معرفی نسل جدید بنتلی کانتینِنتال GT، اشراف‌زاده انگلیسی!

معرفی نسل جدید بنتلی کانتینِنتال GT، اشراف‌زاده انگلیسی!

سال 2003 میلادی بود که بنتلی برای نخستین بار مدل کانتینِنتال GT را به‌عنوان اولین ساخته تولید انبوه خود (و نیز اولین محصول پس از خریداری سهامَش توسط گروه فولکس واگِن در 1998) به دنیای خودرو معرفی کرد.

کد خبر : ۴۲۴۲۰
بازدید : ۳۱۱۶
معرفی نسل جدید بنتلی کانتینِنتال GT، اشراف‌زاده انگلیسی!

نسل اول این گرند تورِر انگلیسی تا سال 2011 روی خط تولید بود و پس از آن جای خود را به نسل دومی داد که قرار است تا انتهای 2017 به فروش برسد.

با وجود اینکه در نسل دوم به‌روزرسانی‌ها و ارتقادِهی‌های قابل‌توجهی مثل ارائه نسخه سوپراسپرت با قلب 700 اسب بخاری روی کانتینِنتال انجام شد، اما مشکل قدیمی بودن پلتفرم (مشترک با فولکس واگِن فِیتون) گریبانش را به‌سختی می‌فشرد و گاهاً نمی‌گذاشت آب خوش از گلویش پایین برود.

در نتیجه بنتلیِ بزرگ بر آن شد تا با ارائه نسلی کاملاً جدید بر این معضل هم فائق آمده و با آمادگی بیشتری به سمت گرند تورِرهای لوکس بازار حمله‌ور شود.

معرفی نسل جدید بنتلی کانتینِنتال GT، اشراف‌زاده انگلیسی!


ظاهر خودرو تغییر فاحشی نداشته و شاکله اولیه خود را کاملاً حفظ کرده است. تنها نکته قابل‌توجه، بهره‌گیری از عناصر بصری موجود در مدل مفهومی EXP 10 Speed 6، از جمله چراغ‌های جلو و عقب می‌باشد که در آوردگاه 2015 ژنو به نمایش درآمد و نظرهای بسیاری را به خود جلب نمود.

در بحث ابعاد بدنه، به لطف استفاده از پلتفرم MSB مشترک با پورشه پانامرا، فاصله بین دو محور به میزان 5.3 اینچ (134.6 میلی‌متر) افزایش یافته و این امکان را برای طراحان فراهم ساخته تا با بهره‌گیری از خطوطی کشیده‌تر، نمایی تنومندتر و زیباتر به کانتینِنتال ببخشند. رینگ‌ها هم به‌صورت استاندارد از نوع 21 اینچی بوده و در صورت انتخاب مالک با نمونه غول‌پیکر 22 اینچی تعویض می‌شوند.

معرفی نسل جدید بنتلی کانتینِنتال GT، اشراف‌زاده انگلیسی!

با ورود به داخل اتاق در دریایی از چرم، چوب و فلز فوق‌العاده باکیفیت غوطه‌ور خواهید شد. طبق گفته‌های رسمی کمپانی، برای کابین هر دستگاه کانتینِنتال جدید بیش از 9.2 متر مربع چوب موردنیاز است و نصب آن مجموعاً 9 ساعت به طول می‌انجامد. صندلی‌ها از نوع برقی 12 جهته بوده و روکش چرمی‌شان طرحی موسوم به "الماس در الماس (Diamond in Diamond)" دارد که توسعه و نهایی شدنش 18 ماهِ تمام زمان برده است.

برخی دیگر از ادوات با قطعات برنزی پوشیده شده و جلوه خاصی به اتاق نشیمن گرند تورِر جوان انگلیسی بخشیده‌اند. در مورد سیستم صوتی هم اگر نمونه استاندارد 650 واتی با 10 بلندگو برایتان کافی نبود می‌توانید گزینه بَنگ اَند اُلوفسِن (Bang and Olufsen) با 1500 وات قدرت و 16 بلندگو یا نمونه 2200 واتی ساخت کمپانی انگلیسی نایم (Naim) با 18 بلندگو را برگزینید.

معرفی نسل جدید بنتلی کانتینِنتال GT، اشراف‌زاده انگلیسی!

اما جدای از همه این‌ها، نمایشگر چرخان بنتلی (Bentley Rotating Display) را باید شاخص‌ترین ویژگی کابین بازطراحی شده کانتینِنتال دانست. این صفحه‌نمایش 12.3 اینچی هنگام خاموش بودن خودرو زیر لایه‌ای از چوب مخفی می‌شود اما به محض فشردن دکمه استارت چرخیده و روبروی چشمانتان قرار می‌گیرد. البته حالت سومی هم وجود دارد و آن بازهم صفحه‌ای چوبی است که سه نشان‌دهنده آنالوگ دایره‌ای شکل (زمان‌سنج، دماسنج، قطب نما) را در خود جای داده؛ ایده‌ای بس جالب توجه، تجملاتی و البته کاملاً غیر ضروری!

معرفی نسل جدید بنتلی کانتینِنتال GT، اشراف‌زاده انگلیسی!

اما نگاهی به زیر کاپوت بیاندازیم. بنتلی پیشرانه 6 لیتری (5998 سی‌سی) W12 خود را برای تپیدن در سینه کانتینِنتال جوان مورد به‌روزرسانی قرار داده و مدعی است که ابعاد آن 24 درصد کوچکتر از یک بلوک 12 سیلندر V شکل با مشخصات یکسان است! از طرفی قدرت و گشتاور این نیروگاه غیرنظامی نیز به ترتیب به 626 اسب بخار و 900 نیتوتن‌متر بالغ گردیده و برای ثبت شتاب صفر تا یکصد کیلومتر بر ساعت طی تنها 3.7 ثانیه مانعی پیشِ روی خود نمی‌بیند.

نقل و انتقال ارقام مذکور بر عهده فلایویل دوگانه جدید و جعبه‌دنده هشت سرعته دو کلاچه خودکار قرار گرفته تا شتاب‌گیری‌ها و تعویض دنده‌ها نرم‌تر انجام شوند. همچنین به لطف بهره‌گیری از فناوری خاموش/روشن (Start/Stop) و نسخه پیشرفته‌تر سامانه غیرفعال سازی سیلندرها، آلایندگی منتشره از مجموعه فنی به نسبت مدل کنونی 16 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

تلفیق و ارائه همزمان سواری لوکس و راحت و چابکی و چالاکی درخور توجه مورد دیگری است که طی پروسه طراحی و ساخت کار زیادی برده و توجه فوق‌العاده‌ای را به خود معطوف ساخته است. سامانه چهار چرخ محرک (AWD) برای دستیابی به هندلینگ بهتر، بجای تقسیم گشتاور به‌صورت 40/60 درصد جلو/عقب، در حالت عادی تمامی آن را به چرخ‌های عقب می‌فرستد و هنگام نیاز محور جلو را هم تغذیه می‌کند.

سامانه "سواری پویای بنتلی (Bentley Dynamic Ride)" با دریافت محرک‌های الکترونیکی میله‌های ضد غلتش هریک از محورها، موجب کاهش پیچش بدنه و افزایش چسبندگی به سطح مسیر حرکت می‌گردد. دیسک‌های ترمز حدود 12 میلی‌متر بزرگت‌تر شده و 419 میلی‌متر (16.5 اینچ) قطر دارند.

تعلیق بادی جدید نیز بسته به حالت رانندگی انتخابی توسط راننده می‌تواند همچون فنرهای اسپرت، سخت یا مثال لیموزین‌های لوکس، نرم و راحت باشد. البته حالت‌های رانندگی مذکور که شامل راحت (Comfort)، بنتلی (Bentley) و اسپرت (Sport) می‌باشند، عملکرد پیشرانه، جعبه‌دنده و دیگر سامانه‌های دخیل در دینامیک خودرو را هم دستخوش تغییر نموده و تنها به سامانه تعلیق اکتفا نخواهند کرد.

مشتریان خوش اقبال بنتلی برای شخصی‌سازی گرند تورِر لوکس خود 17 رنگ بدنه مختلف، 15 نوع کف‌پوش اتاق، 12 نوع چوب و 15 نوع چرم پیشِ رو خواهند داشت. اگر هم هیچ‌یک از این‌ها مورد پسندشان نبود می‌توانند سراغ مولینِر (Mulliner) رفته و با پرداخت هزینه بیشتر، بدون هیچ محدودیتی هرآنچه را که دلشان می‌خواهد در خودروشان داشته باشند.

نسل جدید بنتلی کانتینِنتال به‌زودی در نمایشگاه 2017 فرانکفورت در معرض تماشای عموم قرار خواهد گرفت. مشخصات قیمتی و شرایط فروش نیز متعاقباً اعلام می‌گردد.

معرفی نسل جدید بنتلی کانتینِنتال GT، اشراف‌زاده انگلیسی!

مشخصات فنی بنتلی کانتینِنتال 2019
نوع خودرو: گرند تورِر کوپه دو درب - پیشرانه جلو - دو دیفرانسیل

طول / عرض / ارتفاع (میلی‌متر): 4850 / 1966 / 1405

فاصله بین دو محور (میلی‌متر): 2851

وزن خشک (کیلوگرم): 2244

حجم صندوق بار (لیتر): 358

پیشرانه: 12 سیلندر 5998 سی‌سی W شکل با توربو دوقلو

بیشینه قدرت (اسب بخار/دور بر دقیقه): 626 / 5000 تا 6000

بیشینه گشتاور (نیوتن‌متر/دور بر دقیقه): 900 / 1350 تا 4500

جعبه‌دنده: هشت سرعته دو کلاچه خودکار

شتاب صفر تا یکصد کیلومتر بر ساعت (ثانیه): 3.7

سقف سرعت (کیلومتر بر ساعت): 333

ترمزها (جلو/عقب): هردو دیسکی آهنی

تعلیق (جلو/عقب): بادی با فنرهای سه حجره‌ای

مصرف سوخت شهری/جاده‌ای (لیتر در یکصد کیلومتر): 17.7 / 8.9

حجم مخزن سوخت (لیتر): 90

آلایندگی کربن دی‌اکسید (گرم بر کیلومتر): 278

منبع: پدال
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید