لیموزین ژاپنی با کیفیت و زیبا از سه نما

لیموزین ژاپنی با کیفیت و زیبا از سه نما

سیستم صوتی گران‌قیمت مارک لوینسون با 2400 وات قدرت، 23 بلندگو و 16 کانال رادیویی به سرنشینان و راننده کمک می‌کند تا در طی مسیر فضای اتاق را به یک سالن ارکستر واقعی تبدیل کنند. در عین حال به لطف فاصله5.22 متری بدنه و طول بین دو محور 3.12، اتاق ال.اس به شکل عجیبی جادار است و به دلیل طراحی خاص صندلی‌های عقب، سرنشینان سفری توام با رفاه و آرامش را تجربه می‌کنند.

کد خبر : ۴۳۳۹۹
بازدید : ۵۹۴۰

فرادید | لکسوس مدت‌هاست درصدد رونمایی و تولید انبوه از نسل جدید لیموزین ال.اس است و این خودرو را اخیرا در اختیار نشریاتی نظیر موتورترند، موتور1، کار ادوایس و ... قرار داده تا به بررسی ابعاد مختلف آن و ویژگی‌های فنی‌اش پرداخته تا به این طریق آخرین ساخته برند محبوب ژاپنی را محک بزنند. نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد به رغم بسیاری از پیشرفت‌هایی که در نسل جدید ال.اس محقق شده، این خودرو هنوز هم در پس محصولاتی نظیر مرسدس بنز اس کلاس قرار دارد.

لیموزین ژاپنی با کیفیت و زیبا از سه نما

به گزارش فرادید، این خودرو به عنوان رقیب مستقیم مرسدس اس-کلاس، ب.ام.و سری7 و آئودی ای8 از سطح بالای تکنولوژی‌های رفاهی، ایمنی و ارتباطی برخوردار بوده و با قیمتی کمتر، از کیفیت ساخت بالاتری نسبت به رقبای آلمانی برخوردار است. نسل‌های قبلی لکسوس ال.اس در ایران طرفداران بسیاری دارد اما این خودرو به دلیل قوانین واردات نمی‌تواند فعلا به ایران راه یابد. ال.اس جدید در نسل تازه خود هم بزرگتر و هم زیباتر شده و به خطوط و زبان طراحی پیشرفته لکسوس با نام ظرافت ال ( L- finesse ) مزین شده است. نسل پنجم این خودرو با فرمی اختصاصی از زیر فشار همیشگی منتقدان که لکسوس را متهم به تقلید از بنز و ب.ام.و می‌کردند، بیرون آمده و فرمی جالب به خود گرفته است.

نمره کلی : 8
نمره کارایی اقتصادی : 8.5
نمره فضای کابین و راحتی : 9
نمره تکنولوژی و فن‌آوری : 7
هندلینگ و عملکرد رانندگی : 8.5
لیموزین ژاپنی با کیفیت و زیبا از سه نما
برای اینکه بدانید چطور لکسوس ژاپنی توانسته به این فرم زیبا از طراحی بدنه و اتاق دست یابد، باید به فلسفه و زبان طراحی این شرکت رجوع کرد که با نام ظرافت ال ( L- finesse ) به وضوح در جای جای بدنه از واژه انگلیسی ال ( L ) استفاده شده است. طراحان این برندف در طراحی فرم چراغ‌های جلو و عقب، و نیز مه‌شکن‌های جلو، داشبورد و البته خطوط روی بدنه این المان را لحاظ کرده‌اند تا برخلاف محصولات بی‌روح کره‌ای، چینی و حتی اروپایی، محصولی جذاب و پرکشش شکل گیرد که علاوه بر کیفیت مثال‌زدنی ساخت، فرم پویایی دارد. کیوشی سوگا طراح این خودرو دلیل فرم کشیده بدنه و انحنای کمتر سقف در مدل 2018 ال.اس را تلاش برای ایجاد فضایی بهتر و راحت‌تر جهت رفاه حال سرنشینان عقب عنوان کرده و همین ویژگی را دلیل اصلی برتری ال.اس بر دو رقیبش اس کلاس و سری7 دانسته است.
لیموزین ژاپنی با کیفیت و زیبا از سه نما

این خودروی 3 تنی با داشتن یک موتور 2 توربوی 3.5 لیتری و 415 اسب بخاری، راننده را قادر می‌سازد تا به راحتی در مانورهای سریع ال.اس را محک بزند در عین حال فرمان خودرو با وجود حس بهتری که در مقایسه با نسل قبل ارائه می‌کند هنوز هم اطلاعات زیادی از مسیر ارائه نمی‌کند. قدرت موتور از طریق یک جعبه دنده 10 سرعته به همه چرخ‌ها انتقال می‌یابد تا به لطف لاستیک‌های مخصوص بریجستون و نیز سیستم تعلیقی نرم و راحت، ال.اس همچون یک کشتی بادبانی مسیر را د رکمال آرامش و پایداری طی کند.

لیموزین ژاپنی با کیفیت و زیبا از سه نما

سیستم صوتی گران‌قیمت مارک لوینسون با 2400 وات قدرت، 23 بلندگو و 16 کانال رادیویی به سرنشینان و راننده کمک می‌کند تا در طی مسیر فضای اتاق را به یک سالن ارکستر واقعی تبدیل کنند. به لطف فاصله5.22 متری بدنه و طول بین دو محور 3.12، اتاق ال.اس به شکل عجیبی جادار است و به دلیل طراحی خاص صندلی‌های عقب، سرنشینان سفری توام با رفاه و آرامش را تجربه می‌کنند. البته لکسوس همچنان باید روی تنظیمات سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و 4 منطقه‌ای خود کار کند و همانند سیستم پارک خودکار، همه ادوات خودرو را در شکلی عالی به خریداران عرضه نماید نه مثل سیستم ریموت کنترل خودرو که عملکرد شفافی ندارد.

لیموزین ژاپنی با کیفیت و زیبا از سه نما
فرم طراحی داشبورد هم اگرچه زیباست اما چینش کنسول مرکزی و به طور ویژه نحوه قرارگیری مانیتور 12.3 اینچی و ساعت مرکز داشبورد این احساس را به سرنشینان منتقل می‌کند که داشبورد بسیار دور از دسترس است. نسل جدید ال.اس که بر پایه پلت فرم جدید GA-L این شرکت بنا شده و قبلا نیز در مدل ال.سی استفاده شده استحکام و پایداری بالایی به این خودرو بخشیده است. در عین حال استفاده از رینگ و لاستیک 20 اینچی، مرکز ثقل ‌پایین‌تر و نیز ارتفاع کمتر این موضوع را به نقطه قوت ال.اس بدل نموده، گرچه هنوز هم جنبه‌های اسپورتی ال.اس به پای سری7 ب.ام.و نمی‌رسد.
لیموزین ژاپنی با کیفیت و زیبا از سه نما

البته کار ادوایس استرالیا در بررسی این خودرو سه ایراد کلی وارد نموده که هردو قابل رفع‌اند. نخست عدم تجهیز ال.اس 2018 به سیستم‌های اپل کار پلی و اندروید اوتو، دوم صفحه ریموت کنترل نه چندان سریع و سوم طراحی متضاد بدنه. این وب‌سایت با اشاره به حرکت انقلابی اولیه ال.اس در سال 1989، ورود لکسوس به این بخش از بازار را یک اتفاق بزرگ عنوان کرده که به بیدار کردن آلمانی‌ها از خواب غفلت و ظهور دوباره آنها منجر شده است. کار ادوایس که نگاهی انتقادی به این محصول شرقی دارد، طرح جدید این خودروی لیموزین را مکانیکی، فاقد روح و متضاد عنوان کرده و با تحسین مهندسی دقیق تویوتا در ساخت ال.اس 2018، نسل جدید ال.اس را به لحاظ توان رقابت، پایینتر از خودروهای ‌هم‌رده آلمانی دانسته است.

اینجا می‌توانید تصاویری منتخب از این خودروی جذاب و لوکس ژاپنی را ببینید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید