استانداردسازی عجیب لکسوس در گمرک ایران!

استانداردسازی عجیب لکسوس در گمرک ایران!

مهران مدیری و رامبد جوان و رضا عطاران را فراموش کنید! طنازان واقعی این مرز و بوم را پشت میز ریاست وزارتخانه ها باید جست! مدیران شیرین و طنازی که گاهی یادشان می رود سالیانه چند صد هزار دستگاه پراید و پژو و خودروی چینی با تکنولوژی مربوط به دوران زمین شناسی «پرکامبین» و «ژوراسیک» در داخل کشور تولید می شود و حالا برای خودروهای روز دنیا که هرکدامشان چندین هزار ساعت تست های ایمنی مدرن دنیا را پشت سرگذاشته اند ایراد می گیرند و برای ترخیص آنها شرط و شروط فنی می گذارند!

کد خبر : ۴۷۷۴۲
بازدید : ۱۴۱۵۶
فرادید | ارسلان سلیمانیان؛ خدمت شما عارضیم عکسی که مشاهده می کنید مربوط به چراغ خطر پیکان یا پراید نیست. حتی مربوط به یک خودروی دست ساز ایرانی هم نیست! این چراغ ترمز نه چندان شکیل که دل و روده اش بیرون زده، متعلق به لکسوس NX200t صفرکیلومتر مدل 2017 است که در گمرک ایران روی آن نصب شده! آن هم به خاطر قوانین من درآوردی و خلق الساعه وزارت صنعت و معدن که ملزم کرده خودروهای وارداتی حتما چراغ سوم خطر داشته باشند و الا این خودروها ایمن نبوده و اجازه ترخیص از گمرکات کشور را ندارند.
چقدر استانداردیم ما!
به گزارش فرادید، حالا نمایندگی وطنی لکسوس (مانند خیلی از شرکت های دیگر) ناچار شده به خاطر پاس کردن استاندارد های ایران (!)، ماشین صفرکیلومتر را در داخل گمرک دستکاری کرده و به بدترین شکل ممکن چنین چیزهایی را به خودرو اضافه کند. موضوعی که نه تنها زیبایی بصری محصول را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه به جهت دستکاری سیستم برق خودرو (آنهم احتمالا توسط افراد ناآگاه) بسیار خطرناک و حادثه ساز نیز می تواند باشد.
گویا آقایان در دستگاه های تصمیم گیر فراموش کرده اند که هر نوع دستکاری در سیستم برقی خودروهای جدید که دارای چندین و چند سنسور و پردازنده هست، می تواند تبعات بسیار خطرناکی داشته باشد.
البته وقتی از میزان اطلاعات برخی افراد تصمیم گیر در حوزه خودرو آگاه شویم دیگر از این تصمیمات شگفت زده نخواهیم شد. گفتنی آنکه به جز محصولات لکسوس، چند مدل دیگر ژاپنی و کره ای نیز در گمرکات کشور به اصطلاح استاندارد می شوند که فقط می توانیم دعا کنیم در آینده بلایی سر این خودروها نیاید!
به قول آن ضرب المثل معروف که طرف می خواست ابروی کسی را درست کند و زد چشمش را کور کرد.

مهران مدیری و رامبد جوان و رضا عطاران را فراموش کنید! طنازان واقعی این مرز و بوم را پشت میز ریاست وزارتخانه ها باید جست! مدیران شیرین و طنازی که گاهی یادشان می رود سالیانه چند صد هزار دستگاه پراید و پژو و خودروی چینی با تکنولوژی مربوط به دوران زمین شناسی «پرکامبین» و «ژوراسیک» در داخل کشور تولید می شود و حالا برای خودروهای روز دنیا که هرکدامشان چندین هزار ساعت تست های ایمنی مدرن دنیا را پشت سرگذاشته اند ایراد می گیرند و برای ترخیص آنها شرط و شروط فنی می گذارند! کاش میشد هر روز از این مدیران تشکر کرد که برای خنداندن ما هرکاری که لازم باشد می کنند...


۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید