خواص مارچوبه

خواص مارچوبه

مارچوبه گیاهی ست دارای شاخه‌های نسبتا چوبی و صاف که غنی از ویتامین‌های A ، C ،K، و اسید فولیک می‌باشد.

کد خبر : ۴۳۱۶۷
بازدید : ۳۶۵۹
خواص مارچوبه

فرادید | مارچوبه گیاهی با شاخه‌های نسبتا چوبی و صاف است که غنی از ویتامین‌های A ، C ،K، و اسید فولیک است.

مارچوبه چیست و چه زمانی فصل آن است؟
به گزارش فرادید، این گیاه معمولا در انگلستان از ماه آوریل تا ژوئن یافت می‌شود که به طور سنتی از ۲۳ آوریل (روز سنت جورج) برداشت آن آغاز می‌شود و در اواخر ماه ژوئن پایان می‌یابد. بیشتر مارچوبه‌ها سبز رنگ هستند، اما شما می‌توانید انواع سفید و بنفش آن را نیز پیدا کنید.

خواص درمانی مارچوبه
مارچوبه خواص فراوانی دارد از جمله ویتامین A، مواد مغذی ضروری که به محافظت از چشم، پوست و سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند، به علاوه ویتامین C، که برای تقویت مویرگ‌ها و تشکیل کلاژن بسیار موثر است. مارچوبه همچنین منبع خوبی از ویتامین K، است که برای تشکیل استخوان و لخته شدن خون مورد استفاده قرار می‌گیرد و ممکن است بتواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

مارچوبه حاوی اسید فولیک است که برای ساختن سلول‌های خونی بسیار مهم است. اسید فولیک همچنین در دوران بارداری یک ماده ضروری برای رشد جنین به شمار می‌رود. فقط ۱۵۰ گرم مارچوبه کل مقدار توصیه شده برای مصرف روزانه اسید فولیک برای اکثر بزرگسالان (۲۰۰mg) را فراهم می‌کند. NHS توصیه می‌کند که زنان باردار روزانه ۴۰۰ میلی گرم اسید فولیک دریافت کنند.

مارچوبه از دیرباز به دلیل ویژگی‌های ادرار آوری اش شناخته می‌شده است. این بدان معنا است که به کلیه‌ها برای از بین بردن و جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه کمک می‌کند. همچنین دارای اثرات ضد التهابی است، بنابراین ممکن است شرایط التهابی را نیز از بین ببرد.

خواص مارچوبه

اما دیگر خواص درمانی مارچوبه چیست؟

آیا مارچوبه به درمان خماری کمک می‌کند؟ شواهدی وجود دارند که مارچوبه ممکن است به دلیل داشتن فیبر گیاهی و فلاونویید (ترکیبات گیاهی)، به کاهش برخی علائم خماری کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهند که مارچوبه می‌تواند به کاهش آسیب‌های کبدی ناشی از الکل کمک کند، اگر چه تحقیقات بیشتری در این خصوص لازم است.

آیا مارچوبه می‌تواند برای سیستم گوارش مفید باشد؟
همچنین پژوهش‌ها نشان می‌دهند که مارچوبه پخته شده می‌تواند به تنظیم عملکرد دستگاه گوارش کمک کند و در درمان کولیت زخمی مفید باشد، در نتیجه باعث کاهش التهاب و ترمیم می‌شود. مارچوبه یکی از انواع سبزیجات است که می‌تواند به عنوان یک پری بیوتیک عمل کند و باکتری‌های خوب سیستم گوارش را تقویت می‌کند.

خواص مارچوبه

چگونه با مارچوبه آشپزی کنیم؟
مارچوبه رو به انواع مختلف از قبیل: پخته شده، سرخ شده، کبابی، بخار پز، یا آب پز می‌توان استفاده کرد.

منبع: بی‌بی‌سی
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید