تفریحات سیاست مداران دنیا چیست؟

تفریحات سیاست مداران دنیا چیست؟

آدم هستند دیگر. گیرم اهل دنیای بی پدر و مادر سیاست باشند و سرشان گرم بازی با مهره های قصر و کاخ شان اما باز هم دلیل نمی شود، تفریح نکنند.

کد خبر : ۴۲۴۰۲
بازدید : ۳۵۷۳
آدم هستند دیگر. گیرم اهل دنیای بی پدر و مادر سیاست باشند و سرشان گرم بازی با مهره های قصر و کاخ شان اما باز هم دلیل نمی شود، تفریح نکنند.

به گزارش هفته نامه همشهری جوان،آدم هستند دیگر. گیرم اهل دنیای بی پدر و مادر سیاست باشند و سرشان گرم بازی با مهره های قصر و کاخ شان اما باز هم دلیل نمی شود، تفریح نکنند. حتی شلوغ ترین سیاستمداران دنیا هم زمانی را برای استراحت و تفریح در نظر می گیرند. بعضی هایشان به بازی کردن و ورزش دلخوش هستند و گروهی دیگر- مثل همه آدم های معمولی- اوقات فراغت شان را پای تلویزیونی می گذرانند.

زندگی لوکس و مرفه بعضی از این سیاستمداران باعث شده، آنچه را برای ما کار خسته کنده روزمره است، برای آن ها بخشی از یک تفریح باشد. خلاصه این که سیاسیون موجودات عجیبی هستند اما آخرش را که نگاه کنی، مثل ما آدم های معمولی فکر می کنند. یک نکته خاص را که بین همه شان مشترک است، همین جا لو می دهیم؛ کتاب خواندن برای هیچ کدام از سیاستمداران جهان تفریح به حساب نمی آید. این جمله می تواند دو معنی داشته باشد؛ یا این عزیزان کلا به کتاب فکر هم نمی کنند یا این که بخش جدی از فعالیت های روزانه شان است، نه یک تفریح گذرا و دل خوش کن.

بشار اسد؛ عکاسی از مراسم شما با نازل ترین قیمت!
این روزها دیگر زیاد اسم پسر حافظ اسد را نمی شنویم. سیاستمدار عرب این قدر گرفتار مشکلات جنگ های داخلی کشورش است که دیگر اسم و رسمی در فضای بین المللی به هم نمی زند. بشار اسد، چشم پزشک حاذق سوری که بعد از مرگ پدر به کرسی ریاست جمهوری سوریه تکیه زد، عاشق عکاسی از طبیعت است و هیچ کاری مثل تصویربرداری نمی تواند او را به آرامش برساند، البته در کنار عکاسی از طبیعت، ثبت تصویرهای خانوادگی هم از علاقه مندی های بشار بوده و هست.
تفریحات سیاست مداران دنیا چیست؟

گویا در مهمانی های خصوصی خانوادگی در بیشتر اوقات بشار اسد کار تصویربرداری را به عهده می گرفته، البته بشار اسد علاقه فراوانی هم به دوچرخه سواری دارد و هرازگاهی با دوستان و آشنایان چرخ ها را بر می داند و می زنند به جاده، البته این روزها محتاط تر!
رابرت موگابه؛ وقتی فوتبال از زیمبابوه مهمتر می شود
رییس جمهور سیه چرده آفریقایی دیگر از مرز 90 سال هم گذشته اما این دلیل نمی شود که او بعد از گذشت عمری دلش فوتبال دیدن نخواهد یا از بازی کریکت دلزده شده باشد. بله رابرت موگابه رییس جمهور زیمبابوه که از سال 1980 تا الان یک نفس سر کار بوده و هفت بار خودش را در انتخابات پیروز کرده! عاشق تیم های چلسی و بارسلوناست و زمان برگزاری بازی های این دو تیم احدالناسی حق ندارد مزاحم او شود. حتی همسرش هم باید در این زمان در یک اتاق دیگر باشد تا آقای رییس جمهور 90 دقیقه فوتبالش را با خیال راحت ببیند.
تفریحات سیاست مداران دنیا چیست؟

خودش توی مصاحبه با یکی از روزنامه های انگلیسی گفته بود که موقع دیدن بازی های چلسی و بارسلونا حتی به زیمبابوه و مشکلاتش لحظه ای فکر نمی کند، البته دلمشغولی های آقای موگابه همین ها نیست. او عشق ورزش و پیاده روی است. این قدر که هر روز چهار صبح بیدار می شود و شروع می کند به ورزش، آن هم با تلویزیون روشن. او باید اول صبح اخبار بین الملل گوش کند و نرمش کند. آن هم نه با تردمیل و این وسیله های امروزی. نرمش و دو درجا!

موگابه یک علاقه مندی دیگر هم دارد؛ بازی کریکت، البته خیلی ها می گویند او فقط ادای کریکت دیدن در می آورد تا به مردم نشان بدهد خیلی آدم سرحال و به روزی است اما چطور می شود فیلم بازی کرد وقتی خانه اش دیوار به دیوار استادیوم اصلی کریکت پایتخت است!
جاستین ترودو؛ خوش پوش ترین بوکسور جهان
وقتی جاستین ترودو، نخست وزیر خوش تیپ کانادایی روی کار آمد، سر و صدای زیادی راه انداخت. نه فقط ظاهر خوش پوش و چهره جوان و خوش خلقش که سیاست های باز او به روی دنیا کاری کرد تا جوان سیاستمدار خیلی زود به دل همه بنشیند. تا این جای کار برای مردم دنیا ترودو فقط یک چهره سیاسی مثبت بود اما وقتی آقای نخست وزیر رفت روی رینگ بوکس، داستان فرق کرد. حالا مردم دنیا او را به خاطر در هم شکستن همه مرزهای اتوکشیده سیاست دوست داشتند.
تفریحات سیاست مداران دنیا چیست؟

چند وقت پیش بود که نخست وزیر جوان کانادا زمانی که برای امضای توافق نامه تغییرات اقلیمی پاریس به نیویورک سفر کرده بود، دل به دریا زد و یک شب به مشهورترین رینگ بوکس شهر رفت و با شورت و دستکش مخصوص بازی وارد رینگ شد، ترودو وارد رینگی شده بود که پیش از این محمدعلی در آن جا بازی کرده بود. در نگاه اول همه چیز نمایشی می آمد اما کمی بعد ماجرا فرق کرد. ترودو یک بوکسور حرفه ای از کار درآمد، البته آقای ترودو غیر از بوکس بازی کردن یک دلمشغولی دیگر هم دارد که شاید زیاد دوست نداشته باشد دیگران درباره اش بدانند.
او به خرید جوراب های خاص علاقه مند است. بله! هنوز چند ماهی از روی کار آمدن او نگذشته بود که تصویرش با یک جوراب قرمز توجه رسانه های دنیا را جلب کرد. چند وقت بعد هم جوراب آبی لاجوردی اش توی ذوق همه زد! خودش البته درباره جوراب هایش هیچ نظر خاصی ندارد، «من اصلا لباس های عجیب و غریبی نمی پوشم؛ مثل بقیه مردم می روم مغازه و از همان مغازه هایی که بقیه لباس می خرند، جنس هایم را تهیه می کنم و می پوشم.

اگر همه سیاستمداران در مناسبات رسمی شان از جوراب های معمولی سیاه و سفید یا خاکستری و... استفاده می کنند، خب این جوراب های رنگی هم علاقه من هستند و از نظر فرم و ظاهر خیلی عجیب نیست که من چنین جورابی بپوشم اما به شما حق می دهم شاید به این دلیل که با لباس های دیگر همکارانم فرق می کند برایتان تازگی داشته باشد. من فقط جوراب خاص دوست دارم. همین!»
آنگلا مرکل؛ کیک کوفته ریزه و فوتبال
فرقی ندارد که چه کسانی در دنیا با سیاست های او موافق باشند و چه کسانی مخالف. مهم این است که در چند سال گذشته، او به خاطر تحکم و جدیت در سیاستگذاری هایش به عنوان قدرتمندترین زن دنیا در صدر فهرست زنان سیاستمدار و کارآفرین قرار دارد. آنگلا مرکل با ظاهر خشک و جدی این روزها یکی از مشهورترین سیاستمداران دنیاست. حالا این وسط چه کسی می تواند تصور کند بانوی آهنین آلمانی ها که خیلی ها در اتحادیه اروپا از او و سیاست هایش حرف شنوی دارند، توی خلوت خانه برای همسرش و اطرافیان کیک درست می کند!
تفریحات سیاست مداران دنیا چیست؟

مرکل روزهای یکشنبه هر هفته بی خیال سیاست و دنیای بی در و پیکرش وارد آشپزخانه می شود و شروع می کند به پختن کیک. مسئله این جاست که خانم صدراعظم اصلا از یک خوشش نمی آمده اما چون همسرش کیک خانگی دوست داشته برای همین او هم از جوانی شروع کرده به یادگرفتن پختن انواع کیک و حالا برای خودش استادی شده.

می گویند سوپ سیب زمینی و کوفته ریزه های مرکل هم زمانی بین دوست و آشنا محبوبیت زیادی داشتند، البته آن زمان که او کنار دست هلموت کوهل، صدراعظم سابق آلمان کار می کرد. با این همه سرگرمی های آنگلا مرکل فقط به پخت و پز توی آشپزخانه ختم نمی شود. خانم سیاستمدار عاشق بازی فوتبال هم هست. خودش زمانی در مصاحبه با اشپیگل گفته بود: «فرصت تماشای بازی های بوندسلیگا را ندارم و روزهای شنبه از طریق رادیو نتایج را پیگیری می کنم ولی هیچ فرصتی را برای تماشای بازی های تیم ملی یا باشگاه های آلمانی در لیگ قهرمانان از دست نمی دهم.»
اما از دیدن فوتبال و حتی پختن کیک و کوفته ریزه جالب تر این است که بانوی آهنین اروپا عاشق خواندن کتاب های طالع بینی به خصوص درباره برج های فلکی است. جالب این که وقتی کتاب را می خواند باید با شوهرش هم درباره شان حرف بزند. به خصوص درباره برج سرطان!
ولادیمیر پوتین؛ سلیقه خاص آقای رییس جمهور
ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه هیچ وقت دوست نداشته مثل یک آدم معمولی جلوه کند. او استاد کارهای خاص است؛ مثلا یک شب بدون اطلاع وارد یک برنامه مسابقه موسیقی می شود و به عنوان شرکت کننده شروع به خواندن آواز می کند و یک روز با دوست هایش می رود نمایشگاه و همه را به خوردن بستنی دعوت می کند. زندگی پوتین هیچ وقت بی هیجان نیست. او عاشق ورزش است و طبیعت. جودو مهم ترین ورزشی است که او به آن علاقه دارد. همچنین پوتین عاشق اسب ها و سگ هاست و سوارکاری دوست دارد و از آن طرف عاشق قایق سواری است.
تفریحات سیاست مداران دنیا چیست؟

ورزش های زمستانی را با علاقه دنبال می کند و برای خودش کلکسیونی از ماشین های گران قیمت دارد. اصلا سیاستمدار روس پیچیدگی های خاصی دارد که هنوز کسی نتوانسته از آن ها سر در بیاورد. درباره کارهای عجیب و غریب او که زیاد شنیده اید اما بگذارید درباره عادت هایش کمی حرف بزنیم. ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، عادات روزانه ویژه سخت و دقیقی دارد.

پوتین دوست دارد شب ها تا دیروقت کار کند و در نتیجه صبح ها قبل از ظهر بیدار شود. او برای صبحانه پنیر روستایی، فرنی یا املت می خورد. او همچنین تخم بلدرچین و آبمیوه را دوست دارد. غذای او همیشه تازه است و هر روز از مناطقی که رهبر مذهبی روس ها یعنی کیریل پاتریارک اعزام می شود، می رسد. این صبحانه با قهوه و دو ساعت شنا کردن، ورزش با وزنه و حمام های سرد و گرم همراه است.

اطرافیان او عادت دارند که بیشتر از چهار ساعت منتظر پوتین بمانند تا او لباس ویژه اش را بپوشد و برای رفتن به کار آماده شود. پس از آن او اخبار روز را با تیم نخبگان داخلی اف اس بی و بعد تیم نخبگان خارجی اس وی آر و جزییات محرمانه اف اس اُ چک می کند. پوتین از سیستم اطلاع رسانی مدرن خوشش نمی آید اما گاهی لینک های ویدئوهایی را که همراهانش از تلفن های هوشمندشان برایش می فرستند، می بیند. حالا به این پیچیدگی ها همه تصاویری را که از او در ذهن دارید هم اضافه کنید. عجب موجودی است این آقای پوتین!
جورج دبلیو بوش؛ دور دور کردن در خیابان ها
جورج دبلیو بوش که از کاخ سفید رفت بیرون و جایش را داد به باراک اوباما تا مدت ها نمی دانست که باید چه کار کند. واقعا نمی دانست. برای همین تا مدت ها کار آقای سیاستمدار شده بود خوابیدن و دور دور توی خیابان ها. باور کنید. روزنامه بیلد آلمان در همان سال ها از او گزارشی تهیه کرده بود که نشان می داد جورج بوش بعد از هشت سال ریاست جمهوری به مزرعه خانوادگی اش در کراوفورد تگزاس رفت و همان جا شروع کرد به خوردن و خوابیدن! البته این فقط مالی یکی دو سال اول بازنشستگی بود. حالا پیرمرد راه خودش را پیدا کرده نقاشی!
تفریحات سیاست مداران دنیا چیست؟
او آن قدر در کارش تبحر پیدا کرده که چند سال پیش حتی یک نمایشگاه نقاشی هم برپا کرد. آن هم از پرتره همه رهبران دنیا که زمانی با او ملاقات داشتند. در نمایشگاه او 24 پرتره از رهبران جهان از جمله آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، نیکلا سارکوزی رییس جمهور سابق فرانسه، دالایی لاما، رهبر معنوی بودایی های تبت یا سیلویو برلوسکونی نخست وزیر سابق ایتالیا و باقی سیاستمداران دنیا بود، البته کسی زیاد هنر آقای بوش را جدی نگرفت اما او این سال ها دست از تلاش نکشیده و به همه می گوید که بعد از سیاست فقط هنر می تواند ذهنش را آرام کند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید