تصاویر/ وقتی اوباما برای ترامپ نامه گذاشت

تصاویر/ وقتی اوباما برای ترامپ نامه گذاشت
کد خبر : ۴۲۵۷۲
بازدید : ۱۷۲۷
فرادید | نزدیک به 9 ماه پس از ورود ترامپ به کاخ سفید محتوای نامه ای که باراک اوباما برای او در کشوی میزش گذاشته بود منتشر شد.

به گزارش فرادید، باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ثانیه‌های پایانی‌ ریاست جمهوری‌اش در کاخ سفید نامه دست نوشته‌ای را خطاب به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید کشورش نوشت و آن را در پاکت نامه در کشوی میز قرار داد.

دونالد ترامپ یک هفته پس از آن در مصاحبه با شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز ضمن تائید این نامه و آن را "طولانی، پیچیده و متفکرانه" دانست و بابت آن از اوباما تشکر کرد. در جریان این مصاحبه ترامپ این نامه را از پاکت نامه خارج کرد و نشان داد اما از محتوای آن چیزی نگفت.

اکنون پس از 9 ماه سی.ان.ان متن این نامه را منتشر کرد. او در این نامه به جانشن خود درباره تضعیف اصول دمکراسی به بهانه دستیابی به اهداف سیاسی هشدار داد و توصیه کرد به حفظ نظم بین المللی کمک کند. اوباما همچنین در پایان نامه خود از طرف خود و همسرش برای «ملانیا ترامپ» همسر رئیس جمهوری آمریکا آرزوی موفقیت کرده است.

نامه اوباما به ترامپ بخشی از یک سنت دیرینه از سوی روسای جمهوری آمریکا است. اوباما خود در روز تحلیفش نامه ای را از "جورج دبلیو بوش" رئیس جمهوری سلفش دریافت کرد که در آن توصیه هایی درباره روزهای نامشخصی که در پیش داشت، شده بود. در همین حال خبرگزاری ها تصاویری از لحظه ای که اوباما نامه را در کشوی میز رئیس جمهور قرار می دهد بازنشر کردند.


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید