این‌طور بیشتر چاق می‌شوید!

این‌طور بیشتر چاق می‌شوید!

مطالعات اخیرا نشان می‌دهند که آرام غذا خوردن و خوب جویدن، یکی از راز‌های سلامتی قلب و بدن به شمار می‌رود. تحقیقات جدید دانشمندان ژاپنی نشان می‌دهند، افرادی که با ذهنی آرام و آهسته غذا می‌خورند، احتمال کمتری برای آن‌ها وجود دارند تا به سندروم متابولیک دچار شوند.

کد خبر : ۴۵۹۲۱
بازدید : ۵۶۵۵
فرادید | به طور عمده داشتن یک وعده غذایی لوکس و خوردن غذاهایی نظیر اسنک‌ها و فست فود‌ها می‌توانند بسیار لذت بخش باشد.

به گزارش فرادید به نقل از تلگراف، مطالعات اخیرا نشان می‌دهند که آرام غذا خوردن و خوب جویدن، یکی از راز‌های سلامتی قلب و بدن به شمار می‌رود.

تحقیقات دانشمندان ژاپنی نشان می‌دهند، افرادی که با ذهنی آرام و آهسته غذا می‌خورند، احتمال کمتری برای آن‌ها وجود دارند تا به سندروم متابولیک دچار شوند - این نامی است که به مجموعه برخی از بیماری‌ها نظیر فشار خون بالا، دیابت و چاقی داده اند که هر کدام به نوبه خود سلامت قلب را تهدید می‌کنند.

این تحقیقات نتیجه بررسی‌های ۵ ساله محققان بر روی سرعت غذا خوردن و تاثیر آن بر سلامتی بدن بوده است که تقریبا بیش از ۱۰.۰۰۰ مرد و زن نیز در این مطالعه شرکت داشته اند.

محققان دریافته اند که تنها ۲.۳ درصد از افرادی که آهسته غذا می‌خورند به سندورم متابولیک مبتلا می‌شوند در مقایسه با افرادی که سرعت بالاتری در غذا خوردن دارند و تقریبا با درصدی برابر با ۶.۵ و همه این‌ها درحالی است که افرادی که دائما تند تند غذا می‌خورند، احتمال ابتلا آن‌ها به این سندروم ۱۱.۶ درصد می‌باشد.

این بدین معنی است احتمال ابتلا به بیماری‌های مانند دیابت، سکته مغزی و بیماری‌های قلبی در افرادی که دائما تند تند غذا می‌خورند، تقریبا پنج برابر بیشتر در مقایسه با دیگر افراد است.

مطالعات نشان می‌دهند که تند غذا خوردن، خطر ابتلا به چاقی و سکته قلبی را در افراد افزایش می‌دهند

دانشمندان معتقدند که تند غذا خوردن می‌تواند، بر توجه مغز بر میزان غذای مصرف شده تاثیر بگذارد و در نتیجه کالری بیشتری وارد بدن شود. در صورتی که بدن نتواند از این کالری‌ها به خوبی و کامل استفاده کند، سپس شروع به ذخیره سازی آن‌ها به صورت چربی می‌کند و در نهایت به قلب فشار وارد می‌کنند. همچنین از دیگر مباحثی که در این حوزه وجود دارند، خوردن سریع غذا است که می‌تواند سبب افزایش گردش خون شود، در این صورت کارایی انسولین در بدن می‌تواند تاثیری منفی داشته باشد.

دکتر تاکایوکی یوماجی، نویسنده و متخصص قلب و عروق دانشگاه هیروشیما ژاپن: " آرام غذا خوردن می‌تواند یک تغییر بزرگ در شیوه زندگی افراد باشد که به جلوگیری از ابتلا به سندروم متابولیک کمک چشم گیری می‌کند. "

هنگامی که افراد تند تند غذا می‌خورند، تمایل دارند که تصور کنند مقدار غذای کمتری را خورده اند، بنابراین احتمالا غذای بیشتری را میل می‌کنند. خوردن سریع غذا سبب نوساناتی در عملکرد گلوکز می‌شود که در نهایت منجر به مقاومت بدن در برابر انسولین می‌شود.

به طور معمول یکی از چهار بزرگسال بریتانیا مبتلا به سندروم متابولیک هستند. دیابت، فشار خون بالا و چاقی که هر یک به تنهایی می‌توانند به قلب آسیب هایی جدی وارد کنند، اما گفتنی است که داشتن هر سه مشکل با هم بسیار خطرناک‌تر است.
همچنین موسسات خیریه قلب بیان داشته اند که این مطالعه جدید نشان می‌دهد که اختصاص دادن زمان بیشتر برای وعده‌های غذایی می‌تواند بر سلامت بیشتر افراد تاثیری مثبت داشته باشد.

پروفسور جرمی پیرسون، مدرس پزشکی وابسته به بنیاد قلب بریتانیا گفته است: "معمولا مشغله‌های وجود دارند که باعث می‌شوند افراد تمایل بیشتری به غذاهایی که سریع آماده می‌شوند نشان دهند تا به راحتی بتوانند غذای خود را در مدت زمانی کم و با سرعت بالا در محل کار و یا در خانه صرف کنند، و این تن‌ها به این دلیل است که زمان بیشتری را برای کار‌های اختصاصی خود داشته باشند. "

"برای داشتن زندگی ایده آل مهم است که مردم وقت بیشتری را برای سلامتی خود در نظر بگیرند و از صرف غذاهای آماده و فست فودی نیز اجتناب کنند."

اسمه راسل، رئیس بخش پیشگیری و کمپین انجمن سکته مغزی گفته است: "چاقی یک مسئله بزرگ برای سلامتی است که می‌تواند یکی از دلایل اصلی سکته مغزی باشد. داشتن اضافه وزن، خطر ابتلا به سکته مغزی ایسکمیک را ۲۲ درصد افزایش می‌دهد، حال اگر شما فردی چاق هستید این خطر برای شما به ۶۴ درصد افزایش می‌یابد، بنابر این چاقی مسئله‌ای بسیار مهم است."

" تعدادی از اقداماتی که هر یک از ما می‌توانیم برای کاهش خطر ابتلا به سکته مغذی انجام دهیم، عبارتند از: داشتن یک رژیم غذایی مناسب، منظم ورزش کردن و کنترل مدام فشار خون. "

منبع: تلگراف
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید