با اسیدپاش اصفهان ٢ دقیقه فاصله داشتیم

با اسیدپاش اصفهان ٢ دقیقه فاصله داشتیم

سهیلا جورکش، قربانی اسیدپاشی سریالی اصفهان که برای درمان به خارج از کشور رفته بود، اعلام کرد بخشی از بینايی‌اش را به دست آورده ‌است.

کد خبر : ۴۳۸۰۹
بازدید : ۳۶۸۶
با اسیدپاش اصفهان ٢ دقیقه فاصله داشتیم
سهیلا جورکش، قربانی اسیدپاشی سریالی اصفهان که برای درمان به خارج از کشور رفته بود، اعلام کرد بخشی از بینايی‌اش را به دست آورده ‌است.

به گزارش شرق، پرونده اسیدپاشی روی چند زن در اصفهان سال ٩٣ به جریان افتاد و در آن فردی با موتور به زنانی که سوار ماشین بودند، نزدیک می‌شد و به صورت آنها اسید مي‌پاشيد. هرچند قربانیان این اسیدپاشی چهار زن بودند که سرنوشت‌های متفاوتی پیدا کردند اما سؤال همگی آنها این است که چرا اسیدپاش دستگیر نشده‌ است.
این در حالی بود که سریالی‌بودن این اسیدپاشی‌ها از سوی مأموران مورد تأیید قرار گرفت و با توجه به ماده اسیدی که مورد استفاده قرار گرفته ‌بود، پلیس اطمینان پیدا کرد که این اسیدپاشی‌ها سریالی است.
سردار مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد پرونده این اسیدپاشی‌ها همچنان مفتوح است و حتی یک‌ بار هم به فرد اسیدپاش بسیار نزدیک شدند.
وی گفت: پرونده مفتوح و روی میز من است. اتفاقا حدودا هفته گذشته بود که دوباره در جلسه‌ای با حضور رئیس پلیس آگاهی اصفهان در دفتر کارم بحث اسیدپاشی را پیگیری و بررسی کردیم. نمی‌خواهم بگویم فرد مجرم پیدا نمی‌شود و حتی ممکن است به دلیل ارتکاب جرائمی دیگر با این فرد برخورد شده باشد.
حتی شخصی داشتیم که خیلی گزینه‌هایش به این اسیدپاشی نزدیک بوده و حتی خودش هم ادعاهایی را مطرح کرده بود اما ما نپذیرفتیم. وی ادامه داد: چون این جرم زوایایی داشته که شامل حال این فرد نمی‌شده، به همین جهت ما آن را نپذیرفتیم.
سردار مقیمی به حساسیت ایجادشده درباره این جرم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تمام کشور روی این موضوع حساس شده بود، طبیعتا کسی که این جرم را انجام داده بود، اقدام مجرمانه دیگری انجام نداد.
ما تقریبا تا یک‌قدمی این فرد رسیده بودیم و در اسیدپاشی آخر با فاصله کمی به محل رسیدیم و حدود یکی، دو دقیقه با مجرم در صحنه جرم فاصله داشتیم. وی گفت: فضا و جغرافیای جرم را ما پیش‌بینی کرده بودیم. اینها حرف‌هایی است که تا حالا نزده بودم، خاطرم هست آن زمان من به رئیس وقت جرائم جنایی آگاهی ناجا مأموریت دادم که به این موضوع رسیدگی کند و واحدی از تهران را به اصفهان فرستاده بودیم که این واحد در منطقه حضور داشت.
همان‌طور که گفتم به فاصله یکی، دو دقیقه از چهارمین حادثه هم رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان و هم تیمی که از تهران به آنجا رفته بودند، به محل رسیدند. وی به فضای ایجادشده بین مردم در آن زمان اشاره کرد و گفت: اگر فضای آرامی وجود داشت و مجرم احساس خطر نمی‌کرد که احتمال دستگیری‌اش بالاست، بیرون می‌آمد و ما می‌توانستیم دستگیرش کنیم.
برنامه‌ریزی‌هایی داشتیم و در آن جغرافیای جرم و ساعت‌هایی که مجرم کار خودش را انجام داده بود، پیک زمانی و جغرافیای جرم برای ما معلوم بود و پیش‌بینی ما این بود که دستگیرش می‌کنیم اما متأسفانه کمی شلوغ شد و برخی رسانه‌ها جلوجلو حکم اعدام برای مجرم صادر کردند و فضا طوری شد که متهم دیگر بیرون نیامد و به عبارتی صحنه را ترک کرد.
حتی ما چند جرم دیگر را که فردی که مبادرت به آتش‌زدن منازل در اصفهان کرده یا با چاقو به پشت سر خانم‌ها می‌زد، شناسایی و دستگیر کردیم که متوجه شدیم مجرم اصلا اصفهانی نبود و صبح‌ها از استانی دیگر به اصفهان می‌آمد.
وی با اشاره به اینکه ممکن است فرد اسیدپاش اصفهانی نباشد، گفت: آن زمان دوربینی در محل نبود که چهره مجرم را ثبت کند اما درحال‌حاضر دوربین نصب شده‌ است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید