بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دانش آموزان و دانشجویان

بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دانش آموزان و دانشجویان

امروزه عرصه‌ استفاده از لپ‌تاپ علاوه‌بر مراکز دانشگاهی، به مدارس ابتدایی نیز کشیده شده است؛ بنابراین دانش‌آموزان و دانشجویان نیز خواهان لپ‌تاپ‌های مخصوص خود هستند.

کد خبر : ۴۴۱۲۱
بازدید : ۱۵۱۲
امروزه عرصه‌ استفاده از لپ‌تاپ علاوه‌بر مراکز دانشگاهی، به مدارس ابتدایی نیز کشیده شده است؛ بنابراین دانش‌آموزان و دانشجویان نیز خواهان لپ‌تاپ‌های مخصوص خود هستند. در این مطلب تصمیم داریم تعدادی از لپ‌تاپ‌های خوب سال 2017 را که برای یادداشت‌برداری و تولید محصولات رسانه‌ای مناسب هستند و در اصل برای محصلان جامعه طراحی شده‌اند، معرفی کنیم.

Asus VivoBook E200HA
بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دانش آموزان و دانشجویان
پردازنده: چهار هسته‌ای Intel Atom

نمایشگر: 1/11 اینچ با وضوح تصویر 1366×768 پیکسل

وزن: 980 گرم

بهترین لپ‌تاپ ارزان‌قیمت برای دانش‌آموزان. این لپ‌تاپ به چند دلیل مورد پسند محصلان است. مهم‌ترین دلیل، وزن سبک آن است که موجب می‌شود دانش‌آموزان یا دانشجویان به‌راحتی آن را با خود به مدرسه یا دانشگاه ببرند. این سیستم برخلاف مدل قبلی خود، X205TA هنوز هم یک سیستم خوب به‌شمار می‌آید.

E200HA مانند تمام لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت، ضعف‌هایی نیز دارد. عملکرد آن چندان قوی نیست و در آنِ واحد فقط چند تب محدود را می‌توانید باز کنید. با این حال اگر به‌دنبال لپ‌تاپی هستید که تا 12 ساعت از باتری آن بتوانید بهره ببرید، Asus VivoBook E200HA گزینه مناسبی خواهد بود.


Acer Swift 1
بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دانش آموزان و دانشجویان
پردازنده: Intel Pentium N4200 با توان 1.1-2.5 گیگاهرتز

حافظه: چهار گیگابایت

نمایشگر: 3/13اینچ Full HD

وزن: 3/1 کیلوگرم

لپ‌تاپ 3/13 اینچی ایسر را که 3/1 کیلوگرم وزن دارد باید جزو زیباترین لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت به‌حساب آورد که عملکرد چشمگیری هم دارد.

باوجود قیمت ارزانی که دارد، نمایشگر بسیار خوبی در آن به‌کار رفته که از وضوح تصویر Full HD و زاویه دید خوبی نیز برخوردار است. ظرفیت نگهداری شارژ باتری آن از آنچه ایسر ادعا کرده کمتر است، اما با کمی ملاحظه و صرفه‌جویی شاید بتوان ساعت بیشتری از روز را در مدرسه با آن سر کرد.

به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف برق، شرکت ایسر از پردازنده کم‌مصرف Intel Pentium بهره برده است و این یعنی کاربر باید ميان تعداد تب‌هایی که در مرورگر باز می‌کند و برنامه‌ها همیشه تعادل ایجاد کند.


Microsoft Surface Pro
بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دانش آموزان و دانشجویان
لپ‌تاپ‌هایی برای محصلان

پردازنده: سه نوع Core m3، Core i5 (هر دو بدون فن) و Core i7

رم: 4-16 گیگابایت

نمایشگر: صفحه‌لمسی در اندازه 3/12 اینچ با وضوح تصویر 2736×1824 پیکسل

لپ‌تاپ دوگانه سرفس‌پروي مایکروسافت را باید جزو بهترین لپ‌تاپ‌های دو در یک بازار به‌شمار آوریم؛ سیستمی که برای محصلان شاید از هر سیستم دیگری مناسب‌تر باشد.

با اینکه مدل قدرتمند و پیشرفته آن از پردازنده Core i7 تشکیل شده، اما مدل ارزان‌تر و کم‌تجهیزات‌تر برای دانش‌آموزانی که فقط می‌خواهند یادداشت‌برداری کنند نیز در نظر گرفته شده است.

در صورت نیاز به صفحه‌کلید و قلم‌نوری، باید براي آنها هزینه‌‌ای پرداخت کنید. جایگزین این سیستم، دو لپ‌تاپ Asus Transformer 3 Pro و Samsung Galaxy Book را می‌توان معرفی کرد که هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند، با این‌حال از سرفس‌پروی مایکروسافت ارزان‌تر هستند.

Lenovo Ideapad 510S
بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دانش آموزان و دانشجویان
پردازنده: Intel Core i5 یا i7

رم: هشت گیگابایتی

درایو: 128-256 گیگابایتی

نمایشگر: 14 اینچ Full HD

وزن: 7/1 کیلوگرم

لپ‌تاپ Ideapad 510S به‌زودی از رده خارج خواهد شد و جای آن را Ideapad 520S خواهد گرفت؛ با این حال تعدادی از 510S هنوز در بازار موجود است.

لپ‌تاپ 510S با 7/1 کیلوگرم وزن، جزو لپ‌تاپ‌های سنگین به‌حساب می‌آید و این بدین معناست که بدنه‌ آن از استحکام بالایی برخوردار است. عملکرد کلی سیستم و وضوح تصویر نمایشگر بسیار چشمگیر هستند.

ظرفیت نگهداری شارژ باتری خوب آن حدود 10 ساعت است که به‌طور حتم مورد پسند دانش‌آموزان و دانشجویان خواهد بود.

در نهایت باید گفت که 510S یک سیستم متوسط خوب دانشجویی است که محصلان می‌توانند از آن در سخنرانی‌ها و تحقیقات کتابخانه‌ای یا انجام تکالیف رسانه‌ای‌شان بهره ببرند.

Dell Inspiron 15 7000 Gaming
بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دانش آموزان و دانشجویان

پردازنده: Intel Core i7-7700HQ با توان 2.8-3.8 گیگاهرتز

کارت گرافیک: Nvidia GeForce GTX 1050Ti با رم چهار گیگابایت

رم: 16 گیگابایتی

درایو: 256 گیگابایتی SSD و دیسک سخت يك ترابایتی

نمایشگر: 6/15 اینچ Full HD

وزن: 56/2 کیلوگرم

اگر خودتان را یک گیمر می‌دانید و به سیستمی نیاز دارید که با آن عکس یا فیلم ویرایش کنید،Inspiron 15 Gaming دل می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

پردازنده قدرتمند و کارت گرافیک عالی آن برای بازی‌های Full HD کاملا مناسب هستند و داریو SSD، 256 گیگابایتی آن نیز از سرعت خوبی برخوردار است. در این میان از باتری خوب سیستم نيز نباید غافل بود.

مهم‌ترین ضعف اين لپ‌تاپ، نمایشگر Full HD آن است که خیلی ضعیف عمل می‌کند. به دلیل بد بودن زاویه‌های دید، نمایشگر تیره و کم‌رنگ به نظر می‌آید؛ با این حال مدل‌های با کیفیت‌تر و نمایشگرهای IPS نیز برای Inspiron 15 Gaming در نظر گرفته شده‌اند. شرکت دل اعلام کرده است که مدل‌های ارزان‌‌قیمت‌تر نیز به بازار خواهند آمد.

Asus ZenBook UX310UA
بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دانش آموزان و دانشجویان

پردازنده: دو هسته‌ای Intel Core i7-6500U

درایو: SSD 256 گیگابایتی و دیسک سخت 500 گیگابایتی

نمایشگر: 3/13اینچ با وضوح تصویر 3200×1800 پیکسل

وزن: 45/1 کیلوگرم

یکی از مناسب‌ترین لپ‌تاپ‌های فوق سبک دانشجویی از نظر قیمت، Asus ZenBook UX310UA است که در حین سبک بودن بسیار قدرتمند است.

لپ‌تاپ ایسوس، 45/1 کیلوگرم وزن دارد و با روشنایی نسبتا کم، باتری آن حدود شش ساعت ماندگاری خواهد داشت. سیستم عملکرد بسیار خوبی دارد و داریو SSD با پردازنده Core i7 بسیار هماهنگ عمل می‌کند تا ویرایش فیلم‌های Full HD و عکس‌ها کاملا روان انجام شود.

ایسوس مدل‌های مختلفی را در نظر گرفته که شاید بهترین آنها مدل مجهز به پردازنده Core i5 باشد که از عملکرد رسانه‌ای چشمگیری هم برخوردار است.
منبع: سایت برترین ها
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید