‌روش نه‌تنها ترجیح می‌دهد اسامی تیم‌ملی را در صفحه فیس‌بوکش معرفی کند بلکه حرف‌های مهم و اغلب جنجالی‌اش را با هم به صورت بیانیه منتشر می‌کند. او در ابتدای ‌سال‌جاری حتی مصاحبه با رسانه‌های ایرانی را تحریم کرد و ترجیح داد بیانیه‌هایش را به زبان انگلیسی در فیس‌بوک خود منتشر کند.
البته درحال‌ حاضر رابطه سرمربی پرتغالی با خبرنگاران تیره نیست اما این‌بار هم کی‌روش ترجیح داد برای ابراز گله از وضع آماده‌سازی تیم ملی، حرف‌هایش را به صورت بیانیه در فیس‌بوک منتشر کند.

طوفان‌های ویرانگر در راهند
با دومین صعود متوالی تیم‌ملی فوتبال ایران، دیگر صرفا صعود به مهمترین فستیوال فوتبالی دنیا نمی‌تواند برای مردم ایران به اندازه قبل هیجان‌انگیز و افتخارآفرین باشد. کی‌روش هم این موضوع را خیلی زود فهمید.
او برای صعود زودهنگام با ایران به جام‌جهانی ٢٠١٨ روسیه فقط برای چند ساعت خوشحال بود و بعد از آن بارها از طریق دیدار با رئیس فدراسیون و حتی وزیر وزارت ورزش و جوانان از لزوم آماده‌سازی تیم‌ملی برای حضور در جام‌جهانی می‌گفت. او که سال‌ها در سطح اول فوتبال اروپا مربیگری کرده، به خوبی می‌داند حضور آبرومندانه در جام‌جهانی برای تیم‌هایی در سطح ایران نیازمند داشتن برنامه‌ای دقیق با حمایت مسئولان است. به همین دلیل ادامه روند فعلی را شبیه به وزش طوفان‌های شدید و ویرانگر پیش‌روی تیم‌ملی تشبیه کرده است.

پایان کار با افتخاری منحصر به فرد
بیانیه کی‌روش با تمجید از نتایج تیم‌ملی و آمارهای این تیم شروع شده است: «ما باید به صعودمان به جام جهانی، وضع شکست‌ناپذیری‌مان، آمار کلین شیت و حضور در صدر رنکینگ آسیا افتخار کنیم و از آن خوشحال باشیم. دو بازی مانده به پایان دیدارهای مقدماتی، ایران توانست به‌عنوان تیم اول، صعودش را به این رقابت‌ها قطعی کند و پس از برزیل به دومین تیمی تبدیل شود که به جام‌جهانی راه یافته است که دستاوردی فوق‌العاده محسوب می‌شود.
ما خودمان را برای تقابل با کره‌جنوبی و سوریه آماده می‌کنیم و می‌خواهیم به بهترین شکل و با افتخارآفرینی کار را به پایان برسانیم.» این بخش از بیانیه کی‌روش نشان می‌دهد او همیشه برای بردن آماده است. کارلوس به خوبی می‌داند که تاریخ را فاتحان می‌نویسند، به همین دلیل حاضر نیست مقابل کره‌جنوبی و سوریه بازنده باشد. این‌که سرمربی تیم‌ملی پس از صعود قاطعانه و زودهنگام ایران به جام جهانی، همچنان خواهان تمرکز روی دو بازی تشریفاتی است، نشان می‌دهد که او قصد کوتاه‌آمدن ندارد.
برای کی‌روش بازی با کره که وضعیتی نگران‌کننده دارد و برای صعود مقابل ایران به میدان می‌آید، چیزی جز پیروزی ارزش ندارد. کی‌روش از زمان حضور در ایران، ٤بار با کره روبه‌رو شده و هر ٤ بازی را با پیروزی پشت‌سر گذاشته و در این کشور فردی منفور به حساب می‌آید. او اصلا دوست ندارد رکوردش در برابر چشم‌بادامی‌ها خراب شود و به چیزی کمتر از برد رضایت دهد. به همین دلیل است که در این بیانیه اهمیت زیادی برای این دو بازی قایل شده و روی مهم بودن آنها تأکید زیادی کرده است.

انتقاد از وعده‌های توخالی
در ادامه بیانیه کی‌روش آمده: «سه‌ماه پس از صعودمان به جام‌جهانی، باید برنامه‌ای انگیزشی و چالشی وجود داشته باشد که توسط یک بودجه با ثبات و قوی تأمین می‌شود، ولی متاسفانه وضع فعلی اینگونه نیست و اگر این حمایت در زمان مناسب انجام نشود و اگر اشتباهات گذشته را تکرار کنیم، در مسیر ناهموار گذشته گام برداریم، با طوفان شن روبه‌رو خواهیم شد.
بالاتر از این وضع بی‌ثبات اقتصادی، ما با بادهای ویرانگر پیش‌بینی نشده و خطرناکی روبه‌رو هستیم که به سمت ما می‌وزند. مطمئنا تیم‌ملی به این اتفاقات نیازی ندارد و بدون شک، هواداران و حامیان تیم هم انتظار چنین اتفاقاتی را ندارند.»
در روزهای اخیر شایعات زیادی درباره مشکلات مالی فوتبال ایران و حتی ورشکستگی آن به گوش رسیده است. قطعا کی‌روش هم این شایعات را شنیده و از بدهی ٤٥میلیاردی سازمان لیگ با خبر شده است. عملی‌نشدن وعده‌هایی که هنوز در حد حرف مانده‌اند، هم حسابی سرمربی تیم‌ملی را نگران و عصبانی کرده است.
بعد از صعود قاطعانه تیم‌ملی به جام‌جهانی حرف‌ها و وعده‌های زیادی مطرح شد اما هنوز هیچ‌کدام از این برنامه‌ها نه مکتوب شده‌اند و نه بودجه‌ای برای آنها تعریف شده است. وضع بی‌ثبات اقتصادی هم دقیقا همان چیزی است که می‌تواند در‌ سال منتهی به جام‌جهانی حسابی تیم‌ملی را آزار دهد و درنهایت به آن چیزی منتهی شود که سودی برای فوتبال ندارد.

پاداش و حمایت فراتر از همیشه باشد
مرد پرتغالی که بعد از صعود قاطعانه تیم ملی، با رئیس‌جمهوری و وزیر ورزش دیدار کرد، برای نهیب‌زدن به مسئولان فوتبال از صحبت‌های انگیزشی آنها یاد کرده است. کی‌روش در ادامه بیانیه‌هایش تأمین به‌موقع منابع مالی را ضامن آماده‌سازی تیم‌ملی برای جام‌جهانی دانسته تا او و شاگردانش بتوانند به دنبال تعبیر رویا باشند اما ظاهرا با ادامه این روند مرگ تدریجی رویاها فرا خواهد رسید.
کی‌روش در انتهای بیانیه مهم و پر از کنایه‌اش به عملکرد تیم‌ملی که همیشه فراتر از انتظارات بوده، اشاره کرده و درخواست دارد که این‌بار پاداش شاگردانش هم فراتر از انتظارات باشد نه مثل همیشه.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید