تصاویر/ راز عکاس رئیس‌جمهور

هنگامی که از سوزوا پرسیدند چرا این‌طور به آقای ترامپ طعنه می‌زند، پاسخ می‌دهد: «به نظرم عکس‌هایی که پست می‌کنم و جملاتی که می‌نویسم، خودشان گویا هستند».

کد خبر : ۴۵۶۰۳
بازدید : ۴۱۵۵
تصاویر/ آلبوم منتخب اوباما در سال 2016
سی‌بی‌اس | در هشت سال ریاست‌جمهوری باراک اوباما به‌عنوان چهل‌وچهارمین رئیس‌جمهور آمریکا، «پت سوزوا» که به‌عنوان عکاس در کاخ سفید حضور داشت، روزهایی داشت که حتی دوهزار عکس می‌گرفت.
» عکس‌های پت سوزوا را در مطالب زیر تماشا کنید
او اکنون در کتابش با عنوان «اوباما» بیش از ٣٠٠ عکس را انتخاب و منتشر کرده است. در پیشگفتار کتاب، پرزیدنت اوباما می‌نویسد: «من احتمالا در هشت سال گذشته در کاخ سفید، با پیت سوزوا بیشتر از خانواده‌ام زمان گذرانده‌ام».
سوزوا گفت: «این امتیاز بزرگی برای من بود، از داشتن این فرصت احساس خوشبختی می‌کردم». هنگامی که از او در برنامه صبحگاهی سی‌بی‌اس درخواست شد که یک عکس از رئیس‌جمهور سابق انتخاب کند، گفت: «انتخابش سخت است» و ادامه داد: «عکس‌هایی که او با خانواده‌اش دارد یا عکس‌هایی که در کنار بچه‌هاست یا شاید عکسی که در اتاق عملیات هنگام تصمیم‌گیری برای حمله به بن‌لادن گرفتم؛ هرکدام می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد. البته معتقدم مجموعه این عکس‌ها در کنار هم نکات بیشتری را درباره او به شما می‌گوید».
یکی دیگر از نکاتی که سوزوا بر آن تکیه می‌کند، داشتن اعتماد کامل رئیس‌جمهور در این مدت است و درباره چگونگی این اعتماد از آشنایی خودش و اوباما از چهار سال قبل از حضور در کاخ سفید یاد می‌کند.
بین آنها پیش از این اعتماد حرفه‌ای برقرار شده بود: «در تمام مدت باید اعتماد کنید تا به شما اعتماد شود، روزها و روزها و ساعت‌ها و ساعت‌ها تا این رابطه برقرار شود».
سوزوا بارها حس خوش‌طبعی رئیس‌جمهور را دیده بود. یکی از این عکس‌ها در حالی بود که یکی از مشاوران اوباما مشغول وزن‌کردن خود بود تا ببیند رژیمی که رعایت می‌کند تأثیرگذار است یا نه! اوباما از پشت با گذاشتن پایش تنظیم ترازو را به‌هم‌ زده بود.
وقتی از سوزوا پرسیده شد، به نظر می‌رسید که «رئیس‌جمهور شما را تقریبا نامرئی تلقی می‌کرد، انگار گاهی اوقات شما را در اتاق نمی‌دید، اما از طرف دیگر آیا لحظاتی وجود داشت که به نظرت برسد، این لحظه خیلی شخصی است، من نباید اینجا باشم؟ یا عکس این لحظه نباید وجود داشته باشد؟»، سوزوا گفت: «نه! هر لحظه ممکن بود یک لحظه تاریخی باشد. در لحظاتی با خانواده، بله فکر می‌کردم که باید سعی کنم و به او فضا دهم، اما در لحظاتی احساس می‌کردم من مردی هستم که باید انتظار این را داشته باشم که هرچیزی پیش بیاید و باید آن‌ را ثبت کنم. پس نه! چنین عکسی و چنین لحظه‌ای وجود نداشت».
تصاویر/ آلبوم منتخب اوباما در سال 2016
یکی از عکس‌های جذاب، لحظه‌ای است که اوباما در برابر یک کودک خم شده است، کودک (جاکوب فیلادلفیا) می‌خواهد بداند آیا کاملا شبیه رئیس‌جمهور است. این عکس یک شناخت دقیق می‌دهد از یک مرد بزرگ در برابر یک پسر کوچک چهارساله.
او بر موهای رئیس‌جمهوری دست می‌کشد که مثل خود او سیاه‌پوست است. اما یکی از مشهورترین عکس‌ها، حضور اوباما و معاون اولش، «جو بایدن»، در اتاق عملیات به‌همراه تیمی است که عملیات حمله به بن‌لادن را مدیریت می‌کنند.
عکاس این صحنه می‌گوید: «من از چند روز قبل حس می‌کردم اتفاقی در حال رخ‌دادن است. ما تمام روز آنجا بودیم، این فقط یک جلسه ٤٠دقیقه‌ای نبود». او درباره این عکس می‌گوید: «شما قوی‌ترین افراد را در آمریکا تماشا می‌کنید، واقعا چیزی وجود ندارد که آنها نتوانند انجام دهند، آنها قبلا تصمیم خود را گرفته‌اند و فکر می‌کنم این چیزی است که منجر به اضطراب در همه این چهره‌ها می‌شود».
راز گرفتن یک تصویر خوب چیست؟ جواب عکاس هشت‌ساله کاخ سفید این است: «شکار لحظه، اما با توجه به روحیه و احساسی که در موقعیت جاری است». از زمانی که پرزیدنت دونالد ترامپ در دفتر (کاخ سفید) مستقر شد، سوزوا پست‌های نیشداری در اینستاگرام منتشر کرده که تصویری برخلاف هر خبر یا توییتی که تاکنون از کاخ سفید کنونی بیرون آمده است، ارائه می‌دهد؛ مانند پستی از او در توییتر که پرزیدنت اوباما را در حال گفت‌وگوی رودررو با مطبوعات در اتاق کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید نشان می‌دهد. زیر عکس نوشته است:
«یک رئیس‌جمهور معقول این‌چنین با مطبوعات تعامل می‌کند». هنگامی که از سوزوا پرسیدند چرا این‌طور به آقای ترامپ طعنه می‌زند، پاسخ می‌دهد: «به نظرم عکس‌هایی که پست می‌کنم و جملاتی که می‌نویسم، خودشان گویا هستند».
تصاویر/ آلبوم منتخب اوباما در سال 2016

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید