۱۰ خوراکی فوق العاده برای زمستان

۱۰ خوراکی فوق العاده برای زمستان

در هوای سرد زمستان، حفظ سلامت و قدرتمندی بدن می‌تواند موضوعی کاملا چالش بر انگیز باشد.

کد خبر : ۴۵۷۵۸
بازدید : ۲۶۸۱
۱۰ خوراکی فوق العاده برای زمستان
فرادید | بارش برف، لباس‌های گرم و جشن‌های زمستانی، همگی لحظات شگفت انگیزی را در ماه‌های سرد سال به ارمغان می‌آورند.

به گزارش فرادید به نقل از top۱۰homeremedies، در هوای سرد زمستان، حفظ سلامت و قدرتمندی بدن می‌تواند موضوعی کاملا چالش بر انگیز باشد. علاوه بر این، آیا می‌دانید که سرما یکی از علت‌های خشکی پوست به شمار می‌رود؟

با گنجاندن طعم‌های مختلف در برنامه غذایی خود و رساندن مقدار زیادی مواد مغذی به بدن، می‌توانید زمستان فوق العاده‌ای را تجربه کنید. همچنین داشتن برنامه غذایی مناسب، به سلامت پوست شما در فصل سرما به خوبی کمک می‌کند.

تعدادی از غذاهایی که باید آن‌ها را در رژیم غذایی خود داشته باشید، عبارتند از:

۱ - مرکبات (پرتقال)
پرتقال یکی بهترین میوه‌های مرکب زمستانی به شمار می‌رود. این میوه حاوی مقدار زیادی ویتامین ث. و آنتی اکسیدان است که تقویت کننده تعداد زیادی از سلول‌های ایمنی بدن مانند فاگوسیت‌ها و سلول‌های T. به شمار می‌رود.

مصرف روزانه پرتقال، ویتامین ث. مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و همچنین منجر به کاهش مقاومت پاتوژن‌ها (باکتری‌های بیماری زا) می‌شود.

پتاسیم موجود در این میوه به محافظت پوست در برابر تابش اشعه ماورا بنفش (UV) کمک فراوانی می‌کند. اسید آمینه‌های موجود در آن نیز برای سلامت پوست مفید هستند.

این میوه مملو از آب، حاوی مقدار کمی کالری است.

سعی کنید روزانه یک پرتقال بخورید.

۱۰ خوراکی فوق العاده برای زمستان

۲ - هویج
در حالی که بر روی کاناپه اتاق خود دراز کشیده اید، یک هویج بخورید و یا حتی از آن‌ها برای خود سوپی لذیذ درست کنید.

در حقیقت، هویج یکی از خوراکی‌های فوق العاده زمستانی است.

این خوراکی بوته‌ای حاوی مقدار زیادی بتا کاروتن است که در بدن به ویتامین آ. تبدیل می‌شود. ویتامین آ. سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و از بدن در برابر عفونت‌ها محافظت می‌کند. هویج همچنین، در درمان مشکلات تنفسی و سلامت ریه‌ها تاثیر مثبت شگرفی دارد.

علاوه بر همه این‌ها، هویج در ماه‌های سرد زمستان پوست را درخشان نگه می‌دارد. ویتامین آ. و سایر آنتی اکسیدان‌های موجود در این خوراکی به بازسازی بافت‌های آسیب دیده و نگهداری رطوبت موجود در پوست کمک بسیاری می‌کنند و در نتیجه مانع از خشکی می‌شوند.

شما می‌توانید از هویج در سوپ و سالاد خود استفاده کنید و یا از آن‌ها به عنوان سبزیجات مستقل در غذاهای گوناگون بهره ببرید.

۱۰ خوراکی فوق العاده برای زمستان

۳ - چغندر
چغندر و برگ‌های سبز آن، نه تن‌ها رنگ تازه‌ای به سالاد‌ها و سوپ‌ها می‌دهند بلکه برای سلامتی بدن بسیار مفید هستند.

مواد مفید و آنتی اکسیدان‌های موجود در چغندر به سیستم ایمنی برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد آُسیب زننده کمک فراوانی می‌کنند.

این سبزی، اکثرا باعث تقویت گلبول‌های سفید خون می‌شود، که برای حمله به باکتری‌های بد، بسیار خوب عمل می‌کنند و در نهایت منجر به رشد باکتری‌های مفید می‌شوند.

برگ‌های سبز این خوراکی غنی از ویتامین ث.، بتاکاروتن، آهن، کلسیم و منیزیم هستند.

این خوراکی را می‌توانید به صورت رژیمی یعنی بخار پز و یا در سوپ خود مورد استفاده قرار دهید.

۱۰ خوراکی فوق العاده برای زمستان

۴ - تخم مرغ
خوردن تخم مرغ در ماه‌های سرد زمستان موضوعی کاملا حیاتی است. زرده تخم مرغ حاوی ۹۰ درصد از کلسیم و آهن است و سفیده آن تقریبا نیمی از پروتئین موجود در تخم مرغ را به خود اختصاص داده است. در واقع تخم مرغ‌ها، حاوی مقادیر مناسبی از تمامی ۹ اسید آمینه ضروری بدن هستند.

بدن از پروتئین‌ها به عنوان سوخت برای تولید پادتن‌ها بهره می‌برد، و این پادتن‌ها به مبارزه با مهماجمان خارجی می‌پردازند و مانع از عفونت می‌شوند.

لازم به ذکر است، خوردن تخم مرغ در وعده غذایی صبحانه در حفظ وزن مناسب تاثیر گذار است، زیرا به سادگی می‌تواند انرژی پایدار بدن را تامین کند.

یک تخم مرغ کوچک، حاوی ویتامین‌های ضروری نظیر ویتامین آ.، ب. ۱۲، ب. ۲ و‌ای است؛ و همچنین دارای مقادیری آهن، روی و فسفر می‌باشد که همگی آن‌ها برای حیات بدن ضروری هستند.

سعی کنید تخم مرغ را به صورت آب پز و نیمرو استفاده کنید، و همیشه مطمئن شوید که آن را خام و یا نیمه پخته مصرف نمی‌کنید، زیرا در این صورت ممکن است حاوی باکتری هایی باشند که برای سلامت شما مضر باشند.

۱۰ خوراکی فوق العاده برای زمستان

۵ - زنجبیل
تهیه نوشیدنی با زنجبیل در ماه‌های سرد سال باعث افزایش گرمای درونی بدن می‌شود و قدرت بدنی شما را بالا می‌برد.

زنجبیل غنی از آنتی اکسیدان‌ها یی است که در تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش میزان رادیکال‌های آزاد تاثیر گذار می‌باشد. این ماده غذایی همچنین، گردش خون در بدن را افزایش می‌دهد و به داشتن سلامتی مطلوب کمک فراوانی می‌کند.

از این خوراکی محبوب می‌توانید در آغاز سرماخوردگی و یا آنفولانزا به عنوان آنتی بیوتیک موثر بهره ببرید.

استفاده از زنجیل به بهبود عملکرد هضم کمک می‌کند و پوستی صاف و زیبا را برای فرد به ارمغان می‌آورد.

علاوه بر این‌ها، زنجبیل در نرمال شدن سطح قند خون و کاهش وزن می‌تواند موثر عمل کند.

سعی کنید، از این خوراکی ۲ تا ۳ بار در روز به اندازه یک قاشق غذاخوری در نوشیدنی‌های خود استفاده کنید.

۱۰ خوراکی فوق العاده برای زمستان

۶ - زردچوبه
زردچوبه دارای بالاترین میزان آنتی اکسیدان است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک فراوانی می‌کند، بنابراین، وجود آن در ماه‌های سرد زمستان ضروری است.

زرد چوبه به علت دارا بودن خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی اش، مزایای بسیاری را برای افراد مبتلا به درد‌های مفصلی ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، توانایی مقابله با رادیکال‌های آزادی که سبب آسیب رسانی به پوست می‌شوند را دارد.

اضافه کردن زرد چوبه به یک لیوان شیر گرم می‌تواند نوشیدنی فوق العاده‌ای شود. در واقع، شیر گرم و زرد چوبه یک راه حل خانگی موثر برای درمان سرفه (به خصوص سرفه‌های خشک)، سرماخوردگی و آنفولانزا به شمار می‌رود.

۱۰ خوراکی فوق العاده برای زمستان

۷ - بادام
بسیاری از افراد در ماه‌های سرد زمستان ترجیح می‌دهند بادام بخورند.

بادام یکی از بهترین خوراکی‌ها برای حفظ سلامتی در فصل سرد زمستان به حساب می‌رود. این دانه‌های کوچک حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند و ممکن است با خواص فراوان خود شما را شگفت زده کنند. این بدین معنی است که آن‌ها می‌توانند به مبارزه با رادیکال‌های آزادی بپردازند که ممکن است در تضعیف سیستم ایمنی بدن تاثیر گذار باشند.

آن‌ها همچنین حاوی پروتئین بالا، منیزیم، ویتامین ب.، کلسیم، پتاسیم، فسفر، روی، آهن و چربی‌های سالم می‌باشند.

ویتامین‌ای موجود در آن‌ها به تغذیه پوست کمک می‌کنند و همچنین از آن در برابر اشعه مضر UV آفتاب محافظت می‌کنند. علاوه بر این، بادام دارای خواص ضد پیری نیز می‌باشد.

شما می‌توانید روزانه ۱۵ تا ۲۰ بادام را به عنوان یک میان وعده سالم، میل نمایید. البته به یاد داشته باشید که این خوراکی لذیذ را نباید بیش از حد مصرف کنید، زیرا حاوی میزان بالایی از چربی‌ها می‌باشد.

۱۰ خوراکی فوق العاده برای زمستان

۸ - انار
یکی از قدیمی‌ترین میوه‌های جهان است که حاوی آنتی اکسیدان هایی نظیر پلی فنل‌ها، تانن‌ها، فلانوئید‌ها و آنتوسیانین‌ها می‌باشند.

آن‌ها همچنین دارای خواص ضد التهابی هستند، که سبب جلوگیری از فعالیت آنزیم‌های آسیب زننده‌ای که باعث درد و سفت شدن عضلات هستند، می‌شوند. انار برای افرادی که مبتلا به آرتروز هستند بسیارمفید است.

انار، همچنین دارای خواص فراوانی برای پوست می‌باشد که مانع از پیری زودرس و ایجاد چین و چروک می‌شود این میوه حتی می‌تواند جوانی را برای پوست شما به ارمغان بیاورد. همگی این‌ها به دلیل ویتامین ث. موجود در این میوه است که سبب تقویت کلاژن در پوست می‌شوند.

علاوه بر این خواصی که در بالا ذکر شد، گفتنی است که انار جزو میوه‌ای کم کالری به شمار می‌رود، که هرکسی می‌تواند از خوردن آن لذت ببرد.

شما می‌توانید این میوه را به سالاد خود اضافه کنید و یا حتی به صورت آبمیوه از آن بهره ببرید.

۱۰ خوراکی فوق العاده برای زمستان

۹ - آووکادو
چه روزی بهتر از روز‌های زمستان برای لذت بردن از خوردن آووکادو می‌باشد.

آووکادو‌ها حاوی مقدار زیادی از ویتامین‌های آ.، ث. و‌ای هستند و همچنین دارای اسید فولیک، منیزیم و پتاسیم نیز می‌باشند. در واقع چربی‌های موجود در آن‌ها برای بدن شما این امکان را فراهم می‌آورند تا مواد مغذی بیشتری را جذب کنید.

چربی‌های موجود در این میوه سبب می‌شوند که رطوبت موجود در پوست، حفظ شود و همچنین پوست‌های خشک از بین بروند. خوردن آووکادو سبب تولید کلاژن می‌شود که در نهایت سلامت هرچه بیشتر پوست را برای فرد به ارمغان می‌آورد؛ و همچنین به حفظ خاصیت الاستیسیته بودن پوست کمک فراوانی می‌کند.

یک برش از آووکادو را به یکی از وعده‌ها غذایی خود بی افزایید.

۱۰ خوراکی فوق العاده برای زمستان

۱۰ - کلم بروکلی
این سبزی زیبا استثنایی، دارای میزان بالایی از آنتی اکسیدان‌ها، همچنین تعدادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

کلم بروکلی حاوی مقدار زیادی ویتامین ث.، فیبر، بتاکاروتن و پتاسیم است.

این خوراکی بی نظیر مزایای فراوانی را برای پوست‌های خشک ارائه می‌دهد. ویتامین ث. موجود در آن باعث تولید کلاژن در پوست می‌شود، و این مسئله درحالی است که ویتامین آ. از غشای سلولی پوست محافظت می‌کند و به معنایی از آسیب‌های پوستی ناشی از آفتاب، جلوگیری می‌کند.

این سبزی مغذی را نیز به یکی از وعده‌های غذایی خود اضافه کنید.

۱۰ خوراکی فوق العاده برای زمستان

نکات اضافی‌
می‌توانید همراه با این ۱۰ خوراکی فوق العاده زمستانی، مواد غذایی مانند، شکلات تلخ، چای سبز، کدو تنبل، عسل، بلغور، جو دو سر و گریپ فروت را به رژیم غذایی خود بیافزایید.

منبع: top۱۰homeremedies
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید