رازهای محبوبیت سانتافه

رازهای محبوبیت سانتافه

در کل این خودرو به مدد این ویژگی‌ها توانست د کنار سه ضلع دیگر فروش برند سازنده‌اش در جهان یعنی سدان بزرگ سوناتا، سدان کوچک النترا و کراس‌اوور توسان نام هیوندای را در سطحی بسیار وسیع‌تر از قبل مطرح ساخته و کره‌ای ها را به عنوان سازندگان چیره دست خودروی شهری معرفی نماید. این خودرو طبق برآوردها در ایران فروش بالایی داشته و در کمتر از 4 سال بین 40 تا 50 هزار دستگاه در بازار داخلی فروش داشته است که این به معنی تبدیل سانتافه از خودرویی معمولی به نمادی از موفقیت یک برند در بازار است.

کد خبر : ۴۷۲۳۲
بازدید : ۴۵۸۷
راز محبوبیت سانتافه

فرادید | سانتافه همچنان خبرساز است. اغلب مدل‌های کره‌ای و ژاپنی با نزدیک شدن به سال پنجم فروش با افتی شدید مواجه شده و تقاضای‌شان به شدت نزول می‌کند (در اروپا و آمریکای شمالی این اتفاق افتاده است) اما گویا افسانه سانتافه در ایران تمامی ندارد و حضور 5 رقیب قدر از کیا سورنتو تا نیسان ایکس‌تریل هم نتوانسته آن را به حاشیه بکشاند و همچنان فروش خوبش را حفظ کند.

به گزارش فرادید، نگاهی به دلایلی موفقیت محبوب‌ترین شاسی‌بلند یک دهه اخیر بازار ایران که با گذشت 4 سال از ورود به بازار هنوز هم مشتریان پروپاقرصی دارد، موضوعی قابل بررسی است. مثلا جالب است که فروش مجموع این خودرو در جهان از زمان معرفی نسل جدید بسیار شگفت‌انگیز بوده و با بهترین های این رده خودرویی برابری می‌کند. فروش سانتافه حاضر در بازار ایران که نخستین بار در اواخر سال 2013 به بازار معرفی شد تا هم‌اینک که انتهای سال 2017 میلادی رسیده‌ایم بالغ بر 1 میلیون دستگاه در جهان بوده است ضمن اینکه نباید فراموش کرد در پایان سال 2016 نیز فیس‌لیفت این خودرو به بازار جهانی ارائه شده است.

این خودرو طبق برآورد فرادید در ایران نیز فروش بالایی داشته و در کمتر از 4 سال بین 40 تا 50 هزار دستگاه در بازار داخلی فروش داشته است که این به معنی تبدیل سانتافه از خودرویی معمولی به نمادی از موفقیت یک برند در بازار است. در این راه، خودروی سانتافه مدیون چند نکته مهم است که بنا بر شرایط بازار ایران به ذکر تعداد از آنها می‌پردازیم.

راز محبوبیت سانتافه

نام نیک : موفقیت شاسی بلند محبوب کره‌ای در ایران خواه‌ناخواه مدیون نسل دوم این خودرو است که با ورود به بازار کشور توانست عملکرد چشمگیری داشته و به خوبی نظر خریداران را به خود جلب کند. آن دوره (سال‌های 86 تا 90) هنوز رقیب چندانی در رده کراس‌اوورهای متوسط شهری وجود نداشت و راو4 نیز به عنوان تنها آلترناتیو جدی محصولات کیا هیوندای نمی‌توانست خیلی دردسری ایجاد کند. این بین قیمت بسیار پایین سانتافه در بدو ورود به ایران یک موضوع مهم بود که ‌توانست در کنار ظاهر خوب و کیفیت ساخت بالا به موفقیت بالای سانتافه کمک شایانی کند.

راز محبوبیت سانتافه

طراحی : سانتافه بی‌شک بهترین طراحی ممکن را در بین6 یا 7 رقیب خود در بازار ایران دارد. از بین نیسان ایکس‌تریل ، میتسوبیشی اوت‌لندر، کیا سورنتو، تویوتا را4، رنو کولئوس، سوبارو فارستر و هوندا سی‌آر-وی، این تنها سانتافه است که طرحی باب میل و کم‌نقص دارد که ایراد چندانی نداشته و تقریبا همه را راضی نگه می‌دارد.

راز محبوبیت سانتافه

کیفیت ساخت : طبق برآوردی که چند موسسه معتبر اروپایی و آمریکایی انجام داده‌اند خودروی شاسی‌بلند سانتافه ضمن دوام و کارایی به نسبت مناسب، سطح خوبی از کیفیت ساخت را در دوره‌های بلندمدت ارائه می‌کند و استهلاک اندکی دارد. امکاناتی انبوه با کارکرد مناسب و در خور تامل در کنار سرهم بندی زیبا و حرفه‌ای اجزای مختلف بدنه و اتاق باعث ده تا سانتافه با چند پله ترقی، هم اینک در ردیف بهترین کراس‌اوورهای متوسط شهری مثل ب.ام.و ایکس3 یا لندروور دیکساوری اسپورت قرار داشته و به لطف این ارتقا همین امسال بالغ بر 275 هزار دستگاه فروش داشته است.

راز محبوبیت سانتافه

بسته کامل و متعادل : سانتافه معنی دقیقی برای تعادل است وقتی پای تولید کراس‌اوور متوسط شهری به میان بیاید. این محصول کره‌ای متعادل با اتاقی جادار، امکانات مناسب و قیمتی معقول در دامنه‌ای گسترده تلاش می‌کند خریداران چند کلاس مختلف را به سمت خود بکشاند و اغلب نیز موفق بوده است. عدم تاکید ویژه روی یک ویژگی در کنار اهمیت به تحقیقات بازاریابی و بازارسنجی، خبر از دقت بالای مهندسان هیوندای در ساخت خودروی کامل می‌دهد که به نسبت جادار، به نسبت زیبا، به اندازه قوی و به میزان مناسبی آپشن دارد و در عین حال هرگز از ایمنی غافل نیست. بسته کامل و متعادل هیوندای وقتی بهتر به چشم می‌آید که می‌بینیم در مقایسه با سانتافه، اوت‌لندر زیاده از حد باریک و خشن، سی-آروی خیلی زمخت و گران، راو4 گران و کوچک، و ایکس‌تریل محقر و عضلانی است.

در کل این خودرو به مدد این ویژگی‌ها توانست د کنار سه ضلع دیگر فروش برند سازنده‌اش در جهان یعنی سدان بزرگ سوناتا ، سدان کوچک النترا و کراس‌اوور توسان نام هیوندای را در سطحی بسیار وسیع‌تر از قبل مطرح ساخته و کره‌ای ها را به عنوان سازندگان چیره دست خودروی شهری معرفی نماید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید