مرگ مشکوک دو معلول در مرکز نگهداری کودکان

مرگ مشکوک دو معلول در مرکز نگهداری کودکان

در پی مرگ مشکوک دو بیمار یک مرکز نگهداری کودکان معلول در البرز و انتشار فیلم‌های جنجالی از کودکان تحت پوشش آن، دستور توقف فعالیت این مرکز پسرانه و انتقال معلولان به مراکز دیگر صادر شد.

کد خبر : ۴۵۴۴۸
بازدید : ۱۳۶۶
در پی مرگ مشکوک دو بیمار یک مرکز نگهداری کودکان معلول در البرز و انتشار فیلم‌های جنجالی از کودکان تحت پوشش آن، دستور توقف فعالیت این مرکز پسرانه و انتقال معلولان به مراکز دیگر صادر شد.داریوش بیات، مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: در پی سوء‌استفاده از معلولان در این مرکز نگهداری در شهرستان فردیس به درخواست بهزیستی و دستور مراجع قضایی، این مرکز تعطیل و معلولان به مراکز دیگر فرستاده شدند.
مرگ مشکوک دو معلول در مرکز نگهداری کودکان
طی دو سال گذشته انحراف‌هایی از برخی استانداردهای تعریف‌شده بهزیستی در این مرکز مشاهده شده بود که پس از صدور اخطار و عدم رفع مشکلات از سوی مدیر این مرکز و همچنین انتشار فیلم تعدادی از کودکان معلول که از سوی رسانه‌های خارجی مورد سوء‌استفاده قرار گرفته بود، تصمیم گرفتیم تا ۱۲۰ معلول تحت پوشش مرکز یادشده جابه‌جا شوند و آنها را به‌ صورت موقت در مراکز دیگر نگهداری کنند.
به گفته مدیرکل بهزیستی استان البرز طبق بررسی‌های صورت گرفته این مرکز دارای دو سرمایه‌گذار بود که یک نفر از این شرکا بر اساس دعوای مالی با رقیب خود سعی داشت با انتشار فیلم‌های ساختگی، شخص صاحب‌امتیاز و سرمایه‌گذار اصلی را از میدان بیرون کند.
بنابراین بعد از گذشت ماه‌ها سرانجام این مرکز فعالیت خود را با نصف ظرفیت اصلی شروع کرد، اما با توجه به تخلفات متعدد در این مرکز نظیر خروج مکرر تعدادی از معلولان ازجمله مددجویان مجهول الهویه، این سه مددجو برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی معرفی شدند تا نظر کارشناسی اعلام شود.
همچنین علت قطعی مرگ مشکوک دو مددجوی دیگر تحت پوشش این مرکز نیز از سوی پزشکی قانونی در حال بررسی است،زیرا یکی از این کودکان به مدت 14 روز داروی مورد نیاز و غذای مناسب دریافت نکرده بود و در یک مورد نیز پسری معلول به‌خاطر سکته مغزی به بیمارستان منتقل شده که پس از انتقال به مرکز نگهداری فوت کرد.مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: روز گذشته بعد از برگزاری جلسات متعدد در این خصوص رأی تعطیلی این مرکز صادر شد و این امر توسط مراجع قضایی در حال پیگیری است.
منبع: ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید