کلاهبرداری 11 میلیارد تومانی از استاد دانشگاه

کلاهبرداری که با جعل عنوان فرمانده ارشد نظامی از یک استاد دانشگاه وچند تن دیگر بیش از ۱۱ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، با ردیابی‌های تخصصی کارآگاهان پلیس تهران به همراه همدستش شناسایی و دستگیر شد.

کد خبر : ۴۵۵۸۲
بازدید : ۱۵۱۸
کلاهبرداری که با جعل عنوان فرمانده ارشد نظامی از یک استاد دانشگاه وچند تن دیگر بیش از ۱۱ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، با ردیابی‌های تخصصی کارآگاهان پلیس تهران به همراه همدستش شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش «ایران»، رسیدگی به این پرونده از هفتم مرداد امسال و درپی شکایت استاد یکی از دانشگاه‌ها در تهران آغاز شد.وی که به دادسرای ناحیه ۳۳ تهران مراجعه کرده بود، اظهار داشت: «چندی قبل با فردی که خود را ناصر انصاری‌پور و یکی از مقام‌های عالی رتبه نظامی معرفی کرده بود آشنا شدم.بعد هم به بهانه حل و فصل مشکلات حقوقی ام، وکالتنامه‌ای به او دادم. اما به‌تازگی پی بردم اموالم را به ارزش حدود 11 میلیارد تومان تصاحب کرده است.

پس از تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «جعل و کلاهبرداری» و با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، کارآگاهان شعبه سیزدهم پلیس آگاهی تهران مسئول تحقیق دراین باره شدند.
شاکی به کارآگاهان گفت: برای انجام کاری به دفتر وکالتی مراجعه کرده بودم که با شخصی به نام ناصر انصاری‌پور آشنا شدم که خودش را از مدیران عالی رتبه نظامی معرفی می‌کرد. او با ادعای داشتن ارتباطات ویژه و نزدیک با مقام‌های عالی رتبه کشوری، لشکری و بویژه مقام‌های دستگاه قضایی مدعی شد قادر به حل و فصل تمامی مشکلات حقوقی بنده است. بعد هم با حیله و ترفندهای ماهرانه، وکالتنامه‌هایی را از من برای پیگیری مطالبات حقوقی‌ام دریافت کرد. اما پس از گذشت نزدیک به شش ماه متوجه شدم این شخص با استفاده از وکالتنامه‌‌ها اقدام به نقل و انتقال اسناد املاک و زمین‌های بنده در مناطق ۱۰و ۱۱ تهران و همچنین املاکم در شهرستان رامسر به ارزش حدود 11 میلیارد تومان کرده است. در طول مدت شش ماهی که فکر می‌کردم آقای ناصر انصاری‌پور در حال پیگیری امورات حقوقی بنده است، ایشان به بهانه پرداخت پول به افراد مختلف در دستگاه‌های مختلف دولتی یا قضایی، بالغ بر یک میلیارد تومان پول نقد نیز از من دریافت کرده که مستندات آن نیز قابل ارائه است».
بدین‌ترتیب با توجه به شیوه و شگرد استفاده شده در جعل عناوین دولتی و کلاهبرداری، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند این اقدامات غیرقانونی باید توسط مجرمی حرفه‌ای در زمینه جرایم مرتبط با کلاهبرداری انجام شده باشد.
به همین خاطر آنها با بهره‌گیری از بانک مجرمان سابقه دار پلیس آگاهی، یکی از افراد حرفه‌ای و سابقه دار به نام «قاسم» ۴۶ ساله را شناسایی کردند.با شناسایی تصویر وی از سوی مالباخته، کارآگاهان در بررسی سوابقش‌ اطلاع پیدا کردند که قاسم حتی دوران خدمت سربازی را نیز سپری نکرده و هیچگونه وابستگی به هیچ یک از ارگان‌های دولتی، نظامی و... ندارد.ازسوی دیگر همزمان با ردیابی‌های تخصصی برای دستگیری قاسم، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی دیگر از مجرمان سابقه دار به نام «محمدعلی» ۴۳ ساله شدند که با تبهکار اصلی همدست بود.سرانجام با پیگیری‌های ویژه پلیسی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند «محمدعلی» با حضور در یکی از ادارات ثبت در منطقه شمال تهران، قصد کلاهبرداری دیگری دارد که بلافاصله او را به همراه اسناد ومدارکی دستگیر کردند.
محمدعلی ضمن معرفی «قاسم. ح» به‌عنوان طراح اصلی سناریوی کلاهبرداری از مالباخته، عنوان داشت که قاسم به تازگی با تأسیس یک دفتر خصوصی در منطقه باقرخان، به همین شیوه و شگرد و با معرفی خود به‌عنوان یکی از مدیران عالی رتبه نظامی یا دولتی و طرح ادعاهای دروغین مبنی بر داشتن ارتباطات ویژه با مقامات عالی رتبه کشوری و لشکری اقدام به کلاهبرداری از تعداد دیگری از شهروندان کرده است.
با شناسایی دقیق دفتر متهم، او نیز ۱۳ آبان دستگیر و پس از انتقال به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در بازجویی‌ها با صراحت به کلاهبرداری چند میلیارد تومانی از شاکی اصلی پرونده اعتراف کرد. همچنین دو مالباخته دیگر نیز که قاسم از هر کدام از آنها مبالغی در حدود ۵۰۰ میلیون تومان به بهانه پیگیری پرونده‌ها در دستگاه قضایی دریافت کرده بود شناسایی و به اداره آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند.
سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی- سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ- دراین باره گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم اصلی پرونده و محل فعالیت متهمان، اسناد، مهرها و مدارک مجعول متعلق به دفترخانه‌های مختلف تهران کشف و توقیف شد. همچنین اقدامات قانونی برای شناسایی اموال مالباختگان بویژه شاکی اصلی پرونده و استرداد اموال به او نیز در دستور کار پلیس آگاهی قرار دارد. ‎
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید