آیا انرژی‌زا‌ها سلامت هستند؟

آیا انرژی‌زا‌ها سلامت هستند؟

انرژی زاهای سلامت یک منبع مناسب تغذیه به شمار می‌روند و در طیف گسترده‌ای از طعم‌های مختلف برای ذائقه‌های گوناگون موجود می‌باشند. آن‌ها اغلب با ویتامین‌ها و مواد معدنی غنی می‌شوند که می‌توانند شکاف‌های تغذیه‌ای را جبران کنند.

کد خبر : ۴۳۲۴۱
بازدید : ۲۲۹۶

آیا انرژی زا‌ها سلامت هستند؟

فرادید | انرژی زاهای سلامت یک منبع مناسب تغذیه به شمار می‌روند و در طیف گسترده‌ای از طعم‌های مختلف برای ذائقه‌های گوناگون موجود می‌باشند. آن‌ها اغلب با ویتامین‌ها و مواد معدنی غنی می‌شوند که می‌توانند شکاف‌های تغذیه‌ای را جبران کنند.

به گزارش فرادید به نقل از سی‌ان‌ان ، آن دسته از خوراکی هایی که از شکر و چربی اشباع شده کمی برخوردار بوده و در عین حال دارای مقدار مناسبی از پروتئین و فیبر هستند، می‌توانند به عنوان غذاهای مغذی مورد استفاده قرار گیرند. دیگر خوراکی‌ها تقریبا به مانند انرژی زا‌ها هستند. به عنوان مثال، برخی از انرژی زا‌ها که با رویه شکلاتی پوشیده شده اند، به اندازه یک شکلات اسنیکرز دارای چربی اشباع شده هستند؛ برخی دیگر نیز به همان اندازه دارای شکر هستند.

انرژی زا ها، بیشتر حاوی میوه و آجیل هستند و می‌توانند به عنوان تنقلات مصرف شوند. اما اگر قصد دارید که به آن‌ها به عنوان جایگزین غذای اصلی نگاه کنید، به دنبال انرژی زایی بروید که حاوی پروتئین بیشتری باشد: در حدود ۱۰ تا ۲۰ گرم. ورزشکاران نیز می‌توانند از انرژی زاهایی با پروتئین و کربوهیدرات بیشتر بهره ببرند، چرا که نیاز بیشتری به این مواد دارند.

در صورتی که انرژی زا‌ها را به جای یک وعده غذایی مصرف کنید - و نه به عنوان یک میان وعده - کالری بیشتری می‌سوزانید. اما اگر قصد دارید به عنوان وعده غذایی (شام) آن را در نظر بگیرید، مصرف آن را به ۱۵۰ تا ۲۰۰ کالری محدود نمایید.

به طور کلی سعی کنید انرژی زاهایی را مصرف کنید که کمتراز ۳ گرم چربی اشباع شده و حداقل ۴ گرم فیبر داشته باشند. روغن هسته پالم به کار رفته در ماست و روکش‌های شکلاتی، باعث افزایش چربی اشباع شده خواهند شد. همچنین مراقب انرژی زاهایی که حاوی موادی از جمله شربت برنج قهوه‌ای و یا شربت اینورت هستند، باشید. به طور کلی بهتر است که مواد با قند بالا را ورزشکاران مصرف کنند، نه کسانی که مراقب وزن خود هستند.

توجه داشته باشید که برخی از انرژی زا‌های حاوی الکل مانند مالتیتول یا اریتریتول برای کاهش قند هستند. الکل‌های شکردار به طور کامل جذب نمی‌شوند و کالری کمتری نسبت به شکر دارند، اما همچنان می‌توانند آسیب زننده باشند و باعث بروز ناراحتی هایی در دستگاه گوارش شوند.

آخرین نکته: با کلمه "انرژی" فریب نخورید. در جهان خوراکی ها، انرژی مترادف " کالری" است، و تمام مواد غذایی به شما انرژی می‌دهند و کالری را فراهم می‌کنند. هیچ چیز جادویی به خودی خود در رابطه با انرژی زا‌ها وجود ندارد و تا زمانی که شما از خوردن غذا و میان وعده صرف نظر می‌کنید، آن‌ها نمی‌توانند قدرت و تمرکز را افزایش دهند.

علاوه بر این، انرژی زا‌ها به هیچ عنوان جایگزین مناسبی برای مواد مغذی خوراکی به ویژه میوه ها، سبزیجات وغلات نیستند. مواد مغذی خوراکی نه تن‌ها برای انرژی مورد نیاز بدن، بلکه برای سلامتی کلی بدن مهم هستند.

بنابراین انرژی زاهای سالم را در کیف و میز خود به عنوان ذخیره نگه دارید و در روزهایی که صرف کردن وعده غذایی امکان پذیر نیست از میل کردن آن‌ها لذت ببرید. تن‌ها این را به خاطر بسپارید که آن‌ها را به عنوان بخشی از مهم‌ترین رژیم غذایی قرار ندهید.

منبع: سی‌ان‌ان
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید