آیا گرانولا سالم است؟

آیا گرانولا سالم است؟

بله ، گرانولا می تواند به عنوان تغذیه ای سالم، جایگزین غلات، و یا حتی به عنوان یک میان وعده مورد استفاده قرار بگیرد. و برخی از آنها بنا بر ترکیباتشان سالم تر و دارای کالری بیشتری هستند.

کد خبر : ۴۳۷۳۲
بازدید : ۷۰۴۰
آیا گرانولا سلامت است؟

فرادید | بله، گرانولا می تواند به عنوان تغذیه ای سالم، جایگزین غلات، و یا حتی به عنوان یک میان وعده مورد استفاده قرار بگیرد. و برخی از آنها بنا بر ترکیباتشان سالم تر و دارای کالری بیشتری هستند.

به گزارش فرادید به نقل از سی ان ان ، ترکیبات گرانولای سالم شامل، جو، آجیل، دانه‌های میوه‌ی خشک می‌شوند که مواد مغذی مهمی از جمله پروتئین، آهن، چربی‌های سالم قلب و فیبر را فراهم می‌کنند. (به ویژه، بتا گلوکان، و جو جهت کاهش کلسترول)

گرانولا همچنین دارای کالری‌های متفاوتی است - برخی از آن‌ها تنها حاوی کمی بیشتر از ۳۰۰ کالری در هر فنجان می‌باشند، اما تعدادی دیگر میزانی حدود ۶۰۰ کالری در هر فنجان را دارا هستند، این رقم می‌تواند با اضافه کردن روغن نارگیل، شکلات و شکر اضافی به قوطی‌های عسل، شیره‌ی درخت افرا، ملاس و شیره‌ی برنج قهوه‌ای متفاوت باشد.

رهاف آلبوجی، یک متخصص تغذیه، مددکار دیابت و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی می گوید، " این مهم است که از منابع فراوان قندی که می‌توانند در گرانولا وجود داشته باشند، آگاه باشید. " " به دنبال گرانولایی باشید که مقادیر کمی از شکر به آن اضافه شده باشد و یا به جای شکر از میوه‌ی خشک برای شیرین کردن آن استفاده شده باشد. "

راهنمای تهیه گرانولا

ازآنجایی که دانه‌های گرانولا سایز‌های گوناگونی دارند، تعیین میزان قند و چربی آن تا اندازه‌ای سخت است. همچنین مشخص کردن مقدار چربی‌ها و شیرینی‌های طبیعی موجود در آجیل و میوه‌های می‌تواند موضوعی چالش برانگیز باشد، که چه میزان قند و چربی به آن اضافه شده است.

بنابراین، شما اگر مراقب قندها، کربوهیدرات‌ها و یا کالری هستید، بهترین راهکار این است که میزان مصرف خود را محدود کنید. متخصصان تغذیه معتقدند که یک چهارم یک فنجان می‌تواند پیشنهادی مناسب باشد. از گرانولا به عنوان یک چاشنی، همراه ماست، میوه و یا حتی پنکیک استفاده کنید؛ و یا آن را با دانه‌های غلات کم کالری مخلوط کنید تا بتوانید از یک صبحانه‌ی باشکوه و کم کالری لذت ببرید. همچنین شما می‌توانید گرانولا را در ترکیبات سالاد خود استفاده کنید.

همچنین گزینه‌ای دیگر از گرانولا، یعنی گرانولا خانگی وجود دارد. آلبوجی می‌گوید " ساختن گرانولای خانگی می‌تواند جایگزینی سالم به جای ذخیره‌ی گرانولای خریداری شده باشد. " در این صورت شما می‌توانید میزان مواد تشکیل دهنده، مقدار قند و چربی اضافه شده‌ی آن را کنترل کنید. "

آلبوجی برای درست کردن گرانولا پیشنهاد می‌کند که جوی پرک شده را با آجیل و دانه‌ها مخلوط کنید. همچنین می‌توانید کمی عسل و روغن گیاهی را نیز به مخلوط اضافه کنید. مخلوط در دمای ۳۰۰ درجه‌ی فارنهایت فر پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به رنگ قهوه‌ای روشن در می‌آید. سپس، میوه‌های خشک را اضافه کنید و به عنوان وعده‌ای تازه آن را در طول دو هفته مصرف نمایید.

فقط به خاطر داشته باشید، گرانولای خانگی برای شما مناسب تر است و می‌تواند خوراک بسیارخوبی باشد، و این را فراموش نکنید که فنجان خود را دستی اندازه گیری کنید.

منبع: سی‌ان‌ان
ترجمه: وب‌سایت فرادید
مترجم: ستاره بنی هاشمی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید