"یواشکی" در "سائوپائولو"

"یواشکی" در "سائوپائولو"

کارگردان «بغض»، «عصبانی نیستم» و «لانتوری» که در جریان اکران آخرین ساخته‌اش با اعتراض و شکایت آمنه بهرامی، قربانی شناخته شده واقعه اسیدپاشی درگیر بود، در «یواشکی» هم به یکی از موضوعات حساسیت آفرین و ملتهب پرداخته است.

کد خبر : ۴۳۷۶۹
بازدید : ۳۹۷۴
فرادید | سال گذشته زمانی که فیلم‌های مختلفی به جشنواره معرفی می‌شدند، خبر رسید که درمیشیان کارگردان «لانتوری» در سکوت خبری و بعد از دریافت پروانه ساخت، پروژه «یواشکی» را با بازی نوید محمد زاده و باران کوثری جلوی دوربین برده است.
به گزارش فرادید؛ با آماده شدن این فیلم، در میشیان آن را در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر شرکت داد. از جزئیات داستان این فیلم اطلاعی به رسانه‌ها درز پیدا نکرده بود،‌ اما گمانه‌زنی‌ها نشان می‌داد با توجه به عنوان آن و سابقه کارگردانش در پرداختن به مضامین ملتهب و جنجالی، داستان آن ارجاعی به یکی از موضوعات سیاسی و اجتماعی باشد که توسط یک روزنامه‌نگار خارج از ایران، طراحی و هدایت می‌شود.
آخرین فیلم درمیشیان در فستیوال «سائوپائولو»
«یواشکى» دومین تجربه ساخت فیلم او در خارج از ایران است
کارگردان «بغض» ، «عصبانی نیستم» و «لانتوری» که در جریان اکران آخرین ساخته‌اش با اعتراض و شکایت آمنه بهرامی، قربانی شناخته شده واقعه اسیدپاشی درگیر بود، در «یواشکی» هم به یکی از موضوعات حساسیت آفرین و ملتهب پرداخته است. تمام فیلم‌برداری این فیلم در کشور نیوزلند انجام شده است و فیلم محصول مشترک ایران و نیوزلند است. در «یواشکى» بازیگرانى از کشور نیوزلند هم حضور دارند.
‏‎درمیشیان پیش از این فیلم «بغض» را در کشور ترکیه ساخته بود و «یواشکى» دومین تجربه ساخت فیلم او در خارج از ایران است؛ اما جشنواره فیلم فجر همواره براى فیلم‌های درمیشیان بدشانسى و بدبیارى داشته است. به فیلم «بغض» اجازه ورود به بخش مسابقه جشنواره را ندادند اما همین فیلم ده‌ها حضور و جوایز جهانى و جوایز اصلى منتقدان را گرفت. «عصبانی نیستم» فیلم دیگر این کارگردان است که بعد از ۴ سال همراه با ۴ فیلم دیگر رفع توقیف شد.
آخرین فیلم درمیشیان در فستیوال «سائوپائولو»
درمیشیان فیلم «بغض» را در کشور ترکیه ساخته بود
«خانه پدری» کیانوش عیاری، «خانه دختر» شهرام شاه‌حسینی، «پارادایس» علی عطشانی و «آشغال‌های دوست‌داشتنی» محسن امیر یوسفی به همراه «عصبانی نیستم» در صف اکران خواهند بود. در جشنواره سى و دوم «عصبانى نیستم» در حالى که صدرنشین آرا مردمى بود به یک‌باره از لیست آراى مردمى حذف شد.
این فیلم در تمامى رشته‌ها به جز رشته‌هایی که اسم درمیشیان در آن بود، نامزد دریافت جایزه شد. اما شب جشنواره درمیشیان را مجبور به انصراف از دریافت جوایز کردند. اتفاقى که فرداى اختتامیه با افشاگرى فرامرز قریبیان از داوران جشنواره فجر برملا شد و همه متوجه جابجایى جوایز به خصوص سیمرغ نوید محمد زاده شدند.
«لانتورى» هم با بی‌مهری کامل داوران جشنواره تنها سیمرغ صداى جشنواره را به خود اختصاص داد. بعد از این فیلم‌ها حالا ساخته جدید درمیشیان با نام «یواشکی» بازهم سر و صدا به پا کر ده است. باران کوثری و نوید محمد زاده دو هنرپیشه اصلی فیلم و ماتیو جویلز، امیلی هرلی، مایکل ادمز، استیون آرـ کاران، الکس اولسن سمیس، گریس اسینتورپ، لارا تامسون و...هنرپیشگان نیوزلندی هستند.
آخرین فیلم درمیشیان در فستیوال «سائوپائولو»
چهارمین فیلم بلند سینمایی رضا درمیشیان فیلمی عاشقانه است
«یواشکی» نخستین محصول مشترک ایران و نیوزلند است. برای نمایش این فیلم در ایران قرار است دو بازیگر سرشناس صداپیشگان یواشکی باشند. محمدرضا دلپاک در حال آخرین مراحل صدا و میکس «یواشکی» است، این فیلم به زمان رونمایی خود در فستیوال سائوپائولو نزدیک می‌شود.
این فیلم چهارمین فیلم بلند سینمایی رضا درمیشیان فیلمی عاشقانه است که تمام صحنه‌های آن در شهر کراست چرچ نیوزلند فیلم‌برداری شده است. «یواشکی» فیلمی فرمالیستی به زبان انگلیسی و با حضور بازیگران نیوزلندی در ادامه تجربه‌های فرمی درمیشیان تولید است. در خلاصه فیلم آمده: همه ما یک ماجرای یواشکی داریم، این یک داستان یواشکیه...
فستیوال «سائوپائولو» از بیست و هفتم مهر تا دهم آبان در کشور برزیل برگزار خواهد شد. پخش‌کننده بین‌المللی «یواشکی»، محمد اطبایی است.
نگاهی به آثار درمیشیان
«بغض»
اولین فیلم بلند سینمایی رضا درمیشیان و محصول سال ۱۳۹۰ است. رضا درمیشیان قصد داشت این فیلم را در تهران بسازد ولی به دلیل فضای بسته و معاونت سینمایی جواد شمقدری، اجازه ساخت فیلم را در ایران پیدا نکرد و در نتیجه رضا درمیشیان قصه و فضای داستان را به خارج از ایران برد و به شرط ساخت فیلم در خارج از کشور پروانه ساخت گرفت. فیلم به‌طور کامل در شهر استانبول کشور ترکیه فیلم‌برداری شده است و باران کوثری و بابک حمیدیان و مهران احمدی تنها بازیگران ایرانی آن هستند.
آخرین فیلم درمیشیان در فستیوال «سائوپائولو»
بغض با شعار «فیلم دههٔ شصتی‌ها» به اکران عمومی درآمد
فیلم بغض در سی‌امین جشنوارهٔ فیلم فجر مورد استقبال منتقدان و نویسندگان سینمای ایران قرار گرفت اما با این حال از داوری و بخش مسابقهٔ اصلی این جشنواره کنار گذاشته شد. هر چند بغض جایگاه خود را پیدا کرد و در سی‌امین جشنواره فیلم فجر با استقبال شدید منتقدان و نویسندگان سینمای ایران روبرو شد. این فیلم در اولین حضور بین‌المللی خود نیز در بخش رقابتی فیلم‌های اول سی و ششمین جشنواره فیلم مونترال کانادا مورد استقبال تماشاگران و منتقدان قرار گرفت.
اولین ساختهٔ بلند رضا درمیشیان، با شعار «فیلم دههٔ شصتی‌ها» در مهر ۱۳۹۱ به اکران عمومی سینماهای ایران درآمد و در حدود چهارصد میلیون تومان در گیشه فروش کرد. «بغض» نخستین فیلم سینمای ایران است که علاوه بر دی. وی. دی، نسخه بلوری استاندارد آن تولید و توزیع شده است. بنا به دستور شورای پروانه نمایش خانگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تماشای این فیلم برای افراد زیر ۱۶ سال ممنوع است.
خلاصه: بغض داستان تلخ مهاجرت است. ماجرای پرتنش عشق و نفرت و داستان دو روایت از دو مقطع زندگی حامد و ژاله در استانبول است. ژاله و حامد دو جوان از نسل سوم مهاجران ایرانی هستند که ناخواسته تن به مهاجرت داده‌اند.
روایت اول: حامد (بابک حمیدیان) پسر جوان ایرانی گرافیتی کاری در ترکیه که کارش کشیدن نقاشی‌های خیابانی است، مجردی نمی‌تواند وارد دیسکو شود. او برای رفتن به داخل دیسکو با ژاله (باران کوثری) آشنا می‌شود و این آغاز رابطه عاشقانه آن‌هاست.
روایت دوم: هشت ساعت سرنوشت ساز زندگی حامد و ژاله در آخرین ساعات حضورشان در استانبول که دست به سرقت از مغازه عموی حامد (مهران احمدی) می‌زنند و...
«عصبانی نیستم»
محصول سال ۱۳۹۲ است؛ و تنها نماینده سینمای ایران در شصت و چهارمین دوره جشنواره «برلین» و دومین فیلم بلند سینمایی رضا درمیشیان پس از فیلم تحسین شده بغض است. تمام صحنه‌های «عصبانی نیستم» در تهران فیلم‌برداری شده است. در بیش از ۶۰ لوکیشن مختلف از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه تهران.
آخرین فیلم درمیشیان در فستیوال «سائوپائولو»
«عصبانی نیستم» از تولیدات مستقل سینمای ایران است
«عصبانی نیستم» از تولیدات مستقل سینمای ایران است. به این معنی که برای ساخت این فیلم از هیچ نهاد، سازمان، مرکز، مؤسسه، ارگان، شبکه، بنیاد دولتی و غیردولتی هزینه، وام و کمک هزینه‌ای دریافت نشده است.
این فیلم اجتماعی همچنین نخستین حضور سینمایی باران کوثری پس از دو سال ممنوع الکاری بود. این بازیگر که آخرین حضورش در فیلم سینمایی بغض بود، برای دومین بار پس از بغض مقابل دوربین درمیشیان رفته است. کوثری از اواسط دولت دهم ممنوع کارشده بود، به طوری که حتی از اجرای نمایش او نیز جلوگیری به عمل آمد.
خلاصه: «عصبانی نیستم» داستان «نوید» با نقش‌آفرینی نوید محمد زاده دانشجوی ستاره‌دار و اخراجی است که برای فراهم آوردن حداقل شرایط زندگی در رویارویی با بی‌اخلاقی‌های جامعه با خود تمرین می‌کند تا «عصبانی» نباشد و در تلاش است تا دختر موردعلاقه‌اش «ستاره» با بازی باران کوثری را از دست ندهد.
«لانتوری»
آخرین فیلم اکران شده رضا درمیشیان محصول سال ۱۳۹۴ است. این فیلم برای نمایش در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر پذیرفته شده است. لانتوری با ۱۴۱ میلیون تومان فروش و ۲۰ سانس فوق‌العاده در اولین شب اکران خود، رکورد فروش سینمای ایران در شب اول اکران را جابجا کرد.
آخرین فیلم درمیشیان در فستیوال «سائوپائولو»
لانتوری رکورد فروش سینمای ایران در شب اول اکران را جابجا کرد
خلاصه: نام این فیلم نام باند تبهکاری لانتوری است. لانتوری متشکل از سه مرد و یک زن است. آن‌ها اقدام به دزدی و زورگیری می‌کنند. سردسته‌ی لانتوری پسری است به نام پاشا. او ناخواسته عاشق زنی به نام مریم می‌شود؛ اما پس از بی‌توجهی مریم وی اقدام به اسیدپاشی به صورت دختر می‌کند...



۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید