«مادر!»،آرنوفسکی و معضل عوام

«مادر!»،آرنوفسکی و معضل عوام

«مادر!» آخرین ساخته دارن آرنوفسکی از فیلمسازان مطرح معاصر امتیاز دور از ذهن و عجیبی از تماشاگران عمومی‌اش در سالن‌های سینما گرفته است که از برخی جهات می‌تواند نشان افتخارش هم به شمار آید!

کد خبر : ۴۳۰۳۹
بازدید : ۱۶۳۷
«مادر!»،آرنوفسکی و معضل عوام
«مادر!» اخرین ساخته دارن آرنوفسکی از فیلمسازان مطرح معاصر امتیاز دور از ذهن و عجیبی از تماشاگران عمومی‌اش در سالن‌های سینما گرفته است که از برخی جهات می‌تواند نشان افتخارش هم به شمار آید!
فیلم فروش مناسبی ندارد با اینکه سینما دوستان مدتها منتظر آن بودند و آرنوفسکی از جمله فیلمسازان محبوب معاصر است که آثارش همواره سرگرم کننده و مورد پسند مخاطب عام سینما نیز بوده است. آثاری چون «پی»، «مرثیه ای برای یک رؤیا»، «کشتی گیر» و «قوی سیاه» و… از جمله فیلمهای مورد توجه قرار گرفته آرنوفسکی بوده اند.

کار جدید این فیلمساز با بازی جنیفر لورنس و خاویر باردم در نقش‌های اصلی، نقدهای کاملاً مثبتی از عموم منتقدان گرفته است، اما شکست آن در جلب توجه عموم سینماروها که احتمالاً با غرابت فیلم ارتباط برقرار نکرده‌اند، می‌تواند به شکست غیرمنتظره‌ی این فیلم در گیشه ختم شود. «مادر!» در حال حاضر در نزدیک به ۲۴۰۰ سالن روی پرده است.

هنر و تجربه به نقل از ایندی وایر گزارش داده است شرکت پژوهش‌های بازاری «سینما اسکور»/ CinemaScore که در لاس‌وگاس مستقر است، هر آخرهفته به بررسی واکنش‌های تماشاگران نسبت به فیلم‌های تازه‌ی اکران می‌پردازد و نتیجه‌هایش را با عایدی‌های گیشه تطبیق می‌دهد. فیلم جدید آرنوفسکی در این بررسی‌ها به امتیاز «F» دست یافته‌ است.

با این وجود فروش اولیه‌ی «مادر!» در گیشه آن قدر هم افتضاح نیست و کمی جای امیدواری هست. به گزارش «باکس آفیس موجو» این فیلم می‌تواند در پایان اولین آخرهفته‌اش به فروشی دوازده میلیون دلاری دست یابد. این رقم با توجه به بودجه‌ی سی میلیون دلاری فیلم اصلاً قابل توجه نیست اما شاید گویای جذابیت ترکیب بازیگرانش برای عموم تماشاگران باشد که شامل اد هریس و میشل فایفر هم می‌شود.

در هر حال امروز سینمای متفاوت و فیلمهای جریان ساز اغلب وضع خوبی در گیشه ندارند و همین سبب شده است شکست در گیشه یکی از عوامل جالب توجه شدن فیلمها برای سینما دوستان حرفه ای و عشاق فیلم باشد. خاصه که به گفته گدار دیگر سلیقه جریان اصلی و پولساز سینما را 15 ساله ها تعیین می کنند، آنهم 15 ساله هایی که با ویدئو گیم ها تربیت شده اند.
منبع: دراما نقد
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید