آلفا شاه شد، ب.ام.و شکست خورد!

آلفا شاه شد، ب.ام.و شکست خورد!

آلفا رومئو جولیا کوادرا فولیا بی هیچ شک و شبهه‌ای آمده تا مستقیم ب.ام.و ام3 را به چالش بکشد. کادیلاک سری ای‌تی‌اس-وی را با کلی بهسازی به جنگ مرسدس سی63 اس ای‌ام‌جی فرستاده و در این بینب.ام.و با مدل ام3 به جنگ آمده تا همچنان از اعتبار خود دفاع کند

کد خبر : ۴۲۵۰۰
بازدید : ۲۸۷۲

فرادید | حفظ ظاهر گاهی به قیمت چشم پوشی از علایق و دلبستگی‌ها می‌انجامد. با اینکه در دنیای خودرو که هر روز شاهد عرضه سوپراسپرتی برق آسا است، اما بسیاری از هواخواهان خودروهای تند و تیز هرگز مجالی برای داشتن چنین اتومبیل‌هایی نخواهند داشت و یا از ترس هزینه‌های هنگفت خرید و نگهداری، از خرید سوپر اتوموبیل ها چشم پوشی می‌کنند.

آلفا شاه شد، ب.ام.و شکست خورد
ب ه گزارش فرادید، با این حال هنوز هم چند برند اصیل وجود دارند که با ظاهرسازی و زیرکی تمام، در زیر پوششی از یک سدان شهری و خانوادگی، یک هیولای واقعی تحویل مشتری می‌دهند که هیچ دست کمی از محصولات پورشه، لوتوس یا لامبورگینی ندارد. کار اند درایو با مقایسه چهار سدان برتر اسپرت و کوچک دنیا، سعی کرده به این سوال پاسخ دهد که لذت رانندگی یعنی چه؟
آلفا شاه شد، ب.ام.و شکست خورد

رقبا همه از بزرگانند و هر یک طعم و مزه خاصی دارند. آلفا رومئو جولیا کوادرا فولیا بی هیچ شک و شبهه‌ای آمده تا مستقیم ب.ام.و ام3 را به چالش بکشد. کادیلاک سری ای‌تی‌اس-وی را با کلی بهسازی به جنگ مرسدس سی63 اس ای‌ام‌جی فرستاده و در این بین ب.ام.و با مدل ام3 به جنگ آمده تا همچنان از اعتبار خود دفاع کند. آلفا که به تازگی به بازار آمریکا از نو پا گذاشته برای این رقابت بسیار هیجان زده است و پس از کادیلاک با 79 هزار دلار ارزان ترین خودروی گروه است. قدرت این چهار خودرو به ترتیب برای آلفا، مرسدس، ب.ام.و و کادیلاک معادل 505 ،503، 444 و 464 اسب بخار است که از موتورهای شش سیلندر دو توربو با حجم 2.9تا 4 لیتر به دست می‌آید. کادیلاک و آلفا از جعبه‌دنده هشت سرعته و آلمانی‌ها از دو گیربکس 7 سرعته سود می برند.

آلفا شاه شد، ب.ام.و شکست خورد
در عین حال شتاب صفر تا صد این چهار خودرو به ترتیب برای آلفا، مرسدس، ب.ام.و و کادیلاک معادل 3.6، 3.7، 4 و 3.9 ثانیه است که به معنی برتری آلفا و شکست ب.ام.و است. در عین حال در بخش شتاب 0 تا 257 کیلومتر در ساعت این مرسدس است که از آلفا جلو می‌زند و با 22 ثانیه رکوردزنی می‌کند، گرچه هموطن دیگرش همچنان آخرین رتبه گروه را به دست می‌آورد که قطعا خبر خوشی برای طرفداران ب.ام.و نیست. کار وقتی بدتر می‌شود که ماکزیمم سرعت این چهار سدان اسپرت را بررسی ‌می‌کنیم و با تعجب بازهم آلفا با 307 کیلومتر در ساعت اول می‌شود و ام3 در رده آخر جای می‌گیرد. آیا به راستی عصر شکوه ام3 به سر آمده و این خودرو حتی در پس کادیلاک قرار می‌گیرد؟
آلفا شاه شد، ب.ام.و شکست خورد

در 4 پارت مختلف این آزمایش برگزار شده که در بخش نخست یعنی ارزش خودرو، امتیاز آلفا رومئو را 81 از 100 داده که با مرسدس سی63 ای‌ام‌جی همسان است و به معنی صدرنشینی هیولای ایتالیایی با شاهزاده ستاره‌دار آلمانی است. در عین حال کادیلاک با کسب 80 و ب.ام.و با کسب تنها 73 امتیاز در رتبه های بعدی این فهرست قرار دارند. آزمایش کار اند درایو آشکارا بر برتری فاحش مرسدس بنز و آلفا رومئو تاکید دارد و بر کیفیت بالا و رو به رشد کادیلاک صحه می‌گذارد. در این گزارش ب.ام.و ام 3 خودرویی کند در مقایسه با سایر رقبا توصیف شده گرچه همچنان دینامیک رانندگی و تعادل این خودرو از سوی رانندگان حرفه‌ای این تست مورد ستایش قرار گرفته است.

آلفا شاه شد، ب.ام.و شکست خورد

واقعیت را باید پذیرفت. کار اند درایو پس از یک آزمایش طولانی و همه‌جانبه، در مجموع بیش از 4 بخش مختلف و بررسی22 مورد، امتیاز 205 را به آلفا رومئو کوادرا فولیا داده و به این خودرو لقب پادشاه جدید سدان‌های اسپرت جهان را داده است. نتایج این آزمایش آشکارا نشان می‌دهد لذت رانندگی آلفا بالاتر از سایر رقباست گرچه این خودرو در بخش فنی و مهندسی هم‌تراز مرسدس بنز ظاهر شده، در عین حال قدرت، هندلینگ، عملکرد ترمزها و کارایی جعبه دنده آلفا با اختلافی فاحش برتر از سایرین بوده است. بپذیریم یا نه، دوره ام 3 به سر آمده و آلفا توانسته ب.ام.و را شکست دهد.

آلفا شاه شد، ب.ام.و شکست خورد
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید