کانگورو‌ها دیگر صنعت خودروسازی ندارند

کانگورو‌ها  دیگر صنعت خودروسازی ندارند

شرکت هولدن از آغاز قرن 21 وارد دوره‌ای از مشکلات مالی شد و پس از چند سرمایه‌گذاری بزرگ و اشتباه، کم‌کم توان خود را برای رقابت از دست داد و در عین‌حال گرانی دستمزدها، فروش پایین و سوداوری کم کار را برای ادامه فعالیت هولدن ناممکن ساخت.

کد خبر : ۴۴۴۹۳
بازدید : ۱۹۶۷

فرادید | ناقوس مرگ برای خودروهای ساخت استرالیا به صدا درآمد و هولدن را برای همیشه از خط تولید خارج کرد. این شرکت قدیمی که سابقه فعالیتش به سال‌ 1853 میلادی برمی‌گردد گرچه ابتدا کار خود را با تمرکز روی صنعت چرم و تزئینات داخلی آغاز کرد اما رفته رفته با بالا گرفتن تب ساخت خودرو، به جرگه سازندگان اتومبیل پیوست و بیش از 110 سال در این حوزه به فعالیت پرداخت.

کانگورو‌ها دیگر صنعت خودروسازی ندارند

به گزارش فرادید، با این حال پس از خروج تویوتا موتورز ژاپن و فورد موتور آمریکا از جرگه سازندگان بومی خودرو در استرالیا در سال 2015، تنها عضو فعال این بخش هولدن بود که از قبل همکاری با جنرال موتورز آمریکا، محصولات خود را در این کشور تولید و عرضه می‌کرد. گفته می‌شود این تعطیلی باعث بیکاری حدود 10 هزار کارگر صنعت خودرو و قطعه در استرالیا می‌شود.

کانگورو‌ها دیگر صنعت خودروسازی ندارند

هولدن که کار خود در زمینه تولید خودرو را از سال 1905 با مونتاژ بدنه و بخش‌های فنی اتومبیل آغاز کرد، به فاصله 15 سال به چنان رشدی رسید که توانست به عنوان تولیدکننده انحصاری محصولات جنرال موتورز در استرالیا انتخاب شده و از آن زمان تا الان به کار خود در این زمینه مشغول بود. هولدن که زمانی حتی خودروهای برند فورد را نیز تولید و عرضه می‌کرد، بعدها در کنار همین شرکت آمریکایی و البته تویوتا سه شاخه اصلی تولید خودرو در دورافتاده‌ترین نقطه کره زمین بود. این شرکت که تا چندی پیش اقسامی از خودروهای سدان و وانت را تولید می‌کرد، با گسترش کارش در سال‌های قبل از جنگ جهانی دوم، نخستین بار دفتری مرکزی خود را در ملبورن در سال 1936 تاسیس کرد. این شرکت در سال 1948 با تولید خودرویی ارزان‌قیمت به نام اف‌ایکس که بهایی 730 دلاری داشت، شهرت بسیاری یافت بطوری‌که در همان روز اول بالغ بر 18هزار سفارش دریافت کرد.

کانگورو‌ها دیگر صنعت خودروسازی ندارند

این شرکت که به طور پیوسته در حال رشد و گسترش فعالیت‌های خود بود تا 1962 توانست با افزایش میزان تولید خود به حدود 1 میلیون دستگاه، علاوه بر بازار داخلی و نیز کشور همسایه نیوزیلند، به آفریقا، خاورمیانه، آسیا و آمریکای شمالی خودرو صادر می‌کرد. تولید مدل اف‌بی یکی از عمده دلایل گسترش فروش این شرکت بود و کاری کرد تا هولدن با داشتن بیش از 24هزار نفر کارگر و کارمند، یکی از بزرگترین خودروسازان زمان خود باشد. از جمله ابداعات صنعت خودرو که هولدن برای نخستین بار آن را در سطحی وسیع به کار گرفت کمربند ایمنی سرنشینان بود که در سال 1966 روی خودروهای ساخت این شرکت به کار گرفته شد.

کانگورو‌ها دیگر صنعت خودروسازی ندارند

مدل کومودور که به لطف موتورهای قدرتمند 6 و 8 سیلندر جنرال موتورز و نیسان یکی از محبوب‌ترین محصولات این شرکت از سال 1978 تا هم‌اینک بود، در اقسام وانت و سدان توانست رقیب مستقیم خودروهای بسیاری خوب جهانی باشد که از اوایل دهه 80 به استرالیا پای گذاشتند و این آغاز مشکلات هولدن بود. این شرکت از آغاز قرن 21 وارد دوره‌ای از مشکلات مالی شد و پس از چند سرمایه‌گذاری بزرگ و اشتباه، کم‌کم توان خود را برای رقابت از دست داد و در عین‌حال گرانی دستمزدها، فروش پایین و سوداوری کم کار را برای ادامه فعالیت هولدن ناممکن ساخت.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید