عکس هایی جالب از قوم ساتن

عکس هایی جالب از قوم ساتن

"اگر گوزن شمالی وجود نداشته باشد، ما نیز وجود نخواهیم داشت"

کد خبر : ۴۲۴۹۹
بازدید : ۵۷۹۲
عکس هایی جالب از قوم ساتن

فرادید | جیمی نلسون، عکاس انگلیسی و متولد ۱۹۶۷ است. در سال ۲۰۱۰، او یک پروژه مستند هنری نمادین را با عنوان "قبل از آنکه آن‌ها از دنیا بروند" آغاز نمود. او با سفر به نقاط مختلف دنیا، از ۳۵ قببله بومی عکس‌های شگفت انگیزی گرفت و در ابتدای سال ۲۰۱۴ آن‌ها را منتشر کرد. عکس هایی که تحسین جامعه جهانی عکاسان را در پی داشت و جوایز فراوانی را برای او به ارمغان آوردند.

به گزارش فرادید ، از ابتدای سال ۲۰۱۶، او بار دیگر سفرهای خود به اقصی نقاط جهان را آغاز کرده است. این پروژه که او از آن با عنوان "قبل از آنکه آن‌ها از دنیا بروند، قسمت دوم" یاد می‌کند، باعث شده است که از آغاز پروژ ه تا به حال، او به ۷ نقطه مختلف در جهان سفر کند. برنامه او برای این پروژه، عکسبرداری از ۳۵ قبیله بومی است. او بنا دارد که عکس‌های حاصل از این پروژه را در کتاب جدیدش در پاییز سال ۲۰۱۸ منتشر نماید. در ادامه با یکی از سفر‌های او همراه می‌شوید.
در این زمینه می توانید دنبال کنید:
قسمت هفتم / تصاویری از قوم موستانگ در نپال
مغولستان، قوم ساتن: ساتن‌ها (کلمه‌ای مغولی است به معنی کسانی که دارای گوزن شمالی هستند)، مردمانی هستند که شغل اصلی آن‌ها گله داری گوزن‌های شمالی است. آن‌ها هزاران سال است که در مناطق سردسیر نیم کره شمالی و در نواحی دوردست جنگل‌های شمالی (تایگا) ساکن هستند. به علت شرایط ناپایدار آب و هوایی، آن‌ها هر ساله بین ۵ تا ۱۰ بار از منطقه‌ای به منطقه دیگر کوچ می‌کنند. در حال حاضر، تن‌ها ۴۴ خانواده از این قوم باقی مانده اند. کاهش تدریجی تعداد گوزن‌های شمالی اهلی شده آنها، از جمله دلایل مهمی است که جمعیت ساتن‌ها را تهدید می‌کند.

زندگی یک ساتن به طور عمده بر پایه گوزن‌های شمالی است، چرا که بیشتر نیازهای اولیه او از طریق این حیوان تامین می‌شود: شیر، که برای تهیه پنیر نیز استفاده می‌شود؛ شاخ‌های گوزن، که برای ساختن وسایل مختلف از آن استفاده می‌کند؛ و البته حمل و نقل، که اولین و مهمترین استفاده‌ای است که یک ساتن از گوزن شمالی می‌کند. ساتن‌ها از گوشت گوزن‌های شمالی استفاده نمی‌کنند. همین موضوع باعث شده است که در میان گروه‌های گله دار گوزن‌های شمالی، ساتن‌ها یک نمونه تک باشند.

شعار آن‌ها این است:
"اگر گوزن شمالی وجود نداشته باشد، ما نیز وجود نخواهیم داشت"
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید