آغاز عملیات آزاد سازی تکریت با حضور سردار سلیمانی

آغاز عملیات آزاد سازی تکریت با حضور سردار سلیمانی

عملیات آزاد سازی شهر استراتژیک تکریت با حضور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران آغاز شد.

کد خبر : ۴۵۴
بازدید : ۱۹۱۱

فرادید | عملیات آزاد سازی شهر استراتژیک تکریت با حضور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران آغاز شد.

به گزارش فرادید، روز گذشته حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق از انجام عملیات ارتش و نیروهای مردمی علیه گروه تروریستی داعش در استان صلاح‌الدین خبر داد.

بیانیه دفتر حیدر العبادی می‌گوید: «نخست وزیر و فرمانده نیروهای مسلح... آغاز عملیات امنیتی برای آزادسازی صلاح‌الدین را اعلام می‌کند.»

صلاح‌الدین استانی عمدتا سنی‌نشین در شمال بغداد است که کنترل مناطق بسیاری از آن مانند تکریت، زادگاه صدام حسین، به دست گروه داعش افتاده است، اما نخست وزیر عراق در پیام تلویزیونی خود تاکید کرده این گروه افراط‌گرا به زودی از استان صلاح‌الدین عقب خواهد نشست.

عملیات در صلاح الدین از تکریت آغاز شده است. خبرگزاری فارس صبح امروز گزارش داد که سردار قاسم سلیمانی عصر شنبه برای حضور در این عملیات وارد تکریت شده است.

طبق این گزارش، سردار سلیمانی در بدو ورود به شهر تکریت مورد استقبال گرم فرماندهان ارتش و نیروهای مقاومت و رزمندگان قرار گرفت. یک منبع مطلع دیگر نیز به فارس گفته است "عملیات آزادسازی تکریت با رمز «یا لثارات الحسین» توسط حاج قاسم سلیمانی آغاز شد."

هزاران نفر از نیروهای ارتش عراق و نیروهای «حشد شعبی» (بسیج مردمی) در عملیات علیه گروه داعش در استان صلاح‌الدین حضور دارند.

حکومت عراق پیش از این چندین بار تلاش کرده بود که این گروه را دست‌کم از تکریت بیرون براند، اما این تلاش‌ها همواره ناکام مانده بود.

خبرگزاری فارس تصاویری از حضور سلیمانی در تکریت منتشر کرده است.

آغاز عملیات آزاد سازی تکریت با حضور سردار سلیمانی

آغاز عملیات آزاد سازی تکریت با حضور سردار سلیمانی

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید