"تاریخ عشق" پرفروش ترانه علیدوستی

"تاریخ عشق" پرفروش ترانه علیدوستی
کد خبر : ۴۷۳۲۵
بازدید : ۷۱۱۲
ترانه علیدوستی در دنیای سینما شمایلی برجسته است؛ بازیگری که یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین ستارگان نسل خودش به شمار می‌آید. این از این. اما مهمترین نکته‌ای که در مورد این بازیگر مطرح می‌شود، این است که برخلاف بیشتر ستارگان سینمایی این دیار، ترانه علیدوستی دل‌مشغولی‌های روشنفکرانه نیز دارد؛ و به عبارت بهتر، دست به قلم نیز هست.
مهمتر از این، باید به این هم اشاره کرد که این بازیگر دست به قلم در وادی ادبیات هم چهره موفقی به شمار می‌آید؛ چنان‌که جدیدترین ترجمه چاپ‌شده او از رمان تاریخ عشق به چاپ دهم رسیده است.
ترانه علیدوستی که پیش از این مجموعه داستان رویای مادرم نوشته آلیس مونرو را ترجمه کرده بود؛ با انتشار رمان تاریخ عشق نوشته نیکول کراوس در این عرصه نیز خود را تثبیت کرده؛ چنان‌که این رمان در روزهای اخیر برای دهمین نوبت تجدید چاپ شده است.
تاریخ عشق را نیکول کراوس آمریکایی در ‌سال ۲۰۰۵ در ‌سال بعد از انتشارش با قرارگرفتن جزو نامزدهای نهایی جایزه ادبی اورنج و سپس دریافت جایزه ادبی ویلیام سارویان موفق قلمداد شده است.
تاریخ عشق داستان پیرمردی لهستانی است که براساس علاقه جوانی خود در بازنشستگی به نویسندگی روی آورده. او تنها و رنجور از عشق ناکام کودکی و صدمه‌دیده از جنگ جهانی دوم که تمام خانواده‌اش را ازش گرفته؛ با تنها دوست خود برونو که مردی افسرده است، وقت می‌گذراند.گفتنی است، ترانه علیدوستی برای ترجمه رویای مادرم جایزه ادبی پروین اعتصامی در قسمت ادبیات داستانی را دریافت کرده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید