ادعای عجیب قاتل ستایش قریشی

ادعای عجیب قاتل ستایش قریشی

«احتمال می‌رود که متهم با طرح این ادعا خواستار طولانی‌شدن زمان اجرای حکمش باشد و این درحالی است که این اظهارات هیچ تأثیری در روند پرونده و حکم صادره ندارد.»

کد خبر : ۴۳۵۰۷
بازدید : ۴۲۹۵
قاتل ستایش قریشی درحالی که به روزهای اجرای حکم اعدامش نزدیک می‌شود، به تازگی ادعا می‌کند که همدست داشته است.
رسیدگی به این پرونده روز ٢٣فروردین‌ماه‌ سال ٩٥ کلید زده شد. پسر ١٧ساله عصر روز ٢٢فروردین پس از آزار و اذیت دختر ٦ساله افغان دست به قتل او در روستای خیرآباد ورامین زده بود. پس از دستگیری پسر جوان دادستانی ورامین بر رسیدگی ویژه و خارج از نوبت پرونده تأکید کرد. از نخستین لحظات وقوع این جنایت، رسیدگی به این پرونده به‌طور ویژه و خارج از نوبت در دستور کار دستگاه قضائی قرار گرفت تا این‌که پس از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست، شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران، قاتل ستایش را بابت ارتکاب قتل به قصاص، تجاوز به‌ عنف به اعدام و بابت جنایت بر میت به دیه محکوم کرد و این حکم در شعبه ٣٢ دیوانعالی کشور تأیید شد.
در روند این پرونده جنجالی، وکیل متهم از بستری‌شدن موکلش در بیمارستان اعصاب و روان خبر داد و این درحالی بود که پزشکی قانونی در تحقیقات ابتدایی سلامت روان قاتل ستایش را تأیید کرده بود. روز دهم بهمن ‌سال ٩٥، حکم قاتل ستایش برای اجرا به واحد اجرای احکام دادسرای ورامین ارجاع شد و درحال ‌حاضر منتظر تعیین تکلیف دادگاه درخصوص ارش‌البکاره و مهرالمثل است، چراکه اولیای دم ستایش از دادگاه تقاضای تعیین ارش‌البکاره و مهرالمثل کرده بودند که دادگاه موضوع را به کارشناس ارجاع داد. کارشناس اولیه این پرونده، ٤٠‌میلیون تومان به‌عنوان ارش‌البکاره و ٤٠‌میلیون تومان هم به‌عنوان مهرالمثل تعیین کرد. با اعتراض اولیای‌دم ستایش به کارشناسی اولیه، موضوع به هیأت سه‌نفره کارشناسی ارجاع شد و نهایتا این هیأت، ٦٠‌میلیون تومان به‌عنوان ارش‌البکاره و ٦٠‌میلیون تومان نیز به‌عنوان مهرالمثل تعیین کرد.
درحالی که پرونده به صورت ویژه آخرین مراحل رسیدگی را طی می‌کند، قاتل ستایش قریشی ادعای عجیبی را مطرح کرد. عسگر قاسمی آقباش وکیل اولیای‌دم ستایش درخصوص این اظهارات جدید به «شهروند» گفت: «قاتل ستایش بعد از قطعیت حکم در دیوانعالی کشور ادعا کرده بعد از قتل با یکی از دوستانش بر جسد دختربچه ٦ساله اقدامات مجرمانه‌ای انجام داده‌اند که در این خصوص دادگاه کیفری یک استان تهران دستور رسیدگی به این ادعاهای جدید عامل جنایت را در صلاحیت دادگستری ورامین دانسته و به ‌زودی تحقیقات تکمیل خواهد شد. شاید این ادعاها دروغ باشد.»
وی افزود: «احتمال می‌رود که متهم با طرح این ادعا خواستار طولانی‌شدن زمان اجرای حکمش باشد و این درحالی است که این اظهارات هیچ تأثیری در روند پرونده و حکم صادره ندارد.»
وکیل قاتل ستایش قریشی گفت: «اینکه حکم چه زمان به اجرا می‌رسد، باید منتظر تمام‌شدن سن ١٨سالگی متهم باشیم. آبان‌ماه امسال ١٨سالگی این قاتل تمام خواهد شد و پس از آن باید منتظر اجرای حکم باشیم.»

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید