کدام خودروهای وارداتی گران شدند؟

کدام خودروهای وارداتی گران شدند؟

کپچر که توسط ایران‌خودرو به فروش می‌رسد با رشد 9 میلیونی، هم‌اینک 119 میلیون قیمت دارد در حالی که سدان تالیسمان و اس‌یووی داستر که توسط نگین خودرو به فروش می‌رسند به ترتیب با 5 و 4 میلیون افزایش، هم‌اینک 210 و 124 میلیون خرید و فروش‌ می‌شوند.

کد خبر : ۴۴۱۶۴
بازدید : ۹۸۴۱

فرادید | رشد 4 تا 6 درصدی قیمت دلار و یورو در طول ماه‌های اخیر سرانجام تاثیر خود را روی بازار خودرو گذاشت و عمده محصولات حاضر در بازار ایران با سرعتی عجیب یک خیز قیمتی نسبتا بزرگ را تجربه کرده‌اند که فعلا ابعاد آن کاملا هویدا نشده است. این رشد قیمت که ابتدا با بسته‌شدن سایت ثبت سفارش و رشد آهسته دلار در بازار خودروهای وارداتی خود را نشان داد، پس از چندی حالا فراگیر شده و به شرکت‌های واردکننده رسیده است.

به گزارش فرادید ، بر این مبنا قیمت محصولاتی که با فروش بیشتری در بازار مواجهند بین 3 تا 20 میلیون تومان افزایش یافته که از ابتدای سال نظیری نداشته است. در این بین وضعیت کراس‌اوورها حادتر از باقی محصولات است و می‌توان به عینه رشد قیمت بیشتری را در کلاس این گروه از خودروها دید. اینجا به اختصار مروری داشته‌ایم بر افزایش قیمت مهمترین خودروها و برندهای بازار.

دی‌اس / آرین موتور تابا

پاییز داغ قیمتی برای خودروهای وارداتی

لوکس‌ساز اروپایی به فاصله کمی از وقوع نوسان در بازار ارز و نیز اطمینان از تثبیت و قطعی شدن قیمت‌ها در نرخ‌های جدید، لیست قیمتی جدید خود را اعلام کرد. بر این مبنا مدل 6 که یک کراس‌اوور کوچک و لوکس است با رشدی به میزان 6میلیون، هم‌اینک در گونه شرکتی بیش از 242 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

مدل کوچک 3 نیز که یک کوپه دو درب و هاچ‌بک است با رشدی 2.5 میلیونی هم‌اینک 148.5 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. دی‌اس3 ابتدای امسال قیمتی 137 میلیونی داشت. اما مدل 5 که هاچ‌بکی بزرگ و لوکس است نیز با افزایش قیمت 6میلیونی روبرو شده و فعلا در قیمت 240 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. سدان 5 ال‌اس نیز که قبلا 197 میلیون قیمت داشت، هم‌اینک با کمتر از 200میلیون تومان قابل خریداری است.

سانگ‌یانگ / رامک خودرو

پاییز داغ قیمتی برای خودروهای وارداتی

این برند که فعلا دو مدل کوراندو و تیوولی را در ایران عرضه می‌کند، اخیرا خودروی پرفروش تیوولی را گران کرده و با رشدی 3.5 میلیونی، از قیمت 112.5 میلیونی برخوردار است. این خودرو به دلیل فروش بالا و کیفیت ساخت مناسب در بازار بیش از 117 میلیون تومان قیمت دارد.

نیسان / جهان نوین آریا

پاییز داغ قیمتی برای خودروهای وارداتی

واردکننده محصولات نیسان اخیرا در بخش نامه‌ای قیمت دو خودروی مشهور ایکس تریل و جوک را افزایش داد تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به وضعیت ارزی جدید واکنش نشان دهد. سه گونه اسکای‌پک، پلاتینیوم و اسپورت سری جوک با رشد قیمتی معادل 4 تا 9 میلیون، به ترتیب روی بهای جدید 142، 154 و 190 میلیون تومان جکش خوردند. ایکس‌تریل نیز با 4.5 میلیون افزایش قیمت هم اینک به بهای 254 میلیون تومان قابل خریداری است.

رنو / نگین خودرو - ایران‌خودرو

پاییز داغ قیمتی برای خودروهای وارداتی

قدرت بلامنازع جدید بازار ایران که اینروزها وضعیت بسیار خوبی را تجربه کرده و در بخش واردات نیز توانسته موفق عمل کند، اخیرا روی سه مدل تالیسمان، کپچر و داستر یک افزایش قیمت چند میلیونی را اعمال کرده است. کپچر که توسط ایران‌خودرو به فروش می‌رسد با رشد 9 میلیونی، هم‌اینک 119 میلیون قیمت دارد در حالی که سدان تالیسمان و اس‌یووی داستر که توسط نگین خودرو به فروش می‌رسند به ترتیب با 5 و 4 میلیون افزایش، هم‌اینک 210 و 124 میلیون خرید و فروش‌ می‌شوند.

میتسوبیشی / آرین موتور پویا

پاییز داغ قیمتی برای خودروهای وارداتی

برند محبوب ژاپنی که احتمالا تا سال آینده تعدادی از سورپرایزهای جدید خود اعم از اکسپندر و اکلیپس کراس را در بازار ایران به فروش می‌رساند، کل محصولاتش به جز هاچ‌بک میراژ را اخیرا گران کرده است. لنسر، ای‌اس‌ایکس و اوتلندر در دور جدید قرار است با قیمت‌هایی به ترتیب معادل 139.8، 182.5 و 233 میلیون تومان به فروش برسند که حکایت از رشد 3 تا 15 میلیونی هر یک از این محصولات دارد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید