تَشَر کی‌روش

تَشَر کی‌روش

کی‌روش: پول نداریم، پس آرزوهای مردم به باد می‌رود مهدی تاج: بهترین امکانات در اختیار تیم‌ملی است

کد خبر : ۴۵۲۴۴
بازدید : ۸۳۰
این‌روزها آرامش حلقه گمشده تمرینات تیم‌ملی فوتبال ایران است. چند روزی می‌شود که دومین اردوی تدارکاتی تیم‌ملی به منظور آماده‌سازی برای حضور در جام‌جهانی آغاز شده اما اخبار خوشی از این اردو به گوش نمی‌رسد. سرمربی پرتغالی تیم‌ملی از وضع موجود ناراضی است و مثل همیشه با تندترین الفاظ به انتقاد از مدیریت فوتبال پرداخته است. مثل همیشه پول، حرف اول و آخر را در انتقادات و دلخوری‌های کی‌روش می‌زند. البته بخش مهمی از ادعاهای او توسط رئیس فدراسیون تأیید نشده است!
تَشَر کی‌روش
پول تیم‌ملی را یک خانم بالا کشیده!
اگرچه گاهی انتقادات کی‌روش آب‌وتاب زیادی پیدا می‌کند اما اغلب حرف‌ها و دلخوری‌هایش پشت پرده مهمی دارند. او در نخستین روز تمرینات تیم‌ملی با چهره‌ای درهم و گرفته مقابل خبرنگاران حاضر شد. او از آرزوهای بزرگ مردم برای تیم‌ملی گفت و این‌که بدون بودجه نمی‌تواند به آرزوهای مردم جامه عمل بپوشاند.
او از این‌که فدراسیون پول ندارد تا بتواند حریفان قدرتمندی برای تیم‌ملی آماده کند، دلخور است و گفته؛ تمام بازی‌های دوستانه را با ارتباطات شخصی خود مهیا کرده است. کی‌روش درحالی‌ که از وزیر هم به دلیل اجرایی‌نشدن برنامه‌های تیم‌ملی انتقاد کرده، مدعی شد؛ هنوز نمی‌داند باید با چه شرایطی برای آماده‌سازی تیم‌ملی برنامه‌ریزی کند. او مثل همیشه از وضع کمپ تیم‌ملی هم ابراز نارضایتی کرد و گفت؛ این وضع در ٧‌سال اخیر تغییری نکرده است.
بخش مهم حرف‌های کی‌روش در نخستین تمرین تیم‌ملی، ادعای عجیب او بود. مربی پرتغالی تیم‌ملی از یک «خانم» حرف زده که پاداش‌های متعلق به تیم‌ملی را برای مصارف شخصی خود برداشته است! کی‌روش حتی مدعی شده؛ فدراسیون هم از این خانم حمایت کرده و درحالی ‌که تیم‌ملی نیاز به برگزاری‌ بازی‌های خوب و دوستانه برابر تیم‌هایی چون بلغارستان و پرتغال دارد اما سرمایه تیم‌ملی در جای دیگری خرج شده است.
در واقع منظور کی‌روش از این خانم، زهره هراتیان رئیس مجموعه ایفمارک است که کی‌روش توانست ساختمان این مجموعه را به‌عنوان بخشی از کمپ تیم‌های ملی از ایفمارک پس بگیرد. کی‌روش در پایان صحبت‌های تندش از ناراحتی قلبی خود به خبرنگاران گفته و این‌که دیگر نمی‌خواهد درباره تیم‌ملی ایران حرف بزند!
عصبانیت شدید کی‌روش از رئیس کمیته انضباطی
کی‌روش همواره در سال‌های اخیر حساسیت زیادی درباره افرادی که در اردو و تمرینات تیم‌ملی حاضر می‌شوند، داشته است. درحالی‌ که این روزها عصبانی‌ترین فرد، کی‌روش است که در سال‌های اخیر می‌بینیم. حضور رئیس کمیته انضباطی در دومین روز اردوی تیم‌ملی درحالی ‌که با کی‌روش هماهنگ نشده بود، حسابی او را به هم ریخت.
او وقتی حسن‌زاده را که درحال تماشای تمرینات تیم‌ملی بود، دید با عصبانیت از حراست فدراسیون انتقاد کرد. کی‌روش که این روزها از تمام ارکان فدراسیون شاکی است، با صدای بلند به حسن‌زاده گفت؛ اگر می‌خواهید این‌جا بیایید و با من صحبت کنید، اول باید حقوق من را بپردازید! کی‌روش با صدایی که بی‌شباهت به فریاد نبود، به تمام کسانی که در محل تمرین تیم‌ملی حضور داشتند، گفت؛ تمرین تیم‌ملی جای مصاحبه افراد غیرمرتبط با تیم‌ملی نیست! جالب اینجاست که تاج، رئیس فدراسیون هم در این ماجرا به حمایت از کی‌روش برخاست و از حسن‌زاده به دلیل حضور ناگهانی در تیم‌ملی انتقاد کرد.
تاج واسطه آشتی کی‌روش با فوتبال ایران
مهدی تاج، معمولا از انتقادها و تصمیم‌های کی‌روش حمایت می‌کند اما این‌بار در مخالفت با برخی از ادعاهای کی‌روش صحبت‌هایی را مطرح کرده است. تاج درباره این‌که کی‌روش از کمپ تیم‌ملی ناراضی است، گفته که مرد پرتغالی بارها از کمپ تیم‌ملی تعریف کرده و این‌بار به دلیل عصبانیت این حرف‌ها را زده است.
تاج ادعای مهم کی‌روش درباره ریخته‌شدن پول آماده‌سازی تیم‌ملی به حساب ایفمارک را هم تکذیب کرده و گفته؛ فیفا پولی که برای ایفمارک هزینه شده بود را از طلب‌های فدراسیون برداشته است. رئیس فدراسیون درباره عقب‌افتادن حقوق کی‌روش حق را به او داده و گفته؛ فدراسیون در تلاش است تا هرچه زودتر حقوق سرمربی پرداخت شود. درباره بقیه انتقادات کی‌روش درباره آماده‌سازی تیم‌ملی حق را به سرمربی تیم‌ملی داده و گفته؛ فدراسیون می‌خواهد بهترین برنامه‌ها را برای تیم‌ملی پیاده کند.
در انتظار نبردهای تازه کی‌روش باشیم!
وقتی صعود تیم‌ملی ایران روز ٢٢ خردادماه یعنی یک‌سال و دو روز قبل از افتتاحیه جام‌جهانی مسجل شد، بیانیه‌های زیادی از طرف وزارت ورزش و برخی نهادهای دولتی مبنی بر حمایت از برنامه‌های آماده‌سازی تیم‌ملی صادر شد اما هنوز خبری از اجرایی‌شدن این برنامه‌ها نیست تا کی‌روش به مقایسه عملکرد فدراسیون‌های ایران و عربستان بپردازد و باز هم مسئولان فوتبال ایران را زیر سوال ببرد.
با این وجود، از طرف هیچ نهادی حتی وزارت ورزش برنامه‌ای از فدراسیون گرفته نشد تا براساس آن، بودجه لازم برای تیم‌ملی درنظر گرفته شود. بی‌توجهی‌ها به تیم‌ملی و حساب خالی فدراسیون از پول، باعث شده کی‌روش درحالی‌ که باید تمرکز خود را روی برنامه‌های فنی‌اش بگذارد، اما دغدغه تأمین بودجه برای بازی‌های تدارکاتی دارد. قطعا چالش‌های این روز کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران بازتاب بین‌المللی خوبی هم برای تیمی که با بهترین آمار به جام‌جهانی صعود کرده را ندارد.
انگار کی‌روش این روزها هربار که می‌خواهد وارد کمپ تیم‌ملی شود، زبان خود را تیز می‌کند تا علیه آنهایی که به منافع تیم‌ملی لطمه می‌زنند، تندترین الفاظ را به کار ببرد. او به واسطه موفقیت‌هایش در فوتبال ایران هم هواداران را در کنار خود دارد و هم ملی‌پوشان با او همسو هستند. تاج و اطرافیانش هم به خوبی می‌دانند. اگر آنچه کارلوس برای تیم‌ملی می‌خواهد فراهم نشود، او قطعا افشاگری‌های دیگری را در دستور کار خود قرار می‌دهد و با انتقاداتش فوتبال ایران را به هم می‌ریزد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید