برگ‌های تازه در پرونده قتل ٢ کودک

برگ‌های تازه در پرونده قتل ٢ کودک

پرونده قتل دو کودک که هر دو فرزندان طلاق بودند، در دادسراهای تهران و رشت همچنان در حال رسیدگی است و تحقیقات دراین‌باره ادامه دارد.

کد خبر : ۴۴۵۶۴
بازدید : ۱۵۸۰
برگ‌های تازه در پرونده قتل ٢ کودک
پرونده قتل دو کودک که هر دو فرزندان طلاق بودند، در دادسراهای تهران و رشت همچنان در حال رسیدگی است و تحقیقات دراین‌باره ادامه دارد.

در یکی از این پرونده‌ها، بازسازی صحنه قتل پسر ١١ساله‌ای که قربانی جوانی با انگیزه تجاوز شده است، انجام شد تا تحقیقات مقدماتی درباره این جنایت، یک گام دیگر به پایان نزدیک شود.

اواسط شهریور سال جاری خبر مفقودشدن و قتل پسر ۱۱ساله‌اي بار دیگر پایتخت را در بهت‌ و حیرت فرو برد. مدت کوتاهی پس از اعلام مفقودشدن این نوجوان به مأموران اداره یازدهم پليس آگاهي تهران، تحقیقات منجر به نتیجه شد و عامل جنایت به دام افتاد.
پدر کودک ناپدید‌شده که ابوالفضل نام داشت، درباره مفقودشدن فرزندش گفت: من و همسرم وقتي ابوالفضل يک‌ساله بود از هم جدا شديم و پس از آن، من با مادرم زندگي مي‌کردم. روز عيد قربان بود که پسرم گم شد. مادرم گفت ساعت ١٢ ظهر از خانه خارج شده و پس از آن بازنگشته است.

يکي از هم‌بازي‌هاي ابوالفضل به پلیس گفت او را آخرين‌بار ساعت سه بعدازظهر روز گم‌شدنش، ديده است. نگهبان پارک هم گفت آخرین‌بار ساعت شش بعدازظهر او را ديده که در پارک بوده است.

با ادامه تحقيقات و گذشت پنج روز از مفقودشدن ابوالفضل، سرانجام مرد ٢٢ساله‌ای به‌عنوان متهم پرونده دستگير شد و به ارتکاب جنايت اعتراف کرد.

متهم در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: ابوالفضل را در محدوده ميدان گمرک ديدم. به بهانه نشان‌دادن کبوترهايم او را به خانه بردم و در آنجا با ضربات متعدد چاقو او را به قتل رساندم. پس از آن جسد را در يک ملحفه، پتو و کيسه زباله بزرگ بسته‌بندي کردم و با کمک برادرم به کيلومتر ٥٥ جاده قم بردیم و رها کردیم. در پي اعتراف متهم به ارتکاب جنايت، کارآگاهان اداره يازدهم ضمن هماهنگي با بازپرس شعبه نهم دادسراي امور جنايي، به محل رهاسازي جسد رفتند و موفق به کشف جسد شدند.

به‌اين‌ترتيب، قرار بازداشت متهم ٢٢ساله به اتهام قتل عمد و برادرش به اتهام مشارکت در مخفي‌کردن ادله جرم، از سوي بازپرس جنايي صادر شد. صبح روز گذشته، با دستور بازپرس و طبق روال جاری پرونده‌های جنایی، قرار بازسازی صحنه فریب ابوالفضل و نحوه قتل او و انتقال جسد به بیابان‌های اطراف قم انجام شد و متهم اصلی پرونده که مدعی است خود در کودکی قربانی آزار جنسی شده است، بار دیگر ماجرای این جنایت را مرحله به مرحله شرح داد تا در سوابق و تحقیقات پرونده ثبت شود.

همچنین برادر متهم اصلی پرونده که فقط به مخفی‌کردن ادله جرم و همدستی در انتقال جسد متهم است، با قرار وثیقه آزاد شد.

در همین ‌حال، دادستان رشت آخرین وضعیت پرونده «اهورا» را تشریح کرد.

دادستان عمومی و انقلاب رشت درباره اینکه آیا پزشکی قانونی موضوع آزارواذیت جنسی در این پرونده را تأیید کرده است؟ گفت: این موضوع از سوی پزشکی قانونی در حال بررسی است. نمونه‌برداری انجام شده و باید منتظر نظر این سازمان درباره موضوع تجاوز جنسی باشیم.

حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا درباره پرونده اهورا، گفت: متهم این پرونده دستگیر شده و با صدور قرار بازداشت موقت اکنون در زندان است.

وی خاطرنشان کرد: متهم اقرار و اعتراف کرده که بعد از آزارواذیت کودک، مجبور شده کودک را به قتل برساند. متهم اکنون اظهار ندامت و پشیمانی می‌‌کند. دادستان رشت با بیان اینکه این پرونده از حساسیت بالایی برخوردار است، تأکید کرد که به این پرونده به‌سرعت رسیدگی می‌شود.

مصطفوی‌نیا ادامه داد: ان‌شاءالله با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود، پرونده سریع‌تر به نتیجه رسیده و آن را به دادگاه کیفری یک استان گیلان ارسال می‌کنیم تا مانند پرونده‌های دیگر، رأی آن صادر و اجرای حکم به‌سرعت انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب رشت درباره اینکه آیا پزشکی قانونی موضوع آزارواذیت جنسی در این پرونده را تأیید کرده است؟ گفت: این موضوع از سوی پزشکی قانونی در حال بررسی است. نمونه‌برداری انجام شده و باید منتظر نظر این سازمان درباره موضوع تجاوز جنسی در این پرونده باشیم. مصطفوی‌نیا گفت: پزشکی قانونی علت مرگ را خون‌ریزی مغزی عنوان کرده است. کودک‌آزاری شخص جانی در این پرونده به این صورت بوده که با آتش سیگار انگشت دست چپ کودک را سوزانده و سوختگی قدیمی هم در پای کودک وجود داشته است.

وی درباره اینکه مطرح شده متهم مقابل مادر اهورا دست کودک را با آتش سیگار سوزانده است، گفت: مادر اهورا راجع به این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته زمانی که علت سوختگی را جویا شدم، این فرد گفته که دست کودک به دیگ داغ خورده است.
مصطفوی‌نیا درباره صدور کیفرخواست در این پرونده گفت: ما فعلا منتظر نظر نهایی پزشکی قانونی هستیم، اما ناگفته نماند بازسازی صحنه را به‌سرعت انجام دادیم و دغدغه‌مان این است که هرچه سریع‌تر پرونده در دادسرا نهایی شود و آن را به دادگاه کیفری یک ارسال کنیم.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید