دستور برای بازنگری مراسم حج

پادشاه عربستان در دیدار با فرماندهان امنیتی مستقر در مراسم حج اعلام کرد که روز عید قربان را تبریک و به مناسبت حادثه دلخراش «منا» تسلیت گفت.

کد خبر : ۴۲۹۷
بازدید : ۲۹۴۸
فرادید | پادشاه عربستان در دیدار با فرماندهان امنیتی مستقر در مراسم حج اعلام کرد که روز عید قربان را تبریک و به مناسبت حادثه دلخراش «منا» تسلیت گفت.

به گزارش العربیه، «ملک سلمان» پادشاه عربستان پنجشنبه شب در دربار سلطنتی میزبان فرمانده کل نیروی نظامی و فرماندهان امنیتی و مفتی کل این کشور بود.

پادشاه سعودی در جمع فرماندهان بلندپایه امنیتی در اولین واکنش خود پس از کشته شدن بیش از 1300 نفر از زائران در حادثه سرزمین منا، عید قربان را تبریک و این حادثه را به خانواده قربانیان تسلیت گفت.

وی تاکید کرد که عربستان برای رفع هرگونه موانع جهت پایان مناسک حج به طوری که با آرامش و راحتی ججاج همراه باشد، تلاش می‌کند.

در همین حال او در سخنانی دستور داد در طرح های برگزاری مراسم سالانه حج، بازنگری شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، سلمان در سخنانی که به صورت زنده از شبکه العربیه پخش می شد، گفت که خواستار تحقیق سریع در باره حادثه دردناک منا شده است.

در حالیکه شخصیت ها ومقامات کشورهای اسلامی بی تدبیری در تامین امنیت حجاج ازسوی مقامات ذیربط سعودی را عامل حادثه امروز منا عنوان کرده اند، 'خالد الفالح' وزیر بهداشت عربستان، بی نظمی زائران خانه خدا را باعث وقوع حادثه مرگبار روزپنجشنبه در رمی جمرات در منا دانست.

وی افزود: اگر حجاج از دستورهای مقام ها پیروی می کردند، این حادثه روی نمی داد. زوار زیادی بدون توجه به زمان تعیین شده حرکت کردند که این مساله، دلیل اصلی وقوع چنین حادثه ای است.

حادثه روز گذشته رمی جمرات تاکنون به کشته شدن 1300 نفر از حجاج و زخمی شدن بیش از 1500 نفر دیگر منجر شده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید