ولوو اس 90؛ قیام وایکینگ سوئدی علیه بنز و ب.ام.و

ولوو اس 90؛ قیام وایکینگ سوئدی علیه بنز و ب.ام.و

وایکینگ سوئدی مثل یک شکارچی زیرک به جنگ رقبایش آمده است و تا حالا به خوبی توانسته از حیثیت خود دفاع کند. تا زمان ورود این سدان زیبا به ایران منتظر می مانیم، بی شک اس 90 این رده از بازار را تکان خواهد داد اگر قیمتش به 500 میلیون تومان نرسد.

کد خبر : ۴۵۷۶۴
بازدید : ۶۵۹۹

وایکینگ سوئدی علیه بنز و ب.ام.و

فرادید | یکی از مهمترین خودروهایی که قرار است در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شود محصولی از سوئد با نام ولوو اس 90 است که به عنوان سر لیست سدان های لوکس شرکت ولوو، با طرحی نوین و پیشرو و انبوهی از تجهیزات ایمنی و سرگرمی می تواند در ایران به عنوان یک جایگزین مناسب برای مرسدس ای کلاس و ب.ام.و سری پنج، شما را هیجان زده کند.

وایکینگ سوئدی علیه بنز و ب.ام.و

به گزارش فرادید، این خودرو که بنا بر اطلاعات موثق به زودی وارد ایران خواهد شد، به تازگی توسط تعدادی از وب سایت های معتبر حوزه خودرو مورد آزمایش و بررسی در مناطق مختلف آمریکا قرار گرفته که در ادامه گزیده ای از آن خواهد آمد. راندن ولوو اس 90 در جاده‌های بین شهری باعث می شود تا حس خوبی به ولوو پیدا کنیم در عین حال سواری با اس90 در شهر یک رویای واقعی است. این برند که در دور تازه فعالیتش با دو محصول ایکس سی 90 و ایکس سی 60 توانسته بسیاری از خریداران برندهای لوکس بازار را به خرید ولوو ترغیب کند، از طرحی دلنشین با خطوط مستقیم، واضح و اصیل سود می برد و در عین حال از تکنولوژی های روز جهان غافل نیست.

وایکینگ سوئدی علیه بنز و ب.ام.و

در اس 90 جدید ما با یک کاپوت کشیده و عضلانی که به جلوپنجره واضح و کرومی و نمادی که متعلق به ولوو است متصل شده و با خطوطی تیز که یادآور محصولات آئودی است به سمت بخش انتهایی و چراغ های دو تکه عقب میل می کند. چراغ های عقب بزرگ و از طرحی تازه برخوردارند و با یک خم تیز به سمت مرکز کاپوت عقب امتداد یافته اندف چیزی که مانع پیوستگی چراغ های عقب شده نماد ولوو است که در مرکز بخش انتهایی جا خوش کرده است.

وایکینگ سوئدی علیه بنز و ب.ام.و

این طرح جالب بخش عقب در کنار خطوط بهم پیوسته بدنه و طراحی چکش مانند چراغ های جلو مفهوم جدید ولوو از طراحی یک سدان بزرگ و لوکس شهری را برای شما مشخص می کند. سوئدی ها با حرکت در مسیری درست، میخ خود را در بازار اتوموبیل های لوکس کوبیده اند و به یک رقیب جدی برای آلمانی های مدعی، آمریکایی های بلندپرواز و شرقی های سختکوش تبدیل شده اند. اس نود واقعا طراحی زیبایی دارد. در کل باید گفت طراحی بدنه با خطوطی بسیار تیز و اصولی، یادآور یک قایق تفریحی گران‌قیمت است. الگوهای کلی ولوو که در طراحی مدل‌های جدیدش مثل چراغ‌های جلو هاوک، جلوپنجره عریض کرومی و پوزه کشیده وجود دارند، در مدل اس90 هم بروز کرده‌اند. با باز شدن درب‌ها وارد فضایی فوق‌العاده دل‌نشین و دوست‌داشتنی می‌شوید.

کابین زیبای ولوو اس90 که از مواد بسیار باکیفیت و مجلل در ساخت آن استفاده شده است

وایکینگ سوئدی علیه بنز و ب.ام.و

سیستم هوشمند سنسوس در کابین ولوو اس90 عملکرد برجسته‌ای دارد

در داخل کابین ولوو با ایجاد فضایی باشکوه چیره دستی خود را در ساخت یک سالن راحت، ایمن، تازه و روشن در حد اعلا نشان داده است. برخلاف مدل های ولوو در نسل قبل که با کنسولی مملو از دکمه روانه بازار می شدند، کابین نسل جدید محصولات ولوو حداکثر ارگونومی و راحتی را عاید سرنشینان می کند. داشبورد با یک زاویه نود درجه پایین آمده و در امتداد کنسول مابین دو صندلی جلو می خزد. کروم زیبا و چرم ناپا در سرتاسر کابین اس 90 خود نمایی می کند و چوب های گردوی خوش رنگ در چند طرح و رنگ مختلف هم در دو سوی کابین، هم در کنسول میانی و کناره دسته دنده، و هم در رو دری ها به وفور استفاده شده است.

یک صفحه لمسی نه اینچی که دو دریچه تهویه مطبوع آنرا احاطه کرده اند تمام کنسول مرکزی اس نود را تشکیل داده است. البته چند دکمه روی فرمان و یا در کناره دسته دنده نیز وجود دارند که با کمک آنها می توان به تنظیم بخش های مختلف اس نود پرداخت. اگر نگران راحتی خود هستید و از صندلی های جنسیس یا جگوار می ترسید باید بدانید صندلی های ولوو در القای حس راحتی و یا تنظیمات افسانه ای هستند.

یک سیستم جدید در حوزه ایمنی که به محصولات مدرن ولوو مثل مدل اس90 ( S90 ) اضافه شده هشدار لغزنده بودن جاده است که اطلاعات سطح مسیر را از خودروهای جلویی جمع‌آوری کرده و به راننده‌ها در مورد لغزنده بودن سطح جاده هشدار می‌دهد و دیگر ویژگی جدید هشدار چراغ‌خطر است که به فردی که پشت فرمان خودروهایی که چراغ‌های خطر را روشن کرده باشند هشدار داده و زمان کافی برای کاهش سرعت را به آن‌ها می‌دهد.

علاوه بر جدیدترین تجهیزات ایمنی، این کمپانی سوئدی چندین قوای محرکه‌ی جدید را نیز معرفی کرده که بنا گفته‌ی ولوو ارائه‌کننده‌ی توازنی جذاب از مصرف سوخت و سواری هستند. پیش از این سیستم یکپارچه‌سازی گوشی هوشمند تنها دارای اپل کارپلی بود اما هم‌اکنون ولوو سیستم اندروید اتو را نیز به آن اضافه کرده است. به علاوه سری اس90 ولوو از به‌روزرسانی سیستم ناوبری جدیدی نیز سود می‌برد که تضمین‌کننده‌ی جدیدترین نقشه‌ها است. در نهایت رنگ جدیدی با تِم قهوه‌ای افرا نیز در نظر گرفته شده که برای مدل‌های اس 90 قابل سفارش است.

بیشتر بخوانید: بررسی روزنامه نیویورک تایمز از سدان ولوو اس 90

نسل دوم سدان متوسط ولوو اس 90 قرار است با موتور کد تی6 و نیز سامانه چهار چرخ محرک سود برده و با استفاده از یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر که مجهز به سوپر شارژر و توربو شارژر به صورت توامان است، یکی از توانمندترین سدان‌های لوکس چهار سیلندر جهان بوده که از جعبه‌دنده 8 سرعته خودکار سود می‌برد. البته همچنان این موتور ولوو است که برگ برنده اس 90 در بازار ایران به حساب می‌آید جایی که 316 اسب بخار قدرت و 400 نیوتون متر گشتاور تولید می کند تا با حرکات انفجاری و به مدد یک جعبه دنده هشت سرعته بتوانید در کمتر از 5.7ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و به راحتی به شکار مرسدس ها یا ب.ام.و های اطرافتان بپردازید.

وایکینگ سوئدی علیه بنز و ب.ام.و

البته کیفیت سواری و دینامیک رانندگی در اس 90 به مدد رینگ و لاستیک های 20 اینچی بالاست و در عین حال در هر سرعتی سکوت لذتبخشی بر فضای اتاق حاکم است و شما می توانید با استفاده از سیستم بوورز اند ویلکینز از صدای موسیقی لذتی دوچندان ببرید. با توجه به قیمت این مدل می‌توان اس90 را به عنوان رقیبی خطرناک برای مرسدس بنز، ب.ام.و، لکسوس، و حتی جگوار تبدیل شود. با وجود مدل های تازه فروش جهانی شرکت خودروسازی ولوو در ماه اوت 2016 شاهد رشد 8.7 درصدی بوده است. ولوو اعلام کرده فروش این شرکت در سطح جهان نسبت به 8 ماه نخست سال میلادی گذشته 10.1درصد رشد کرده است. وایکینگ سوئدی مثل یک شکارچی زیرک به جنگ رقبایش آمده است و تا حالا به خوبی توانسته از حیثیت خود دفاع کند. تا زمان ورود این سدان زیبا به ایران منتظر می مانیم، بی شک اس 90 این رده از بازار را تکان خواهد داد اگر قیمتش به 500 میلیون تومان نرسد.

مشخصات کلی

طول : 4.96 متر

عرض: 1.89 متر

ارتفاع : 1.44 متر

فاصله بین دو محور : 2.94 متر

وزن : 2050 کیلوگرم

قیمت جهانی مدل پایه : 47 هزار دلار

قیمت احتمالی در ایران: 750- 800 میلیون تومان

حجم موتور : 2 لیتری توربو سوپرشارژردار

حداکثر سرعت : 250 کیلومتر

قدرت : 316 اسب بخار

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید