دنای ویژه با مخلفات!

دنای ویژه با مخلفات!

به نظر می‌رسد بعد از سال‌ها خلا حضور یک سدان نسبتا اسپورت ایرانی در بازار، دنا توربوپلاس می‌تواند تکانی اساسی به این بخش داده و یاد و خاطره پیکان جوانان مدل 1353 را که نمونه اسپورت خودروی پیکان بود زنده کند.

کد خبر : ۴۷۲۶۴
بازدید : ۷۲۴۵

دنای ویژه با مخلفات!

فرادید | دنا حالا واقعا یک خودروی کاملا متفاوت از محصولاتی نظیر سمند، پژو پارس، سورن و دنای معمولی است که به سطحی گسترده از تغییرات و قیمتی که احتمالا در محدوده 50 تا 55 میلیون تومان قرار دارد، تلاش دارد رقیب مستقیم بسیاری از خودروهای گران تر از خود باشد. در این رنج قیمتی البته رقیب کم نیست و علاوه بر انبوه کراس‌اوورهای چینی و هاچ بک‌های کره‌ای می‌توان خودروهایی بزرگتر، مجهزتر و البته مدرن تر را دید که تلاش دارند خریداران را به سمت خود جذب کنند اما اینکه موفق می‌شوند یا نه به شرایط آینده و نحوه معرفی محصولات برمی‌گردد.

به گزارش فرادید، در کل به نظر می‌رسد بعد از سال‌ها خلا حضور یک سدان نسبتا اسپورت ایرانی در بازار، حضور دنا توربوپلاس می‌تواند تکانی اساسی به این بخش داده و یاد و خاطره پیکان جوانان مدل 1353 را که نمونه اسپورت خودروی پیکان بود زنده کند. چری آریزو4 توربو، لیفان 820، بسترن بی30 اتومات، رنو سیمبل و احتمالا پژو 301 از جمله مهم‌ترین خودروهایی هستند که در رنج قیمتی بالاتر، شباهت‌ها و نقاط قوت مشترکی با دنا پلاس توربوشارژ دارند.

دنای ویژه با مخلفات!

مزیت قیمتی دنا و داشتن برخی ویژگی‌ها اما کمک می کند تا این محصول موقعیت ویژه‌ای در بازار ایران بیابد. به لطف یک موتور توربو که با کمک چند شرکت و موسسه تحقیقاتی آلمانی ساخته شده و نسبت به نمونه نصب شده روی سورن توربو ارتقا یافته، دنا این توان را به راننده می دهد تا قدرتی معادل 155 اسب بخار و گشتاوری حدودا 215 نیوتن‌متری را در دور 200 تا 4800 را از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل کند.

دنای ویژه با مخلفات!

این امکان جدید باعث می‌شود دنا بتواند در کمتر از 9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و تا بیش از 220 کیلومتر در ساعت نیز سرعت بگیرد. افزایش دامنه دسترسی به گشتاور در کنار بهسازی جعبه دنده خودرو و استفاده از رینگ و لاستیک 16 اینچی کمک کرده تا سریع‌ترین خودروی خودروی تولید ایران ضمن پایداری بهتر در مقایسه با نمونه ساده، محصولی هیجان‌انگیز باشد و بتواند بر رقبایی به مراتب گران‌تر از خود برتری یابد.

دنای ویژه با مخلفات!
در بعد فنی تغییراتی که در موتور خودرو اعمال شده به کاهش مصرف سوخت و افزایش قدرت منجر شده و در عین حال، صدای موتور نیز به لطف عایق‌گیری بهتر نسبت به نمونه ساده تا حدی کمتر است.همچنین تقویت پنل‌های جانبی، درب ها ستون‌های جلو و عقب به همراه نصب 4 کیسه هوا باعث شده تا سطح ایمنی دنا توربو پلاس نسبت به رقبای هم‌رده به خوبی ارتقا یابد.
دنای ویژه با مخلفات!

استفاده از رینگ‌های بزرگ‌تر و جدید 5 پره در کنار پلاک قرمزرنگ توربو که روی گلگیر جلوی خودرو سمت راننده نصب شده کمک کرده تا نمونه توربو تا حدی متفاوت از سری پلاس معمولی به نظر برسد. فضای اتاق مدل توربوشارژ هم گرچه تغییر چندانی در مقایسه با دنا پلاس ندارد اما به لطف سردنده جدید، دور فرمان چرم‌دوزی شده، روکش‌های مخملی جدید برای صندلی‌ها و کفپوش‌های تازه که هردو به آرم توربوی قرمزرنگ مزین هستند کم و بیش حس اسپورتی‌ به راننده و سرنشینان منتقل می‌کند.

دنای ویژه با مخلفات!

مشخصات کلی

طول: 4.58 متر

عرض: 1.72 متر
ارتفاع: 1.46 متر

فاصله بین دو محور: 2.67 متر

وزن: 1300کیلوگرم
شتاب صفر تا 100 کیلومتر: 8.8 ثانیه
سطح ایمنی: 4ستاره / تست شده در آلمان و کره جنوبی

قیمت احتمالی در ایران: 50- 55میلیون تومان

حجم موتور: 1.7 لیتری توربو سوپرشارژردار

حداکثر سرعت: 228کیلومتر

قدرت: 155اسب بخار
عکس ها: خودروبانک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید