هشت راه سریع و طبیعی درمان سکسکه

هشت راه سریع و طبیعی درمان سکسکه

احتمالاً درمان‌های خانگی زیادی برای رهایی از این معضل سراغ دارید. اکثر این درمان‌ها هدف تأثیرگذاری بر عصب واگ یا آرام کردن بدن را دارند. ممکن است همیشه یک راه‌حل برای شما جواب ندهد و مجبور شوید درمان‌های دیگر را نیز امتحان کنید.

کد خبر : ۴۳۰۱۶
بازدید : ۶۳۹۳

هشت راه سریع و طبیعی برای درمان سکسکه

فرادید | احتمالاً درمان‌های خانگی زیادی برای رهایی از این معضل سراغ دارید. اکثر این درمان‌ها هدف تأثیرگذاری بر عصب واگ یا آرام کردن بدن را دارند. ممکن است همیشه یک راه‌حل برای شما جواب ندهد و مجبور شوید درمان‌های دیگر را نیز امتحان کنید.

1. تحریک عصب واگ

عصب واگ از مغز به معده می‌رود. محققان معتقدند تحریک این عصب سبب بروز سکسکه می‌شود. یک راه‌حل ساده "بازنشاندن" این عصب است. می‌توانید با نوشیدن آب سرد، جویدن لیموترش یا خوردن یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی این عصب را تحت تأثیر قرار دهید.

2. آرام کردن دیافراگم

راه‌حل دیگر آرام کردن دیافراگم یا اسپاسم و انقباضاتی است که موجب سکسکه می‌شوند. یکی از راه‌های انجام این کار حفظ دی‌اکسید کربن در بدن است که با حبس نفس به مدت ده ثانیه یا تنفس در یک کیسه کاغذی میسر شود.

3. خم کردن زانو به سمت سینه

با خم کردن زانو به سمت قفسه سینه، سینه شما فشرده شده و دیافراگم را تحت تأثیر قرار می‌دهد و جلوی انقباضاتِ عامل سکسکه را می‌گیرد. برای فشرده شدن قفسه سینه می‌توانید به سمت جلو نیز خم شوید. در حین این کار نفس‌های عمیق بکشید تا اسپاسم دیافراگم برطرف شود.

4. مانور والسالوا

در مانور والسالوا با دهان و بینی بسته سعی به بازدم هوا می‌شود. از این تکنیک برای افزایش فشار به عصب واگ، گلو، سینوس‌ها و گوش داخلی استفاده می‌شود. برخی افراد از این شیوه تنفس برای متوقف کردن آریتمی استفاده می‌کنند. اما برای سکسکه نیز استفاده می‌شود زیرا عصب واگ را بازنشانی می‌کند.

5. عصاره نعناع فلفلی

عصاره این گیاه در درمان سکسکه مؤثر است زیرا با شل کردن ماهیچه چلانگر مری آروغ را متوقف می‌کند. یک قطره از عصاره نعناع فلفلی را به سقف دهانتان بمالید تا عصب واگ تحت تأثیر قرار بگیرد. با کاهش انقباضات، سکسکه نیز متوقف می‌شود.

6. درمان رفلکس معده

یکی از علل سکسکه مداوم می‌تواند رفلکس معده باشد. علاوه بر سکسکه ممکن است سوزش معده، طعم تلخی در دهان، خشکی دهان، بوی بد دهان، آروغ و نفخ شکم را تجربه کنید. رژیم غذایی مهم‌ترین عامل در درمان رفلکس معده است. باید در انتخاب غذاها دقت کرده، به‌آرامی غذا بخورید و آن را به‌خوبی بجوید. به‌جای سه وعده‌غذای بزرگ، وعده‌های کوچک‌تر با تعداد بیشتر در روز میل کنید. با درمان رفلکس اسیدی، سکسکه نیز درمان می‌شود.

7. کاهش استرس

استرس یکی از شایع‌ترین علل سکسکه کوتاه‌مدت است. دفعه بعد که دچار سکسکه شدید، ببینید که در آن لحظه چه حسی دارید و آیا استرس در ایجاد سکسکه‌های شما نقشی دارد یا نه. اگر پاسخ مثبت است، روزانه در راستای کاهش استرس خود تلاش کنید. تمرین‌های یوگا و مدیتیشن مؤثرند. زمان بیشتری را در طبیعت سپری کرده و از عصاره‌های طبیعی گیاهان مانند اسطوخودوس و بابونه رومی استفاده کنید.

8. طب سوزنی

مطالعات موردی نشان می‌دهد طب سوزنی در درمان سکسکه‌های مداوم بسیار مؤثر است. طب سوزنی عصب‌هایی که مسئول سکسکه هستند را آرام می‌کنند. بااینکه مطالعه استانداردی درزمینهٔ طب سوزنی انجام‌نشده، اما افراد زیادی با این روش سکسکه‌های طولانی خود را متوقف کرده‌اند. بنابراین ارزش امتحان کردن را دارد.

هشت راه سریع و طبیعی برای درمان سکسکه

ترجمه: وب‌سایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید