رقیب آلمانی جوک و کپچر

رقیب آلمانی جوک و کپچر

این خودرو با الهام از محصولات پرفروش اینچنینی در بازار اروپا نظیر رنو کجار، آئودی کیو2 و نیسان قشقایی، یک نمونه کوتاهتر از این خودروهاست که با استفاده از پلتفورم جدید ام.کیو.بی (MQB ) و نیز 11 رنگ بدنه، و چند رنگ برای سقف، مجموعه‌ای از موتورهای کم‌مصرف سعی کرده تا خودرویی تمام و کمال بسازد که از هر لحاظ بازگوکننده نیازهای مخاطبان و خریداران در اروپا و اقصی نقاط جهان باشد.

کد خبر : ۴۴۱۸۵
بازدید : ۴۰۱۹

فرادید | چه بخواهیم و چه نخواهیم باید از این پس تنها شاهد جولان کراس‌اوورهای رنگانگ در انواع و اقسام مختلف باشیم. حتی برندهایی که زمانی هیچ علاقه‌ای به این بخش نشان نداده و تمایلی به ساخت اس‌یووی یا کراس‌اوور نداشتند، فعلا تمرکز خود را روی عرضه یک یا چند مدل خاص در این بخش گذاشته و از قضا همین برندها به موفقیت‌های چشمگیری در این بخش رسیده‌اند که قبلا هرگز آن را تصور نمی کردند .

رقیب آلمانی جوک و کپچر

به گزارش فرادید ، رنو نمونه بازار این مثال است که توانسته با حضور در این بازار، رشد فروش چشمگیری را تجربه کند. بحث امروز راجع به رقیب مستقیم رنو یعنی فولکس‌واگن است که با تولید یک نمونه کامپکت و کوچک در رده‌ کراس‌اوورهای شهری، رسما به بازاری با حدود 30 رقیب قدرتمند پا گذاشته است. این خودرو اخیرا توسط نویسنده وب‌سایت انگلیسی تاپ گیر بررسی شده که نتایجی جالبی به همراه داشته است .

رقیب آلمانی جوک و کپچر

تی-راک (T-Roc) که نام کراس‌کامپکت جدید فولکس است، برخلاف محصولات این رده از المان‌های جذاب در طراحی خود سود نبرده است. در واقع به رغم داشتن سقف رنگی و فرمی متفاوت بدنه، این خودرواز ظاهر چندان جسورانه‌ای نظیر آنچه هیوندای در مدل کونا یا تویوتا در گونه سی‌اچ- آر ساخته خبری نیست و فولکس بیشتر تمایل داشته چیزی مثل هوندای اچ‌آر-وی یا رنو کپچر را به خریداران ارائه کند.

گفته شده قیمت این خودرو طوری تنظیم شده تا بتواند با مجموعه‌ای از محصولات برندهای نیسان، تویوتا و اوپل به رقابت بپردازد . این خودرو با الهام از محصولات پرفروش اینچنینی در بازار اروپا نظیر رنو کجار، آئودی کیو2 و نیسان قشقایی، یک نمونه کوتاهتر از این خودروهاست که با استفاده از پلتفورم جدید ام.کیو.بی (MQB ) و نیز 11 رنگ بدنه، و چند رنگ برای سقف، مجموعه‌ای از موتورهای کم‌مصرف سعی کرده تا خودرویی تمام و کمال بسازد که از هر لحاظ بازگوکننده نیازهای مخاطبان و خریداران در اروپا و اقصی نقاط جهان باشد .

رقیب آلمانی جوک و کپچر

طراحی خودرو تی-راک همانند سایر مدل‌های فوکس خطی، تیز و مستقیم است اما برخی تغییرات نظیر جلوپنجره 6ضلعی یا گلگیرهای پف‌آلود عقب به طرح کلی بدنه اضافه شده‌اند تا ظاهر تی-راک اندکی اسپورت‌تر گردد. در داخل اما فولکس با به‌کارگیری برخی جزئیات مثل تزئینات رنگی یا به‌کارگیری سیستم‌های ارتباطی، خریداران را ترغیب به خرید محصول تازه خود می‌کند. برای نمونه، فولکس درکابین این کراس‌اوور از صفحه آمپر 11.7 اینچی به جای نمونهٔ سنتی آنالوگ استفاده کرده است. نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی این خودرو به‌صورت استاندارد از نوع 6.5 اینچی است اما امکان سفارش نمونهٔ هشت اینچی هم برای آن وجود دارد .

با اینکه لیست آپشن‌های تی-راک تقریبا کامل است اما این خودرو چیز چندان جدیدی برای خریداران ندارد اما با کمی خوش‌شانسی، می‌توان گفت مشتریان ایرانی احتمالا خیلی هم بدشانس نیستند و تی-راک شاسی‌بلند کوچک فولکس‌واگن را با پیشرانه 2 لیتری 190 اسبی و یک گیربکس دی‌اس‌جی تحویل می‌گیرند. این پیشرانه به تی-‌راک این قدرت را می‌دهد تا در زمانی سریعتر از همه مدل‌های حاضر در بازار ایران به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و به لطف داشتن برخی تجهیزات مدل گلف آر، سطح رانندگی بالاتری را ارائه کند .

رقیب آلمانی جوک و کپچر

مدل تی-راک که در مدل پایه با یک موتور 1000 سی سی توربوی 113اسبی عرضه می‌شود، قیمتی 20هزار یورویی داشته که در نمونه فول این رقم به بیش از 34 هزار یورو سر می‌زند. سری فول این خودرو که از قدرتمندترین موتور نیز استفاده می‌کند در زمانی کمتر از 7.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و گفته می‌شود از سطح پایداری برخوردار است. با توجه به داشتن سیستم 4 موشن، این مورد چندان هم عجیب نیست و تجربه رانندگی با محصولات فولکس که از سیستم 4 چرخ محرک 4موشن استفاده کرده‌اند نشان از سطح کشش و پایداری بالای این خودروی آلمانی در مانورهای جاده‌ای دارد.

تی راک همچنین به کمک یک کلید گردان 4حالته که در کنسول وسط قرار گرفته، رانندگی را برای شرایط برفی، اسپورت، اقتصادی و عادی اماده و مهیا می‌کند. خوشبختانه سطح ایمنی خودرو بالاست و این خودرو به‌صورت استاندارد از سیستم‌های کمک تغییر لاین حرکتی بهره برده و می‌توان به‌صورت سفارشی سیستم کمک ترافیک را نیز دریافت کند. بسته به مدل انتخابی، فولکس تی-راک می‌تواند بدنه‌ای دو رنگ داشته باشد که در آن برای اولین مدل محصولی از این شرکت دارای رنگ متفاوت بدنه با سقف، ستون‌های A و پوشش آینه‌های جانبی می‌باشد .

رقیب آلمانی جوک و کپچر

در کل باید تا ماه دسامبر و شروع فروش گسترده این خودرو در سطح اروپا صبر کرد. تی-راک گرچه خودروی بسیار خوبی است اما حضور در سخت‌ترین کلاس اروپا با انبوهی رقیب قدر می‌تواند شرایط سختی را به این خودروی آلمانی تحمیل کند. باید منتظر ماند و دید آیا صخره آلمانی از پس رقبای کره‌ای، فرانسوی و ژاپنی برمی‌آید یا به یک بازنده بزرگ تبدیل می‌شود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید