خداداد عزیزی: با ادرار با جادو مقابله می‌کنم

خداداد عزیزی: با ادرار با جادو مقابله می‌کنم

آدم‌هایی که نیروهای خاص دارند و از نظر من جادوگرند نباید باعث شوند فوتبالیستی که بااستعداد است از زمین دور باشد. اگر قرار باشد یک نفر از بیرون به من بگوید چه بازیکنی بازی کند و چه بازیکنی بازی نکند من مربی نیستم. باید کنار بنشینم تا او خودش کار کند.

کد خبر : ۴۵۵۱۴
بازدید : ۶۶۶۵۸
پیشنهاد جادو بدهند، با تفنگ دولول به مغزشان شلیک می‌کنم
چند صباحی است بحث سحر و جادو در فوتبال ایران باز رواج یافته است به طوری که هر روز شاهد یک مساله و انتشار یک خبر پیرامون این موضوع هستیم حتی در آخرین خبر عنوان شد در دیدار خونه به خونه بابل و گل گهر سیرجان تیم مهمان اقدام به جادوگری کرده و در مقابل میزبان هم از ادرار برای باطل کردن این سحر و جادو استفاده کرده است.

سال‌هاست رسانه‌های مختلف به موضوع سحر و جادو پرداخته‌اند و خیلی از مربیان لیگ برتری هم از این موضوع ابراز نگرانی کرده‌اند. با اینکه همه می‌دانیم این موضوع با جدیت کامل در لیگ‌های مختلف فوتبال ایران علی‌الخصوص لیگ برتر وجود دارد، اما کماکان برخورد قاطع و مشخصی با آن صورت نمی‌گیرد.
در همین ارتباط خداداد عزیزی که سال‌ها در فوتبال ایران بازی و مربیگری کرده بر این باور است در فوتبال کشورمان قرار نیست با چیزی به اسم فساد مبارزه شود. به همین خاطر نباید انتظار داشته باشیم فوتبال ایران به این زودی‌ها از این گونه مسائل پاک شود. حالا برای بررسی این مساله گفت‌وگوی خداداد عزیزی، ستاره اسبق تیم ملی را می‌خوانیم.

مدتی بود خبری از سحر و جادو در فوتبال ایران نمی‌شنیدیم، اما دوباره در بازی گل‌گهر سیرجان و خونه به خونه بابل این مساله نمایان و خبر آن در رسانه‌ها منتشر شد. به راستی چه کار باید شود که جادو از فوتبال ایران ریشه‌کن شود؟
-جادو و جنبل و اینگونه مسائل در فوتبال ایران چیز جدیدی نیست. ١٥ و شاید ٢٠ سال است که با این مساله دست و پنجه نرم می‌کنیم و اتفاقی هم رخ نمی‌دهد. حتی مسوولان ورزش ما هم از این مساله به طور کامل مطلع هستند، اما با اینگونه مسائل متاسفانه برخورد نمی‌شود.
دلیل اینکه چرا برخورد نمی‌شود هم واقعا نمی‌دانم، اما من به عنوان یک فوتبالیست و کسی که چندین سال در فوتبال ایران مربی‌گری کرده بار‌ها و بار‌ها این مساله را دیده‌ام. مربیانی را می‌شناسم و دیده‌ام که دم از فوتبال علمی و تاکتیک‌های پیشرفته و روز دنیا می‌زنند، اما با جادوگران برای کسب پیروزی همکاری دارند.
جادوگران فوتبال ایران به مربیان می‌گویند که چه بازیکنی را تعویض کن و چه بازیکنی را در ترکیب تیم قرار بده و حتی زمان تعویض را هم به آن مربی می‌گویند یا حتی من دیده‌ام می‌گویند باید از روی آتش بپرند یا هزاران کار دیگر انجام بدهند.
حتی در یک مورد خاطرم هست از بازیکنی پرسیده بودند نام مادرت چیست. این کار‌ها را کسانی انجام می‌دهند که خودشان را مربیان علمی و بادانش می‌دانند. از نظر این دوستان و این مربیان، کسانی که کار جادو را انجام می‌دهند، جادوگر نیستند بلکه افرادی هستند که به تیم از راه دور انرژی می‌دهند.
فکر می‌کنند این افراد قدرت خارق‌العاده و خاص دارند و فکر می‌کنند می‌توانند از راه دور باعث برد تیم شوند. اینگونه مربیان اصلا به کار فنی و تاکتیکی اعتقادی ندارند. من به عنوان یک فوتبالی نمی‌توانم این مساله را بپذیرم، اما این واقعیت است که یک سری از دوستان و همکاران من از اینگونه کار‌ها می‌کنند.
من حتی تاسف می‌خورم که بگویم این مربیان همکاران من هستند. می‌آیند مقابل دوربین می‌نشینند و حرف از علم فوتبال و تاکتیک‌های مختلف می‌زنند، اما در پشت پرده برای پیروزی تیم‌شان دست به دامن جادو و سحر می‌شوند.

مربیانی که دست به جادو و جنبل می‌زنند در لیگ برتر هم فعالیت دارند؟
بله. آن‌ها در لیگ برتر هم فعالیت گسترده‌ای دارند. آقایانی که نیروهای خاص و انرژی‌های خاص دارند، به مربیان ما خط می‌دهند و تمام تعویض‌ها و حتی ارنج بازیکنان را زیرنظر دارند. باید مربی زمان تعویض تیمش را با این مربیان هماهنگ کند. گاهی اوقات اتفاقاتی رخ می‌دهد که واقعا غیرقابل باور است.

آیا در طول دوره مربی‌گری‌تان اتفاق افتاده که کسی از طریق واسطه یا مستقیم به شما پیشنهادی برای جادوگری و موفقیت تیم‌تان از این راه بدهد؟
من یک تفنگ دولول دارم که اگر کسی از اینگونه حرف‌ها به من بزند و چنین پیشنهادی به من بدهد، با این تفنگ به مغزش شلیک می‌کنم! (با خندد)

یعنی واقعا کسی به شما چنین پیشنهادی نداده است؟
چون من را می‌شناسند و از اعتقادات من خبر دارند، نزدیک من نمی‌شوند. من در فوتبال کار می‌کنم و به مسائل فنی اعتقاد دارم. من اعتقاد دارم بازیکنی که شایسته است و زحمت می‌کشد باید درون زمین قرار بگیرد.
آدم‌هایی که نیروهای خاص دارند و از نظر من جادوگرند نباید باعث شوند فوتبالیستی که بااستعداد است از زمین دور باشد. اگر قرار باشد یک نفر از بیرون به من بگوید چه بازیکنی بازی کند و چه بازیکنی بازی نکند من مربی نیستم. باید کنار بنشینم تا او خودش کار کند.

در برنامه ٩٠ عنوان شد از ادرار برای باطل کردن جادو‌ها استفاده کرده‌اند. شما تا به حال از این گونه رفتار‌ها در زمین فوتبال از طرف اشخاص خاص دیده‌اید؟
در دوران بازیگری و هم مربی‌گری جادو و جادوگری را دیده‌ام. حتی در دوران مربی‌گری خیلی جدی پیگیری کردم تا ببینم این افراد چه کار می‌کنند. ادرار برای این است که جادو را باطل کنند. آنهایی که از ادرار استفاده می‌کنند برای باطل کردن جادو است.
یکی از راه‌های مبارزه با جادوگری و مبارزه با افرادی که به جادو روی می‌آورند، همین ادرار است. آنهایی که ادرار در زمین مسابقه می‌ریزند می‌خواهند جادو را باطل کنند.
خود من به شخصه می‌دانم که مربیانی جادوگری می‌کنند و وقتی تیمم با آن‌ها بازی داشته باشد، یا در کنار زمین یا در بیرون زمین ادرار می‌ریزم تا جادوی آن‌ها باطل شود. وقتی فردی از حربه‌ای استفاده می‌کند شما باید از حربه مقابل آن استفاده کنید تا نتیجه بگیرید.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید