همه چیز درباره "عطر لیلا حاتمی"

همه چیز درباره "عطر لیلا حاتمی"

هنر عکاسی و مدلینگ برای هنرپیشه‌ها با چهره‌های خیره کننده بسیار بازار گرمی دارد ولی شاید لیلا حاتمی اولین هنرپیشه زن ایرانی است که عطری با نام و برند خودش روانه بازار کرده است.

کد خبر : ۴۳۲۳۴
بازدید : ۲۸۳۴۷
فرادید | چند روز پیش خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه لیلا حاتمی هنرپیشه سرشناس و پر آوازه ایرانی از عطری با نام خودش در فرانسه رونمایی کرد. این خبر شاید برای برخی خوشایند نبود چون عادت به این‌گونه فعالیت‌های اقتصادی هنرمندان ندارند.
به گزارش فرادید؛ گرچه چند سالی است هنر عکاسی و مدلینگ برای هنرپیشه‌ها با چهره‌های خیره کننده بسیار بازار گرمی دارد ولی تولید عطر با نام هنرپیشگان داستان دیگری است. پیش از این لیلا اوتادی و هدیه تهرانی در میان هنرپیشگان ایرانی دست به چنین اقدامی زدند.
لیلا اوتادی در زمان رونمایی از عطرش گفت: «يكسال پيش از طرف كمپانى توليدكننده عطر در فرانسه و امارات (temptation) بامن تماس گرفتند و پس از جلسه ای كه با نماينده خاورميانه كمپانى داشتيم،پيشنهادشان براى توليد عطر به نام من براى طرفداران عزيزم را پذيرفتم، اينكه پروسه پيش توليد و توليد عطرها با دو رايحه كاملا متفاوت و ديزاين جذاب يكسال به طول انجاميد،حساسيت من براى هرچه بهتر شدن عطرها و دقت نظر و جلسات متمادى با شركت بود،كمپانى محترم درصدد هست كه پس از اطلاع رسانى به شما عزيزان به زودى اين دو عطر رو در بازار امارات و سپس ايران و كشورهاى همسايه در دسترس شما خوبان قرار بدهند. اميدوارم حاصل زحمات اين دوستان عزيز را دوست داشته باشيد.»
لیلا حاتمی از سینما تا عطر
تولید عطر با نام هنرپیشگان داستان دیگری است
هدیه تهرانی هم چند سال پیش عطری را روانه بازار کرد.او در این مورد گفته بود: «صحبت‌های زيادی درباره تبليغ محصولات مختلف مي‌شد، اما چندان پيگير اين ماجرا نبودم تا اين‌كه قضيه توليد عطر پيش آمد كه يك كار شخصی و متفاوت بود و نوعی محصول مشترك بين‌المللی محسوب مي‌شد. كمپانی فرانسوی عطرسازی رومانو و روبرته در تمام نقاط دنيا اين كار را انجام مي‌دهند و تصميم داشتند در بخش آسيا هم فعاليت كنند. نتيجه تحقيقات و آمارگيری‌هايشان اين بود كه در ايران عطری به نام من توليد كنند.»
لیلا حاتمی از سینما تا عطر
هدیه تهرانی هم چند سال پیش عطری را روانه بازار کرد
عناوین مرتبط:
و حالا نوبت به لیلا حاتمی دیگر هنرپیشه زن ایرانی رسید که عطری با نام و برند خودش روانه بازار کند. او در دنیای مد و عطر دست به این کار زده و مشخص نیست چقدر می‌تواند با این صنعت با سابقه در فرانسه رقابت کند. این حرکت او بهانه‌ای شد برای بررسی حضور هنرمندان در صنعت جهانی مد و مارکتینگ که در گزارش زیر می‌خوانید.
لیلا حاتمی از سینما تا عطر
لیلا حاتمی از عطری با نام خودش در فرانسه رونمایی کرد
هنرمندان و صنعت عطر
تولید محصولات آرایشی و بهداشتی همیشه در میان هنرمندان به خصوص هنرپیشگان در جهان وجود داشته است،چهره‌های معروف با استفاده از نام و چهره خود با کارخانه‌هایی قرارداد می‌بندد و عطر یا محصولات دیگری را به نام خود روانه بازار می‌کنند. در سال‌های اخیر عطرهای معروف جنیفر لوپز یکی از سرشناس ترین این موارد بود. عطر و اودکلن سلنا گومز،آنتونیو باندارس،جاستین بیبر،جسیکا سیمپسون و گوان استفانی هم نمونه دیگر این تجارت است.
شاید در میان هنرپیشگان خارجی عطرهای جنیفر لوپز با نام تجاری J.LO معروف‌ترین عطرها باشد. اولین عطر لوپز Glow نام داشت، عطر زنانه‌ای که در سال ۲۰۰۲ تولید شد. این عطر بهترین فروش را داشت و همچنین جزء سری موفق با بهترین رایحه‌ها برای زنان بود. در سال ۲۰۰۸ Jennifer Lopez اولین اودکلن مردانه خود را به نام Deseo تولید و در رقابت با آن، عطر زنانه‌ای را با نام Deseo در همان سال به بازار فرستاد.
لیلا حاتمی از سینما تا عطر
عطر لیلا حاتمی برای زنان معاصر است که بسیار مدرن هستند
برند Jennifer Lopez در بازه زمانی ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۳ دارای ۲۲ عطر و اودکلن در کارنامه خود است. حالا نام شناخته شده دیگری که دست به چنین اقدامی زده ایرانی است. لیلا حاتمی با این کار توانسته سر و صدای زیادی به پا کند و با حضور در صنعت عطرسازی برای خود برندی غیر از هنرپیشگی کسب کند.
فرانسه قلب صنعت عطرسازی است. در تپه‌های گراس، شرکتی به نام پارفم Parfum وجود دارد که دست به تولید محصولات عطر بدون الکل زده است. لیلا حاتمی هنرپیشه سرشناس ایرانی که سال‌های کودکی خود را در فرانسه گذرانده، حالا با این شرکت وارد بازار کار شده. عطر 'Téhéran' لیلا حاتمی توسط این شرکت تولید شده است.
این عطر در شما احساس تازگی ایجاد می‌کند و بوی آن در طول روز و حتی شب هم ماندگاری بسیاری دارد. این عطر زنانه بوی گل‌های آسیایی را می‌دهد و اودکلن مردانه گرم و تلخ است.
قیمت این عطر و اودکلن در بازارهای جهانی۶۸ یورو ثبت شده است. که با تبدیل یورو به ریال با نرخ فعلی چیزی حدود ۳۰۰٬۰۰۰ تومان می‌شود.
ترکیب عطر لیلا حاتمی برای مردان
- ترنج، فلفل سیاه، هل/ انگور سیاه، سیب سبز، نعناع هندی/ خزه، بامبو

ترکیب عطر لیلا حاتمی برای زنان
-گریپ‌فروت، ترنج، هلو/ یاسمین، گل بنفشه، شکلات/ نعناع هندی، وانیل، خزه، کارامل
لیلا حاتمی از سینما تا عطر
این عطر در شما احساس تازگی ایجاد می‌کند
تیم روبرت با شعار "طبیعی همیشه طبیعی است" با این هنرمند همکاری کرده است. این شرکت در محصولات خود از ریشه‌های طبیعی استفاده می‌کند و همچنان اصالت خود را حفظ کرده است.


لیلا حاتمی از سینما تا عطر
قیمت این عطر و اودکلن در بازارهای جهانی۶۸ یورو ثبت شده است
در هفته پیش منتقدان وبسایت سینمایی «ایندی وایر»، فهرست بهترین بازی‌های زنان بازیگر سینمای جهان در قرن ۲۱ را منتشر کردند.

در این فهرست، بازی لیلا حاتمی در فیلم «جدایی نادر از سیمین» نیز به چشم می‌خورد. ایندی وایر لیلا حاتمی را برای بازی در فیلم «جدایی نادر از سیمین» سزاوار دریافت جایزه اسکار می‌داند و در این باره می‌نویسد: «داستانی ایرانی از جدال زن و شوهر در میانه فرایند جدایی و تاثیر آن روی کودکشان برای اصغر فرهادی اسکار به ارمغان آورد اما لیلا حاتمی نیز برای بازی در فیلم سزاوار دریافت اسکار بود. بازی او در نقش زنی مصمم که دنبال در دست گرفتن کنترل زندگی خویش است، استیصال را به نمایش می‌گذارد بدون اینکه در آن دچار زیاده‌روی شود. انعطاف‌پذیری او در کنار فیلمنامه پرظرافت فرهادی به این نقش بعدی شهودی اضافه می‌کند.»
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید