دانشگاه‌هایی با بالاترین ضریب اشتغال

دانشگاه‌هایی با بالاترین ضریب اشتغال

رتبه بندی کیو اس: امسال دو دانشگاه استرالیایی و یک دانشگاه چینی در میان 10 دانشگاه برتر جهان در زمینه بالاترین ضریب اشتغال قرار گرفتند.

کد خبر : ۴۲۸۳۹
بازدید : ۴۲۲۰
دانشگاه هایی با بالاترین ضریب اشتغال فارغ التحصیلان
فرادید | نظام رتبه بندی کیو اس، لیستی از برترین دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۸ را معرفی کرده که این لیست بر اساس تعداد فارغ التحصیل هایی است که توانسته اند به بازار کار راه پیدا کنند. در لیست امسال، دو دانشگاه استرالیایی و یک دانشگاه چینی توانسته اند جای خود را در میان ده دانشگاه برتر باز کنند. در ادامه به ۱۰ دانشگاه برتر در زمینه یاد شده می‌پردازیم:

۱. دانشگاه استنفورد
به گزارش فرادید به نقل از ایندین اکسپرس ، دانشگاه استنفورد در رتبه بندی برترین دانشگاه‌های جهان توسط کیو اس در جایگاه دوم و بر اساس رتبه بندی تایمز در جایگاه سوم قرار گرفته است. این دانشگاه که در ایالت کالیفرنیا در آمریکا قرار دارد، در عین حال دارای دانشکده هایی است که نام این دانشگاه را در میان ۵ دانشگاه برتر کیو اس بر اساس رشته قرار داده است. این دانشکده‌ها شامل هنر و علوم انسانی، مهندسی و فناوری، علوم زیستی و پزشکی، علوم اجتماعی و مدیریت، و علوم طبیعی می‌شوند.

۲. دانشگاه کالیفرنیا، لوس آنجلس (یو سی ال ای)
اگر چه در رتبه بندی جهانی کیو اس نتوانسته جایگاهی بهتر از ۳۳ کسب کند، در رشته برق و مهندسی الکترونیک چهارمین دانشگاه جهان است. همچنین این دانشگاه در رشته‌های زبان و ادبیات انگلیسی، جغرافیا، زبانشناسی، زیست شناسی، پزشکی، روانشناسی، شیمی، ریاضیات، و ارتباطات و مطالعات رسانه‌ای در میان ۱۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

۳. دانشگاه هاروارد
در عین حال که در این رده بندی در جای سوم قرار گرفته است، در رده بندی بهترین دانشگاه جهان توسط کیو اس نیز جایگاه سوم را در اختیار دارد. این دانشگاه در ۳ رشته حسابداری و امور مالی، علوم زیستی و پزشکی، و علوم اجتماعی و مدیریت به عنوان بهترین دانشگاه جهان شناخته شده است.

۴. دانشگاه سیدنی
در سال ۲۰۱۷ نیز بر اساس رتبه بندی کیو اس فارغ التحصیلان این دانشگاه بیشتر از فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه‌های استرالیایی توانستند به بازار کار راه پیدا کنند. این دانشگاه همچنین در میان ۵۰ دانشگاه برتر جهان نیز قرار دارد. در حال حاضر، این دانشگاه دارای ۵۰۰۰۰ دانشجو، ۳۴۰۰ کارمند، و ۳۲۰۰۰۰ فارغ التحصیل است. این دانشگاه در شاخه تربیت بدنی و رشته‌های مرتبط با آن، جایگاه نخست در جهان را دارد.

۵. مؤسسه فناوری ماساچوست (ام آی تی)
بر اساس سامانه ستاره‌ای کیو اس، ام آی تی توانسته است در بیشتر دسته ها، ۵ ستاره (بیشترین ستاره ممکن) را از آن خود کند. این دانشگاه در دسته‌های پژوهش، یافتن فرصت‌های شغلی، تدریس، بین المللی سازی، نوآوری، شاخص‌های تخصصی و برابری میان تمام افراد توانسته است که بالاترین امتیاز ممکن را کسب کند. ام آی تی در رشته معماری جایگاه نخست در جهان را دارد و به خاطر پیشگامی در پژوهش هایش بر روی موضوعاتی مانند درمان سرطان و سیاست‌های هویتی مشهور است.

۶. دانشگاه کمبریج
کمبریج در سال ۱۲۰۹ میلادی تاسیس شده است و به خاطر داشتن فارغ التحصیلان مشهوری، چون آیزاک نیوتن، ایان مک‌کلن، استیون هاوکینگ، و آریانا هافینگتن شناخته شده است. این دانشگاه پنجمین دانشگاه برتر جهان است و در رشته کالبدشناسی و فیزیولوژی جایگاه دوم در جهان را دارد.

۷. دانشگاه ملبورن
این دانشگاه که در استرالیا قرار دارد، در میان برترین دانشگاه‌های جهان صاحب جایگاه چهل و یکم است و در دسته‌های آموزش و پرورش، ۵ ستاره را از آن خود کرده است. پس از دانشگاه سیدنی، این دانشگاه دومین دانشگاه برتر استرالیا است.

۸. دانشگاه آکسفورد
بر اساس رتبه بندی تایمز، دانشگاه آکسفورد به عنوان برترین دانشگاه جهان شناخته شده است، و این در حالی است که در رتبه بندی کیو اس صاحب جایگاه ششم است. بر اساس رتبه بندی کیو اس، این دانشگاه در رشته کالبد شناسی و فیزیولوژی، برترین دانشگاه جهان است. همچنین این دانشگاه در رشته‌های زبان و ادبیات انگلیسی، جغرافیا، باستان‌شناسی، کالبد شناسی و فیزیولوژی، هنر و علوم انسانی به عنوان برترین دانشگاه جهان در نظر گرفته می‌شود.

۹. دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (یو سی بی)
با داشتن ۷ برنده جایزه نوبل در دانشکده هایش، این دانشگاه صاحب عنوان بیست و هفتمین دانشگاه برتر جهان بر اساس رتبه بندی کیو اس است. این دانشگاه همچنین در رشته مطالعات زیست محیطی دارای جایگاه نخست جهان است. این دانشگاه بر اساس رتبه بندی تایمز دهمین دانشگاه برتر جهان است.

۱۰. دانشگاه چینهوا
اولین و تن‌ها دانشگاه آسیایی که در این لیست قرار گرفته، در شمال غربی پکن در چین واقع شده است. این دانشگاه که از آن با عنوان یکی از زیباترین دانشگاه‌های جهان یاد می‌شود، در رتبه بندی کیو اس دارای جایگاه بیست و پنجم، و در میان دانشگاه‌های گروه بریکس صاحب جایگاه نخست است. همچنین در رشته مهندسی عمران و سازه پنجمین دانشگاه برتر جهان است.

منبع: ایندین اکسپرس
ترجمه: فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید