بهترین‌های موسیقی معرفی شدند

بهترین‌های موسیقی معرفی شدند

روز گذشته تالار وحدت تهران میزبان چهارمین جشن سالانه موسیقی ما بود. جشنی پرستاره؛ با حضور صدیق تعریف، منوچهر صهبایی، فریدون خشنود، بیژن بیژنی، هوشنگ جاوید، هنگامه اخوان، پری ملکی، خسرو سینایی، لوریس چکناواریان، هوشنگ کامکار، محمد جلیل عندلیبی، نادر مشایخی، عبدالجبار کاکایی، بهروز صفاریان، فرزاد فرزین، مریم حیدرزاده، مجید انتظامی، رضا یزدانی، رستاک حلاج، کیهان کلهر، احمد پژمان، سالار عقیلی و ... که به معرفی برگزیدگان موسیقی کشور در‌ سال ۹۵ اختصاص داشت...

کد خبر : ۴۷۴۳۹
بازدید : ۱۵۴۵
روز گذشته تالار وحدت تهران میزبان چهارمین جشن سالانه موسیقی ما بود. جشنی پرستاره؛ با حضور صدیق تعریف، منوچهر صهبایی، فریدون خشنود، بیژن بیژنی، هوشنگ جاوید، هنگامه اخوان، پری ملکی، خسرو سینایی، لوریس چکناواریان، هوشنگ کامکار، محمد جلیل عندلیبی، نادر مشایخی، عبدالجبار کاکایی، بهروز صفاریان، فرزاد فرزین، مریم حیدرزاده، مجید انتظامی، رضا یزدانی، رستاک حلاج، کیهان کلهر، احمد پژمان، سالار عقیلی و ... که به معرفی برگزیدگان موسیقی کشور در‌ سال ۹۵ اختصاص داشت...
بهترین‌های موسیقی معرفی شدند
در جشن موسیقی ما که با پخش نماهنگی در پاسداشت شهدای هشت‌سال دفاع مقدس آغاز شد؛ در بخش آلبوم برگزیده مدرن آلبوم دیور تیمنتو ساخته احمد پژمان تندیس طلایی را دریافت کرد. در بخش آلبوم برگزیده با کلام موسیقی سنتی و اصیل ایرانی نیز آلبوم طریق عشق به آهنگسازی پرویز مشکاتیان و خوانندگی محمدرضا شجریان اثر برگزیده شناخته شد.
در این بخش در شاخه انتخاب مردمی نیز آلبوم از تنهایی گریه مکن به خوانندگی سالار عقیلی تندیس طلایی را دریافت کرد. در بخش بهترین آلبوم تلفیقی و تجربی هم آلبوم داماهی با هنرمندی گروه داماهی تندیس طلایی را دریافت کردند. تندیس طلایی بهترین قطعه تلفیقی و تجربی شاخه انتخاب مردمی نیز به قطعه لالایی به آهنگسازی علیرضا افکاری و علی زندوکیلی تعلق گرفت.

نکوداشت‌ها
بخش بعدی مراسم به نکوداشت کیهان کلهر، نوازنده و آهنگساز مطرح موسیقی ایرانی اختصاص داشت که در ابتدای این بخش ضمن نمایش کلیپی با صحبت‌های محمود دولت‌آبادی، فاطمه معتمدآریا و عثمان محمدپرست؛ گوشه‌هایی از فعالیت‌های بین‌المللی این هنرمند جهانی موسیقی کشورمان برای حاضران در مراسم به نمایش در آمد.
احمد پژمان، محمدرضا درویشی و پروین بهمنی هنرمندانی بودند که با حضور در صحنه از مقام هنری کیهان کلهر با اهدای تندیس طلایی قدردانی کردند؛ و کیهان کلهر نیز ضمن قدردانی از جامعه موسیقی ایران به این جمله بسنده کرد: خوشحالم که این جایزه را دریافت کردم.
در بخش جوایز ویژه و قدردانی از نوازنده پیشکسوت و بهترین آلبوم موسیقی نواحی؛ فخری ملک‌پور نوازنده پیشکسوت پیانو و آلبوم صدای طهرون قدیم ۲ به خوانندگی زنده‌یاد مرتضی احمدی تندیس طلا گرفتند. بابک چمن‌آرا ناشر آلبوم صدای طهرون قدیم گفت: آقای احمدی با شب یلدا به خانه همه ایرانی‌ها رفت؛ پس، از شما می‌خواهم در شب یلدا یاد زنده‌یاد مرتضی احمدی باشید.در بخش ترانه‌سرای برگزیده به انتخاب کارشناسان و اهالی موسیقی تندیس طلایی به زنده‌یاد افشین یداللهی تعلق گرفت.
موسیقی پاپ
در بخش بهترین آهنگساز موسیقی پاپ به انتخاب کارشناسان و اهالی موسیقی نیز تندیس طلایی به علیرضا افکاری برای آلبوم‌های سی سالگی و رویای بی‌تکرار اهدا شد. علیرضا افکاری بعد از دریافت تندیس خود عنوان کرد: این تندیس طلایی را به دخترم نیکا تقدیم می‌کنم که در آینده موسیقی ایران به او افتخار خواهد کرد.
در بخش بهترین آلبوم برگزیده موسیقی تلفیقی و تجربی به انتخاب کارشناسان آلبوم تمام ناتمام گروه پالت تندیس طلایی را دریافت کرد. در بخش انتخاب مردمی نیز تندیس طلایی به آلبوم رگ خواب با هنرمندی سهراب پورناظری و همایون شجریان رسید. تندیس طلایی بهترین آلبوم موسیقی پاپ به انتخاب کارشناسان به آلبوم امیر بی‌گزند با هنرمندی بهروز صفاریان و محسن چاوشی اهدا شد. در بخش آلبوم موسیقی پاپ به انتخاب مردم نیز آلبوم سی سالگی به خوانندگی احسان خواجه‌امیری تندیس طلایی را دریافت کرد.
جایزه زنده‌یادان شهناز و کسایی
در بخش بهترین آلبوم موسیقی بی‌کلام موسیقی سنتی، اصیل و معاصر ایرانی، آلبوم در سکوت باغ به هنرمندی زنده یادان جلیل شهناز و حسن کسایی به‌عنوان اثر برگزیده بخش کارشناسی معرفی شدند. در بخش بهترین آلبوم موسیقی فیلم تندیس طلایی بخش انتخاب کارشناسان به آلبوم رگ خواب به هنرمندی سهراب پورناظری و همایون شجریان تعلق گرفت.
لوریس بزرگ
نکوداشت لوریس چکناواریان بخش دیگر چهارمین جشن سالانه موسیقی ما بود. ابتدا کلیپی از مصاحبه با این هنرمند پیشکسوت موسیقی کشورمان پخش و پس از آن در حضور خسرو سینایی، سعید شریفیان، شاهین فرهت و حمیدرضا نوربخش تندیس طلایی جشن به چکناواریان اهدا شد.
خسرو سینایی در قدردانی از مقام هنری چکناواریان گفت: این صحنه بیش از ۵۰‌سال شاهد اجرای آثار ارزشمندی از لوریس چکناواریان بوده و او در این صحنه ایستاده و به ما گفته است موسیقی از چه ارزش بالایی برخوردار است. امیدوارم با انرژی بی‌نهایتی که از لوریس سراغ دارم هر روز بسازد و بسازد و بسازد.
چکناواریان پس از دریافت تندیس خود گفت: موسیقی زبان خداست و من از شما موسیقی را یاد گرفتم و موسیقی را هم به شما پس می‌دهم. فقط از شما خواهش می‌کنم موسیقی را به فرهنگ و هنر اضافه کنید چراکه موسیقی علمی است که زبان خداست. همچنین از شما خواهش می‌کنم که به نمایندگان مجلس نامه بنویسید که این کلمه اقلیت را دیگر استفاده نکنند. من متولد بروجردم و یک ایرانی‌ام پس اقلیت هم نیستم.
پاپ و راک
در بخش بهترین قطعه موسیقی پاپ شاخه مردمی قطعه عاشقانه به خوانندگی فرزاد فرزین تندیس طلایی را دریافت کرد. در بخش بهترین قطعه موسیقی پاپ (داخل آلبوم) نیز تندیس طلایی به قطعه عشقم این روزا به خوانندگی محمد علیزاده رسید. در بخش بهترین آلبوم برگزیده پاپ راک هم آلبوم منشور به خوانندگی کاوه یغمایی اثر برگزیده شناخته شد و در بخش انتخاب مردمی این بخش نیز تندیس برگزیده این بخش به آلبوم دوئل در آینه به خوانندگی رضا یزدانی اهدا شد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید