تصاویر/ مکان‌هایی اعجاب‌انگیز در جهان!

تصاویر/ مکان‌هایی اعجاب‌انگیز در جهان!

در جهان مناطق و اماکن باشکوهی وجود دارند. برخی طبیعی و برخی ساخته دست بشر. نگاهی داریم به چند مکان باشکوه جهان.

کد خبر : ۴۴۹۹۸
بازدید : ۲۳۷۵
در جهان مناطق و اماکن باشکوهی وجود دارند. برخی طبیعی و برخی ساخته دست بشر. نگاهی داریم به چند مکان باشکوه جهان.

تصاویر/ مکان‌هایی اعجاب‌انگیز در جهان!
ربع الخالی- شبه جزیره عربستان
اگر کلماتی طولانی نظیر اسکیمو، قطب و بارش برف زیاد را برای شرح دادن برف به کار می ‌برند باید گفت که بادیه ‌نشینان عرب نیز همین وضعیت را برای شن و ماسه دارند. زیرا دنیای آن‌ ها کاملا توسط شن و ماسه پر شده و تحت سلطنت ماسه ‌ها قرار دارد. ربع الخالی که تقریبا یک ‌پنجم کل شبه‌ جزیره عربستان را شامل می‌شود، بزرگ ‌ترین دریای شن در جهان به ‌حساب می‌آید. امواج درهم ‌آمیخته از رنگ ‌های قرمز و نارنجی که در آن‌ ها فلدسپات (feldspar) فراوانی وجود دارد، بیش از ۵۸۰ هزار کیلومتر مربع از مساحت عمان، یمن، امارات متحده عربی و عربستان سعودی را پوشانده ‌اند. بر قله یک تپه شنی بایستید تا از تمامی جهات با هیچ ‌چیز به یک صحرای کامل روبرو نباشید و در آن زمان است که خود را مانند هر یک از این دانه‌ های شن در برابر این صحرا مانند یک شیء میکروسکوپی خواهید دید.

یکی از آسان ‌ترین راه ‌ها برای رسیدن به ربع الخالی از طریق سفرهای برنامه‌ ریزی ‌شده و دارای راهنما از بخش جنوبی عمان و شهر صلاله است.

مالدیو
مالدیو می‌ تواند در بهترین زمان ‌های ممکن به شما حس و حال کوچک بودن را بدهد: کافی است تا بر روی یکی از جزایر مرجانی دلربای این منطقه بایستید و در آن زمان می ‌توانید ذره به ذره اقیانوس هند را مشاهده کنید. با این ‌وجود برای این‌که به معنای واقعی کلمه عظمت این مکان کوچکی خود را درک کنید باید به دیدار رویارو با آب‌ های آبی ‌رنگ این اقیانوس رفته دل به این وسعت بی کران آبی و زیبا بزنید. بزرگ ‌ترین ماهی ‌ها و کوسه وال ‌های جهان که طول آن‌ها به ۱۲ متر نیز می‌رسد در این مکان یافت می ‌شوند.
با این ‌وجود خصلت آن ‌ها منبع غذایی ‌شان یعنی پلانکتون ‌ها موجب شده است که بتوان کاملا امن و به روش غواصی با لوله تنفسی به سراغ این حیوانات رفت، هرچند که این امن بودن به ‌هیچ ‌عنوان حس عظمت موجود در این مکان را از بین نمی ‌برد. کافی است که در فاصله چند متری این موجودات عظیم ‌الجثه قرار بگیرید تا بتوانید درک کنید که تا چه اندازه کوچک هستید.

کوسه وال ‌ها برحسب فصل سفر می ‌کنند: در بازه زمانی ماه ‌های می تا دسامبر می‌توان آن‌ها را در اطراف جزایر غربی مشاهده کرد و در ماه های دسامبر تا آوریل می‌توان این موجودات را در بخش شرقی مشاهده نمود.
تصاویر/ مکان‌هایی اعجاب‌انگیز در جهان!

کلیسای اعظم یورک (York Minster) - انگلستان
شهر یورک که در دیواره‌ های خود و در فاصله ۳۲۰ کیلومتری لندن محصور شده است، عملیات ساخت یکی از بزرگ ‌ترین کلیساهای اعظم گوتیک جهان در سال ۱۲۲۰ میلادی آغاز شد و فرایند این ساخت ‌وساز آن برای ۲۵۰ سال متوالی به طول انجامید. البته باید گفت که این‌ همه سال صبر ارزش کافی برای این بنا را داشت. این بنا که به شکل کلاسیک چلیپایی ساخته ‌شده است دارای برج‌ هایی زیبا بر فراز خیابان ‌های باریک و دیوارهای ضخیم و مشهور یورک است.
با توجه به دکوراسیون پیچیده، سردخانه عجیب ‌وغریب و رازآلود و ناقوس عظیم و ۱۰ تنی این بنا می‌توان گفت که این بنا مانند یک ورزشکار، نیرومند و قوی است. این بنا بی ‌پروایی انسان درزمینه معماری را نشان می ‌دهد و به‌ نوعی انگار برای دسترسی به عرش آسمان ها ساخته ‌شده است. هم حضور فیزیکی (برای نمونه پنجره بزرگ سالن شرقی با ارتفاع ۲۳ متر) و هم جو معنوی این مکان موجب می‌شوند که حس عجیبی به شما دست بدهد. شهر یورک در طول فصل تابستان و اوج ورود گردشگرها بسیار شلوغ است و به همین دلیل نیز یک بازدید پاییزه از این مکان (در ماه‌ های سپتامبر یا اکتبر) می ‌تواند بدون وجود فشردگی و شلوغی جمعیتی، روزهایی گرم را برای بازدید از این مکان به شما ارائه کند.
تصاویر/ مکان‌هایی اعجاب‌انگیز در جهان!

استرومبولی (Stromboli ) - ایتالیا
اگر فراموش کرده ‌اید که کره خاکی ما دارای یک هسته جوشان است، این جزیره و آتش ‌فشان فعال آن شما را در مسیر یادآوری قرار خواهند داد. این منطقه به خاطر فعالیت ‌های آتش ‌فشانی خود به ‌عنوان فانوس دریایی مدیترانه شناخته می ‌شود و بخشی از جزایر آیولین (Aeolian) به‌حساب می ‌آید.
این منطقه در حقیقت مجمع ‌الجزایری است که هفت قله آتش ‌فشانی را در خود جای ‌داده‌اند و همگی در سواحل شمالی سیسیل قرار دارند. جذاب ‌ترین این جزیره‌ ها را می ‌توان استرومبولی دانست که دائما در آن آتش ‌فشان‌ ها و انفجارهایی در حال رخ دادن است و گردوغبار و بخار و صخره‌ ها از آن فوران می ‌کنند.
در برخی از موارد نیز گدازه‌ های آتش ‌فشانی به راه افتاده و مسیر خشک و فاقد حیاتی به نام Sciara del Fuoco را به ‌سوی دریای مدیترانه طی می‌کنند. از یک ماهیگیر بخواهید که در زمان غروب شما را به این منطقه ببرد تا بتوانید این آتش ‌بازی طبیعی را به بهترین وجه مشاهده نمایید.

استرومبولی فاقد فرودگاه است و رسیدن به آیولین تنها از طریق قایق از مسیر ناپل یا سیسیل ممکن است.
منبع: جام‌جم آنلاین
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید