بازگشت جادوگر سفید به ایران

بازگشت جادوگر سفید به ایران

این خودروی جذاب فرانسوی البته یک عیب کلی دارد، اینکه مجموعه موتور و گیربکس خودرو حسی هیجان‌انگیز مانند آنچه در تالیسمان یا کولئوس وجود دارد را منتقل نمی‌کند و رانندگی با مگان جدید را به تجربه‌ای کاملا روزمره تبدیل می‌کند . در عین حال این خودرو به لطف انبوهی از ویژگی‌هایش احتمالا خواهد توانست جای خالی تویوتا کورولا را که پرفروش‌ترین سدان کامپکت و وارداتی بازار ایران در یک دهه اخیر بوده، به خوبی پر کند.

کد خبر : ۴۵۶۵۸
بازدید : ۸۲۴۸
بازگشت جادوگر سفید

فرادید | بالاخره قرار است تکلیف سدان کوچک شهری رنو در بازار ایران مشخص شود و مدل فلوئنس که از 4 سال قبل جای مگان را در بازار ایران گرفته جای خود را به مدل مگان 2018 دهد که مدتی است در بازارهای جهانی به فروش می‌رود. آن‌گونه که منابع خبری غیررسمی اعلام کرده‌اند رنو سرانجام تصمیمش را برای عرضه مدل مگان در بازار ایران نهایی کرده و قرار است این خودرو را که هم‌اکنون در تاسیسات بورسای ترکیه مونتاژ می‌شود برای رقابت با محصولاتی مثل هیوندای الانترا، کیا سراتو، تویوتا کرولا و میتسوبیشی لنسر پس از رونمایی در نمایشگاه امسال خودرو تهران که از اوایل آذرماه شروع به کار می‌کند، راهی بازار ایران نماید.

بازگشت جادوگر سفید

به گزارش فرادید، این خودرو که احتمال دارد در محدوده 130 تا 150 میلیون تومانی قیمت‌گذاری ‌شود مهم‌ترین برگ برگه رنو برای قتل و عام سدان‌های شرقی خواهد بود که در 5 سال اخیر به شکل عجیبی در بازار ایران فروش چشمگیری را به ثبت رسانده‌اند. رنو که به‌تازگی و حدود 1 سال قبل از نسل جدید مگان سدان رونمایی کرده، قصد دارد موفقیت خود را در سه ماهه پایانی سال 96 در ایران تثبیت کند و عنوان بزرگ‌ترین واردکننده خودرو در ایران را همچنان به خود اختصاص دهد. مدل سدان مگان در این بین نقشی راهبردی برای برنامه‌های آتی رنو داشته و به‌عنوان عضو سوم خانواده رنو، مگان پس از مدل‌های هاچ‌بک و استیشن رونمایی شده این توان را دارد که به لطف ویژگی‌های مثبت نسل چهارم، جای خالی کرولا را در بازار پر کند. مگان 2018 سه ویژگی بسیار مهم دارد.

بازگشت جادوگر سفید

اولین ویژگی رنو مگان سدان این است که رنو به خوبی از عهده طراحی نسل جدید این خودرو برآمده است. نسل نو مگان واقعا خودروی شیک و زیبایی است. اگر خلاصه بخواهیم مگان جدید را تعریف کنیم باید آن را «تالیسمان کوچک» بدانیم. در جلوی خودرو چراغ‌هایی زیبا که با نوار روشنایی روز سی ( C ) شکل آرایش‌شده‌ در کنار لوگوی بزرگ رنو که در مرکز جلوپنجره خودنمایی می‌کند بیشتر از همه جلب‌توجه می‌کنند. در قسمت عقب هم چراغ‌هایی که مشابه تالیسمان هستند به‌کار رفته و تا مرکز درب صندوق عقب امتداد یافته‌اند. یک برش سی شکل بر روی ستون عقب خودرو نیز وجود دارد که موجب شده این ستون منحصربه‌فرد و درعین‌حال عجیب باشد. اگر اغراق نباشد باید گفت روح رنو تالیسمان که این روزها به عنوان لوکس‌ترین و مجهزترین سدان فرانسوی در بازارهای جهانی دلربایی می کند به وضوح در کالبد مگان جدید دمیده شده است. در زمینه طراحی ظاهری، عناصری چون چراغ های کشیده جلو مجهز به فناوری ال‌ای‌دی، چراغ های کشیده عقب با گرافیک بسیار جذاب و سقف شیشه ای پانورامیک، چهره مگان جدید را بیش از پیش به برادر بزرگتر خود یعنی تالیسمان شبیه کرده و از این حیث یک سر و گردن بالاتر از رقبای آسیایی خود قرار می گیرد. هرچند که پروفسور «لورن ون اکر» معاون دپارتمان طراحی رنو معتقد است که این شرکت با معرفی مگان جدید حتی رقبای آلمانی را نیز به چالش کشیده است.

بازگشت جادوگر سفید

دومین مورد درباره مگان، گنجایش و ابعاد دقیق این خودرو است که به دقت سعی شده بالاترین کارایی و تناسب را ارائه کنند. به لطف طراحی جعبه‌ای شکل، وسعت و فضای صندلی‌های عقب خودرو بسیار عالی است و صندوق بار وسیعی به حجم 548 لیتر را نیز به مالک هدیه می‌کند که با سیستم هندزفری دسترسی به آن بسیار راحت است. طول بدنه و فاصله بین دو محور مگان 2017 با 4.63 و 2.71 متر بر کورولا برتری نسبی دارد و این یک مزیت مهم برای این الماس کوچک فرانسوی است. ارتفاع نسل جدید مگان به میزان 10 میلی متر نسبت به مدل پیشین کاهش یافته که این امر سبب شده تا ضریب آیرودینامیک (مقاومت در برابر جریان هوا) این خودرو به رقم 28/0 Cd کاهش یابد که رقمی خیره کننده در این سگمنت محسوب می شود. ضمن آنکه فاصله بین دو محور نیز نسبت به مدل پیشین 28 میلی متر افزایش یافته که در نتیجه فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می گیرد.

بازگشت جادوگر سفید

مگان سدان که مانند نمونه هاچ‌بک و استیشن در اروپا با دو موتور بنزینی و سه نمونه دیزل عرضه می‌شود قرار است با یک نوع موتور بنزینی کم‌مصرف در ایران عرضه گردد. پیشرانه مگان جدید یک نسخه 1.2 لیتری توربو با 130 اسب‌بخار قدرت است که گشتاوری معادل 200 نیوتن‌متر داشته و از کشش خوبی برخوردار است گرچه بهترین انتخاب ممکن در این کلاس نیست. مگان به کمک این پیشرانه قادر است در 10 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و در نهایت تا بیش از 215 کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد. مگان در زمینه مصرف سوخت بهترین عملکرد را در میان رقبای ژاپنی و کره‌ای داشته و با میانگین ترکیبی 5.5لیتری، یکی از کم‌مصرف‌ترین سدان‌های کامپکت جهان است. مگان بسته به نوع تریم انتخابی، اقسامی از گیربکس‌های دستی و اتومات سی‌وی‌تی، 6 سرعته تیپ‌ترونیک و یا 7 سرعته دوکلاچه را در دسترس خریدارانش قرار می‌دهد.

بازگشت جادوگر سفید

تیپ‌های مختلف هم از امکاناتی نظیر سقف پانوراما، نمایشگر 7 اینچی و یا 8.7 اینچی مجهز به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و سامانه آر-لینک2، هدآپ دیسپلی و انتخاب‌گر نحوه رانندگی در پنج گزینه سود می‌برند. در عین حال مگان به آخرین سیستم کمک‌راننده، ترمز اضطراری، هشدار خروج از خط و سیستم پارک خودکار مجهز است. در نمونه پایه شاهد استفاده از رینگ و لاستیک 16 اینچی هستیم در حالی‌که در نمونه فول آپشن از رینگ و لاستیک اسپورت 18 ایتچی استفاده شده است. گفته شده مگان 2018 با ۹ رنگ مختلف بدنه به بازار ایران عرضه می‌شود که علاوه این مجموعه رنگ بر سفید براق شامل ۸ رنگ متالیک سفید صدفی، قهوه‌ای روشن، آبی تیره، خاکستری، قرمز، سیاه و بژ (طلائی) می‌باشد. در عین حال ترکیب تریم داخلی خاکستری تیره برای پوشش داشبورد و رنگ مشکی برای صندلی‌ها تنها گزینه‌ی قابل سفارش برای مگان سدان 2018 خواهد بود گرچه مدل‌های فول‌آپشن مگان از چرم مرغوب ناپا برای صندلی و فرمان بهره‌مند می‌شوند.

بازگشت جادوگر سفید

این خودروی جذاب فرانسوی البته یک عیب کلی دارد که گرچه از نظر اغلب خریداران چندان مهم نیست اما روی سواری خودرو تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. مجموعه موتور و گیربکس خودرو حسی هیجان‌انگیز مانند آنچه در تالیسمان یا کولئوس وجود دارد را منتقل نمی‌کند و رانندگی با مگان جدید را به تجربه‌ای کاملا روزمره تبدیل می‌کند. در عین حال این خودرو به لطف انبوهی از ویژگی‌هایش احتمالا خواهد توانست جای خالی تویوتا کورولا را که پرفروش‌ترین سدان کامپکت و وارداتی بازار ایران در یک دهه اخیر بوده، به خوبی پر کند.

مشخصات کلی

طول خودرو: 4.63 متر

عرض خودرو: 1.81 متر

ارتفاع اتاق: 1.44 متر

وزن: 1440 کیلوگرم

فاصله بین دو محور: 2.71 متر

حجم موتور: 1.2 لیتری توربو

حداکثر سرعت : 215 کیلومتر

قدرت: 130 اسب بخار

قیمت جهانی مدل پایه: 20 هزار دلار

قیمت احتمالی در ایران: 130- 150 میلیون تومان

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید