ازدواج مرد قاتل بعد از آزادی با وثیقه

ازدواج مرد قاتل بعد از آزادی با وثیقه

مرد جوانی که در حمایت از برادرش آدم کشت و به دلیل عدم پیگیری اولیای‌ دم با رأی دادگاه آزاد شده و ازدواج کرده‌ بود، به قضات گفت به‌خاطر زندگی جدیدش و فرزندانش به او کمک کنند.

کد خبر : ۴۴۴۷۴
بازدید : ۱۴۹۸
ازدواج مرد قاتل بعد از آزادی با وثیقه
مرد جوانی که در حمایت از برادرش آدم کشت و به دلیل عدم پیگیری اولیای‌ دم با رأی دادگاه آزاد شده و ازدواج کرده‌ بود، به قضات گفت به‌خاطر زندگی جدیدش و فرزندانش به او کمک کنند.
پاییز سال ٨٩ خبر یک نزاع دسته‌جمعی در پارک جمشیدیه به مأموران داده شد. مأموران پس از حضور در محل متوجه شدند در این درگیری خونین پسر ٢٠ساله‌ای به نام کیانوش زخمی و به بیمارستان منتقل شده است، آنها همچنین متوجه شدند درگیری دسته‌جمعی در یکی از رستوران‌های پارک، بین دو گروه از جوانان رخ داده بود.
تلاش برای پیداکردن ردی از عاملان درگیری آغاز شده بود که از بیمارستان خبر رسید کیانوش به دلیل شدت خون‌ریزی جان خودش را از دست داده است. در ادامه تحقیقات مأموران هشت نفر از شرکت‌‌کنندگان در این درگیری را بازداشت کردند که همگی فرشاد ١٩ساله‌ را به‌عنوان عامل قتل معرفی کردند.
به‌این‌ترتیب با شکایت اولیای‌ دم و تکمیل پرونده، کیفرخواست علیه فرشاد صادر شد و دو پرونده برای رسیدگی در اختیار شعبه ٧٤ وقت دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت. در این جلسه اولیای‌ دم درخواست قصاص متهم را کردند و در نهایت فرشاد پس از ارائه دفاعیات به قصاص محکوم شد.
دیگر شرکت‌کنندگان در این درگیری نیز به‌خاطر شرکت در نزاع منجر به قتل به زندان محکوم شدند و حکم در دیوان عالی کشور تأیید شد اما اولیای ‌دم کیانوش پیگیر پرونده نشدند و فرشاد بلاتکلیف در زندان مانده بود تا اینکه با توجه به ماده ٤٢٩ قانون مجازات اسلامی تقاضای تعیین تکلیف را مطرح کرد که با بررسی پرونده قضات او را با قید وثیقه آزاد کردند.
فرشاد که بیرون از زندان به سر می‌برد، توانست با پرداخت دیه رضایت اولیا‌ی ‌دم را جلب کند و به‌این‌ترتیب پرونده بار دیگر برای رسیدگی از جنبه عمومی جرم در اختیار شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی عبداللهی قرار گرفت. در این جلسه فرشاد که آزاد است، در جایگاه ویژه قرار گرفت و با شرح جزئیات درگیری گفت: همراه برادر بزرگم و چند نفر از دوستان‌مان برای تفریح به پارک جمشیدیه رفته بودیم؛ هنگام برگشتن برای خوردن شام وارد یکی از رستوران‌‌های آنجا شدیم و روی یکی از میز‌‌ها نشستیم که ناگهان کیانوش و دوستانش با شمشیر و چوب به طرف ما حمله کردند؛ نمی‌دانستم آنها به چه علت به ما حمله کردند.
درحالی‌که ترسیده بودم سعی کردم از آنها فاصله بگیرم که دیدم کیانوش با برادرم درگیر شد. برادرم مدتی قبل از آن درگیری قلبش را عمل کرده و مدت کمی بود که از بیمارستان مرخص شده بود. ترسیدم که بلایی سرش بیاید؛ برای نجات برادرم وارد دعوا شدم؛ در همین حین کیانوش به طرف من و برادرم حمله کرد.
برای دفاع از خودم و برادرم چاقو را برداشتم و یک ضربه به کیانوش زدم اما قصد کشتنش را نداشتم. او ادامه داد: آن زمان سن کمی داشتم و بچگی کردم؛ هنگامی که با قید وثیقه از زندان آزاد شدم، سعی کردم رضایت خانواده کیانوش را جلب کنم که در نهایت موفق به این کار شدم.
در این مدت من با دختر موردعلاقه‌ام ازدواج کردم و سروسامان گرفتم، حالا یک فرزند سه‌ساله دارم و تا چند ماه دیگر فرزند دومم متولد می‌شود. به همین خاطر از قضات دادگاه می‌خواهم با توجه به اینکه خانواده مقتول من را بخشیده‌اند، به‌خاطر همسر و فرزندانم در مجازاتم تخفیف قائل شوند. با پایان گفته‌های متهم، ختم جلسه اعلام شد و قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و در نهایت حکم آزادی فرشاد را صادر کردند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید