پرفروش های بازار کتاب در پاییز

پرفروش های بازار کتاب در پاییز

با بررسی کتاب‌های پرفروش در فصل پاییز می‌توان توجه مخاطبان به نام‌های آشنا مانند برندگان نوبل ادبیات را به طور مشهود در میزان استقبال از آثار مشاهده کرد.

کد خبر : ۴۷۷۶۴
بازدید : ۲۷۹۷
در ادامه روند بررسی کتاب‌های مورد استقبال در بازار نشر کشور که با انتخاب ۲۰ ناشر فعال و بررسی آثارشان صورت می‌گرفت، این بار، با پشت سر گذاشتن فصل پاییز و ورود به زمستان، گزارشی درباره پرفروش‌های بازار کتاب در کشور آماده کردیم که می‌تواند شمایی کلی از میزان استقبال کتاب‌خوانان ارائه کند.

این گزارش حالا درباره فصل پاییز در اختیار داریم، موید این موضوع است که مخاطبان به سراغ نام‌های آشنا و زیاد شنیده‌شده می‌روند. در این میان، می‌توان استقبال از آثار برندگان جوایزی چون جایزه نوبل کازئو ایشی گورو و پاتریک مودیانو را مشاهده کرد. نام‌های آشنا چه درباره نویسنده، چه مترجم و چه دغدغه بودن موضوع کتاب برای مخاطب، باعث شده اند که تعدادی از نام‌هایی که در این گزارش مرور می‌شوند. به این ترتیب، تعدادی از کتاب‌ها با نوبت‌های مختلف چاپ به عنوان پرفروش‌های ناشران در این گزارش درج شده اند.

در ادامه گزارش پرفروش‌های فصل پاییز ۹۶ را از نظر می‌گذرانیم.

انتشارات آفرینگان، زیرمجموعه ای از مجموعه انتشاراتی ققنوس است که به چاپ کتاب‌های تالیف و ترجمه برای مخاطبان گروه سنی نوجوان می‌پردازد و در این زمینه آثاری در حوزه ادبیات و فلسفه منتشر می‌کند. یکی از کتاب‌هایی که آفرینگان بین عناوین پرفروش خود در پاییز معرفی می‌کند، مجموعه «خرس و موش» است. این مجموعه ۵ عنوان را با نام‌های مهمان برای خرس، روز تولد خرس، سرماخوردگی خرس، وقت خواب خرس، کتاب برای خرس در بر می‌گیرد. مجموعه مذکور به قلم بانی بکر نوشته شده و محبوبه نجف خانی آن را ترجمه کرده است.

دیگر عنوان پرفروش ناشر مذکور، «فلسفه برای نوآموزان» است که در قالب دو جلد چاپ شده است. این مجموعه به قلم شارون ام کای و پل تامسون نوشته شده و ترجمه اش هم به عهده حوریه هوشیدری فراهانی بوده است. کتاب اول «تردید در باورهای رایج» و کتاب دوم «پرسش درباره واقعیت و معرفت» است. سومین عنوان پرفروش آفرینگان هم در فصلی که گذشت، «دنیای شگفت انگیز فلسفه» نوشته مشترک سارا تاملی و مارکوس ویکس است که ترجمه مشترکش هم توسط پریسا صیادی و سرور صیادی انجام شده است.

میان آثار نشر آموت هم که بیشتر با چاپ آثار داستانی تالیفی و ترجمه شناخته می‌شود، می‌توان نام آشنای «من پیش از تو» و «پس از تو» را در صدر جدول پرفروش‌ها مشاهده کرد. هر دو کتاب نامبرده اثر جوجو مویز نویسنده انگلیسی هستند که طی چند سال گذشته به واسطه همین رمان‌ها در بازار ایران بسیار شناخته شده است. هر دو رمان هم به قلم مریم مفتاحی ترجمه و توسط آموت چاپ شده اند.
پرفروش های بازار کتاب در پاییز
جوجو مویز همچنان از نویسندگان خوش اقبال در بازار کتاب ایران است

پرفروش سوم آموت در پاییز، «زن همسایه» نوشته شاری لاپنا است که عباس زارعی ترجمه اش کرده است. «دروغ‌های کوچک بزرگ»، رمانی از لیان موریارتی با ترجمه سحر حسابی چهارمین پرفروش این ناشر در بازه زمانی مذکور است. کتاب پرفروش بعدی این ناشر باز هم اثری از جوجو مویز است که توسط مریم مفتاحی مترجم دیگر آثار این نویسنده در آموت به فارسی بازگردانی شده است. این کتاب «یک به علاوه یک» است که درباره زندگی و مشکلات یک زن تنها نوشته شده است. کتاب بعدی هم اثری از نوشته‌های مویز است که با نام «میوه خارجی» چاپ شده و مترجمش نیز همان طور که می‌دانیم مریم مفتاحی است.

«راز» نوشته کاترین هیوز با ترجمه سودابه قیصری، «سالار مگس‌ها» اثر ویلیام گولدینگ با ترجمه ناهید شهبازی مقدم، «ما تمامش می‌کنیم» نوشته کاتلین هوور با بازگردانی آرتمیس مسعودی و «اتاق» نوشته اِما دون اِهو با ترجمه علی قانع دیگر عناوین فهرست پرفروش‌های آموت در این فصل هستند.

یکی از ناشران حوزه ادبیات نمایشی و کتاب‌های مربوط به تئاتر و سینما، انتشارات افراز است که البته چاپ آثار داستانی ادبیات جهان و ایران را نیز در دستور کار دارد. جالب است که دو عنوان اول فهرست پرفروش‌های این ناشر، مربوط به نویسندگان برنده جایزه نوبل است. افراز رمان «هنرمندی از جهان شناور» نوشته کازئو ایشی گورو به عنوان اولین کتاب پرفروش خود در فصل پاییز معرفی می‌کند. ترجمه یاسین محمدی از این رمان در پاییز با چاپ سوم در بازار وجود داشت که به تازگی به چاپ چهارم رسیده است. دیگر عنوان پرفروش این ناشر در پاییز، «خیابان بوتیک‌های خاموش» نوشته پاتریک مودیانو است.
پرفروش های بازار کتاب در پاییز
فروش آثار ایشی‌گورو پس از کسب نوبل سیر صعودی پیدا کرد

کتاب نمایشنامه «شایعات» نوشته نیل سایمون که توسط محمود بختیاری ترجمه شده، نمایشنامه ایرانی «خشکسالی و دروغ» نوشته محمد یعقوبی و رمان «آخرین انار دنیا» نوشته بختیار علی نویسنده کرد که توسط آرش سنجابی ترجمه شده دیگر پرفروش‌های این ناشر هستند.

نشر افق، یکی از ناشرانی است که هم به چاپ کتاب‌های حوزه بزرگسال فعالیت دارد هم در زمینه آثار مربوط به مخاطبان خردسال، کودک و نوجوان فعالیت می‌کند. «هرگز ترکم نکن» نوشته کازئو ایشی گورو، «این ناقوس مرگ کیست؟» نوشته ارنست همینگوی هر دو با ترجمه مهدی غبرایی و «غرور و تعصب» از جین آستین با ترجمه خجسته کیهان از جمله عناوین پرفروش صدر جدول این ناشر هستند. کتاب بعدی این ناشر از مجموعه عاشقانه‌های کلاسیک این ناشر است؛ «دزیره» نوشته آن ماری سلینکو با ترجمه کیوان عبیدی آشتیانی.

«پدرخوانده» نوشته ماریو پوزو با ترجمه حبیب الله شهبازی و همچنین «بلندی‌های بادگیر» نوشته امیلی برونته که توسط نوشین ابراهیمی‌ترجمه شده، دیگر پرفروش‌ها افق هستند. به این فهرست همچنین می‌توان نام مجموعه کتاب‌های «تام گیتس»، «زنان کوچک» و «قلعه حیوانات» را هم اضافه کرد.

«باهوش»، «مسافران سرزمین خورشید» و «خواهران تاریک» هم ۳ عنوان پرفروش در مجموعه «رمان نوجوان» این ناشر هستند که در کنار کتاب‌هایی چون «شب به شب دیکته شب» و مجموعه «خودم می‌خوانم» برای کودکان؛ و «ترانه‌های می‌می‌نی و مامانی» و «وگی ورجه» برای خردسالان به عنوان پرفروش‌های فصل پاییز معرفی شدند.

بین آثار چاپ شده توسط انتشارات به نگار می‌توان کتاب‌های پرفروش را به این ترتیب جستجو کرد: «پیرمرد صد ساله که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد» نوشته یوناس یوناسون با ترجمه شادی حامدی خواه، «آدم‌های خوشبخت کتاب می‌خوانند و قهوه می‌نوشند»، «زندگی آسان است نگران نباش» هر دو از آنیِس مارتن لوگان و هر دو با ترجمه ابوالفضل الله دادی، «برای این لحظه متشکرم» شامل ترجمه خاطرات والری تریرویلر بانوی اول سابق فرانسه، «قاتلی که در آرزوی جایی در بهشت بود» نوشته یوناس یوناسون با ترجمه ابوالفضل الله دادی، رمان «آن رسید لعنتی»، «سفر به سرزمین فرشتگان» و «سفرنامه پاریس، عوج کلاب» هر ۳ از داریوش مهرجویی.

بین کتاب‌های انتشارات تیسا هم که به چاپ ترجمه و تالیف‌های مرتبط با حوزه مدیریت و مباحث علوم انسانی مبادرت دارد، به غیر از کتاب «بیشعوری» که از عناوین شناخته شده این ناشر است، می‌توان این عناوین را در فهرست کتاب‌های محبوب این ناشر مشاهده کرد: «اجتماع محلی و حکومت محلی» نوشته علیرضا مرادی وهاشم واعظی، «توسعه گردشگری شهری با تکیه بر مرکز شهر تهران و رویکرد مدیریت شهری» نوشته الهام آزادی، «تفنگت را زمین بگذار» نوشته دالتون ترامبو با ترجمه شاهپور سخی، «فرهنگ و برنامه ریزی» نوشته سیمون آبرام با ترجمه محمد خانی و «تجربه مدرنیته به روایت فضاهای تجاری شهر تهران» اثر نرگس آذری.

با رسیدن به خیابان کریم خان زند به دو نشر ثالث و چشمه می‌رسیم. در زمینه آثار پرفروش پاییزی نشر ثالث، ابتدا با کتاب «هولوکاست» مواجه می‌شویم که با نام کامل «هولوکاست: پیگرد و کشتار یهودیان» چاپ شده است. این کتاب اثر الکساندر براکل و ترجمه ای از مهدی تدینی است که تاریخ آلمان در قرن بیستم را در بر می‌گیرد. کتاب بعدی این ناشر، رمان «دوست باهوش من» نوشته النا فرانته است که ترجمه اش توسط سودابه قیصری انجام شده است. سومین اثر پرفروش ثالث در پاییز یک رمان ایرانی به نام «خدا مادر زیبایت را بیامرزد» نوشته حافظ خیاوی است.

اما ظاهرا علاقه به مطالعات تاریخی در پاییز زیاد بوده و علاوه بر کتاب «هولوکاست»، اهالی مطالعه نسبت به کتاب‌های «آدولف هیتلر» و «انور خوجه» را با ترجمه بیژن اشتری اقبال نشان داده اند. دو کتاب دیگری هم که این ناشر به عنوان پرفروش‌های پاییزی خود معرفی می‌کند، داستانی اند؛ هم تالیف هم ترجمه. به این ترتیب رمان «باغ رویان» نوشته جواد ماهزاده و «کیمیا خاتون دختر رومی» نوشته موریل مائوفروی با ترجمه مهران قاسمی‌که به زندگی دختر مولانا می‌پردازد، دو کتاب مورد اشاره هستند.

نشر چشمه هم یکی از ناشرانی است که در حوزه چاپ و نشر آثار داخلی و خارجی اشتغال دارد و در گزارش‌های پیش تر هم حضور داشته است. یکی از کتاب‌هایی که این ناشر به عنوان پرفروش معرفی می‌کند، رمان ایرانی «هرس» نوشته نسیم مرعشی است که با چاپ دهمش در بازار حضور دارد.
مرعشی با دو رمانی که توسط این ناشر چاپ کرده، موفق شده مخاطبی بین علاقه مندان ادبیات داستانی معاصر کشور دست و پا کند. چون پس از چاپ بیست و چهارم رمان استرالیایی «جزء از کل» که پیمان خاکسار ترجمه اش کرده، دوباره رمانی از مرعشی در فهرست پرفروش‌های پاییزی این ناشر به چشم می‌خورد؛ یعنی «پاییز فصل آخر سال است» با چاپ بیست و چهارمش.
پرفروش های بازار کتاب در پاییز
نسیم مرعشی با دومین رمانش (هرس) حضور موفقی در بازار کتاب پاییز ۹۶ داشت

«هنر شفاف اندیشیدن» که توسط عادل فردوسی پور ترجمه شده با چاپ چهل و هفتم، «عقاید یک دلقک» با چاپ چهل و دوم، «مردی به نام اوه» با چاپ هجدهم، «غول مدفون» از کازئو ایشی گورو با چاپ پنجم، «عامه پسند» از چارلز بوکوفسکی با چاپ هفدهم، «جای خالی سلوچ» و «شبانه‌ها» از کازئو ایشی گورو به ترتیب با چاپ‌های سی و هفت و هفتم خود در جمع پرفروش‌های این ناشر در فصل پاییز قرار گرفته اند.

۵ کتاب پرفروشی که در فهرست نشر روزگار در صدر قرار دارند هم عبارت اند از: «دختر زرین چشم» اثر انوره بالزاک با ترجمه ساحره بلوچی، «یک مرد تنها» نوشته گائو شین جیان با ترجمه امیرحسین اکبری شالچی، «سالها» نوشته ویرجینیا وولف با ترجمه الهه نادم، «دوشیزه مهتاب» نوشته نازیلا نوبهاری و «هیچ هیچ شدن» نوشته خدیجه قاسمی.

نشر روزگار نو هم کتاب‌های پرفروش خود را در فصل پاییز به این ترتیب معرفی می‌کند: «خیانت‌ها» نوشته ماکیاولی با ترجمه سیما زائر رفیعی، «طبیعت» نوشته رالف والدو امرسون با برگردان مرضیه خسروی، «اتاقی از آن خود» نوشته ویرجینیا وولف با ترجمه معصومه مهرشادی، «حمله ای بر دشمن آزادی» نوشته سیسیرو با ترجمه مریم ولی پور، «دژخیم» نوشته ژوزف دومستر با ترجمه اسماعیل قهرمانی پور. همگی کتاب‌های نامبرده از مجموعه ایده‌های بزرگ هستند که توسط این ناشر چاپ می‌شود.

انتشارات سایان از معدود ناشرانی است که کتاب‌های دایره المعارف گونه چاپ می‌کنند. این ناشر در زمینه ای که ذکر شد به چاپ کتاب‌هایی درباره تاریخ انقلاب اسلامی، دایره المعارف‌های مصور و همچنین دانشنامه‌های مصور اشتغال دارد. کتاب‌های مربوط به تاریخ انقلاب اسلامی، زندگی و زمانه امام خمینی (ره)، رهبر انقلاب، آیت الله‌هاشمی‌رفسنجانی و دفاع مقدس هستند که به تعبیر مسئولان این انتشارات، نمی‌توان بین میزان کم و بیش فروششان، تمایز زیادی قائل شد؛ ضمن این که بیشترین فروش را هم بین تمام عناوین این ناشر دارند.

بین دایره المعارف‌های مصور چاپ شده توسط این ناشر که حدود ۲۰ عنوان هستند، «فضا» و «بدن انسان» بیشترین فروش را داشته اند. بین دانشنامه‌های مصور هم که ۲۵ عنوان هستند، دانشنامه جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم بیشترین استقبال را از طرف مخاطبان داشته اند.

مخاطبان ادبیات در حوزه‌های دفاع مقدس، انقلاب اسلامی‌و شعر کلاسیک به ویژه غزل، یکی از نام‌های شناخته شده را سوره مهر می‌دانند. پرس و جو درباره کتاب‌های پرفروش این ناشر در فصل پاییز به این عناوین ختم شد: «دختر شینا»، «آن ۲۳ نفر»، «وقتی مهتاب گم شد»، «گلستان یازدهم» و «دا». در حوزه شعر هم مجموعه کتاب‌های چاپ شده از فاضل نظری غزلسرای معاصر بیشترین فروش را بین کتاب‌های این ناشر داشته اند.

«آبنبات هل دار»، «من و کتاب»، «مرد نخستین»، «رفاقت به سبک تانک» و «لبخند مسیح» هم دیگر پرفروش‌های ناشر مذکور در بازه ۳ماهه مورد نظر هستند.

ناشر دیگری که به غیر از سوره مهر در زمینه آثار ادبیات دفاع مقدس در این گزارش حضور دارد، انتشارات فاتحان است که «عباس دست طلا» با چاپ بیست و دومش را به عنوان صدر جدولی خود معرفی می‌کند. رمان «خط تماس» به قلم محمدرضا بایرامی‌هم با چاپ دومش در جایگاه دوم ایستاده است. چاپ دوم «خمپاره‌های فاسد» و کتاب‌های مجموعه ۱۰ جلدی روایتگری جنوب هم دیگر پرفروش‌هایی هستند که فاتحان برای این مدت به ما معرفی می‌کند.

یکی از موسسه‌های بزرگ انتشاراتی حاضر در این گزارش، نشر ققنوس است که با دو زیرمجموعه خود یعنی آفرینگان و هیلا فعالیت می‌کند. ۵ عنوان پرفروش اول این ناشر، ۳ کتاب داستانی خارجی، یک اثر ایرانی و یک کتاب فلسفی هستند. یکی از کتاب‌های شناس و مورد توجه واقع شده ققنوس، ترجمه ارسلان فصیحی از رمان «ملت عشق» ِ الف شفق نویسنده ترک تبار فرانسوی است. دو کتاب «روح گریان من» و «رهبر عزیز» هم که هر دو درباره شرایط کره شمالی و مسائل جاسوسی در این کشور هستند، دو پرفروش دیگر این ناشر هستند.

کتاب فلسفی پرفروش مورد اشاره از این ناشر هم، «تسلی بخشی‌های فلسفه» نوشته آلن دوباتن است که توسط عرفان ثابتی ترجمه شده است. این کتاب با استناد به نظرگاه ۶ فیلسوف مطرح، راه حل‌هایی برای برون رفت از بحران‌های روزمره ارائه می‌کند.

انتشارات کتابسرای تندیس با چاپ کتاب‌های تالیف و ترجمه در حوزه ادبیات داستانی از نویسندگانی مانند جی. کی رولینک، دن بروان، لی چایلد و ... برای خود مخاطبانی در حوزه ادبیات جهان فراهم کرده است. این ناشر بین کتاب‌های چاپ اولی خود ۷ عنوان صدر جدولی خود را چنین معرفی می‌کند: «فرشتگان و شیاطین» نوشته دن براون با ترجمه حسین شهرابی، «تاثیر رزی» نوشته گریم سیمسیون با ترجمه نرگس جلالتی، «نابودگر» و «شاهین جنگی» هر دو نوشته جیمز رولینز و هر دو با ترجمه‌هادی امینی، «ساعتهای استخوانی» نوشته دیوید میچل با ترجمه نادر قبله ای، «اتحادیه سایه‌ها» (جلد دوم مجموعه تاریک تر از جادو) نوشته وی. ای. شواب با ترجمه محمد جوادی و «شاهزاده ای از زمین» نوشته مایک رسنیک با ترجمه مشترک الهام حق پرست و پیمان صارمی.

عناوین اول جدول پرفروش‌های تجدید چاپی کتابسرای تندیس هم «هری پاتر و سنگ جادو» نوشته جی. کی رولینگ با ترجمه سعید کبریایی، «هری پاتر و فرزند نفرین شده» دوباره از همین نویسنده ولی با ترجمه ویدا اسلامیه، «راز داوینچی» نوشته دن بروان با ترجمه حسین شهرابی، «دختر پرتقالی» نوشته یوستین گاردر با ترجمه مهوش خرمی‌پور و «مردی به نام اووه» نوشته فردریک بکمن با ترجمه محمد عباس آبادی هستند.

یکی از ناشرانی که از نظر جغرافیایی نسبت به دیگر ناشران بازار کتاب، از مرکز شهر تهران دور افتاده، نشر مرکز است که محل دفتر و کتابفروشی اش نه در خیابان کریم خان و نه در راسته انقلاب است. این ناشر اولین کتاب پرفروش خود در فصل پاییز را این گونه نام می‌برد: «فرمین موش کتاب خوان» (ماجرای یک شهرنشین غربتی) اثر سم سوج با ترجمه پوپه میثاقی. این کتاب طی یک ماه به چاپ چهارم رسیده است.
کتاب بعدی رمان «چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم» نوشته زویا پیرزاد است که با چاپ هشتاد و چهارمش در بازار حضور دارد. کتاب بعدی هم «تصرف عدوانی» نوشته لنا اندرشون است که توسط سعید مقدم ترجمه شده و درباره مفهوم عشق است. این کتاب هم به چاپ شانزدهم رسیده است.

دیگر پرفروش نشر مرکز در فصلی که گذشت، رمان «روی ماه خداوند را ببوس» نوشته مصطفی مستور است که در فصل گذشته با چاپ هفتادم در بازار حضور داشت و پس از اتمام پاییز به چاپ هفتاد و یکم رسیده است. «عادت می‌کنیم» دیگر رمان زویا پیرزاد با چاپ پنجاه و چهار، «تاریخ عشق» که ترجمه ای از ترانه علیدوستی بازیگر سینما است با چاپ دهم، «ترلان» نوشته فریبا وفی با چاپ بیستم، «کوری» نوشته ژوزه ساراماگو با ترجمه مهدی غبرایی که به چاپ سی و پنجم رسیده و «بیگانه» اثر آلبر کامو با ترجمه لیلی گلستان با چاپ بیست و چهارم دیگر پرفروش‌های پاییزی نشر مرکز هستند.

موسسه انتشارات نگاه هم پرفروش‌های خود در فصل پاییز را معرفی کرده که بین آن‌ها می‌توان آثار تالیف و ترجمه ای مختلفی از شهریار قنبری مشاهده کرد.

آثار پرفروش این ناشر در فصل پاییز به این ترتیب اند: کتاب شعر «گفتن برای زیباشدن» اثر شهریار قنبری، «لیونارد شهیار» نوشته لیونارد کوهن با ترجمه شهریار قنبری، رمان «عاشق آتشفشان» نوشته سوزان سانتاگ با ترجمه فرزانه فوجلو، «اسم شب سیاهکل» نوشته انوش صالحی که درباره تاریخ چریک‌های فدایی خلق است، «راز نوشتن» اثر استفان کینگ با ترجمه علی حاجی قاسم و «بنویس، ساعت پاکنویس» اثر شهریار قنبری.

یکی از ناشرانی که سابقه بسیاری در حوزه نشر دارد و طی سالیان گذشته با فراز و فرودهایی همراه بوده، فرهنگ نشر نو است که عموما با نام نشر نو شناخته می‌شود. این انتشارات طی دو سال گذشته با مدیریت جدید، حجم فعالیت خود را گسترش داده و عناوین زیادی را در حوزه ادبیات کلاسیک، ادبیات مدرن، فلسفه و جامعه شناسی در قالب تالیف و ترجمه منتشر کرده است.
همین تعداد زیادی از عناوین قدیمی‌خود را تجدید چاپ کرده است. «انسان خردمند: تاریخ مختصر بشر» اولین کتابی است که این ناشر در فهرست پرفروش‌های پاییز ۹۶ خود ثبت کرده است. این اثر نوشته یووال نوح هراری است که توسط نیک گرگین ترجمه شده است.

دومین عنوان پرفروش این ناشر در پاییز، یکی از تجدیدچاپی‌های آن با نام «درک یک پایان» نوشته جولین بارنز است که در سال ۲۰۱۱ برنده جایزه بوکر شد. ترجمه حسن کامشاد از این کتاب اردیبهشت امسال توسط نشر نو به چاپ پنجم رسید و حالا در فهرست پرفروش‌ها قرار گرفته است.
چاپ اول «درک یک پایان» با ۲ هزار و ۲۰۰ نسخه به بازار آمد اما با استقبال از آن، چاپ پنجمش با شمارگان ۳ هزار و ۳۰۰ نسخه عرضه شد. «مرشد و مارگاریتا» هم یکی از آثار شناخته شده ادبیات جهان در بازار ایران است که این ناشر چاپ می‌کند و سومین عنوان پرفروشش در پاییز است. این کتاب نوشته میخاییل بولگاکف است که نشر نو ترجمه عباس میلانی از آن را چاپ کرده است.

«استبداد: بیست درس از قرن بیستم» تیموتی اسنایدر که ترجمه دیگری از آن توسط ناشری دیگر در بازار نشر کشور ارائه شده، همین طور «زندگی خوب» نوشته نوشته مارک ورنون و مجموعه «مغالطه‌های پرکاربرد» از دیگر کتاب‌های پرفروش نشر نو هستند.

انتشارات هیلا هم یکی از زیرمجموعه‌هایِ مجموعه انتشاراتی ققنوس است که به چاپ آثار داستانی نویسندگان ایرانی اشتغال دارد. رمان «مرداد دیوانه» نوشته محمدحسن شهسواری که در ژانر تریلر نوشته شده اولین عنوان فهرست پرفروش‌های این ناشر است. این کتاب اولین عنوان از مجموعه «رمان ژانر» است که اواخر تابستان امسال توسط این ناشر کلید خورد و هدف از انتشارش، چاپ رمان‌های نوشته شده توسط نویسندگان ایرانی در قالب ژانرهای مشخص است.
مجموعه داستان «تنهایی در انجمن نوابغ و احمق‌ها» نوشته ونداد جلیلی که عموما با کار ترجمه شناخته می‌شود، دومین عنوان فهرست هیلا برای پاییز است. جلیلی پیش از «تنهایی در انجمن نوابغ و احمق‌ها»، دو رمان «سوءتفاهم نامه» و «نوروز درمانی» را به چاپ رسانده است. روبرتو بولانیو، خوآن گابریل واسکس، آلیس مونرو، جی. ام کوتسی، آله‌خاندرو سامبرا و آله‌خو کارپانتیه هم از جمله نویسندگانی هستند که جلیلی ترجمه‌هایی از آثارشان را منتشر کرده است.

رمان «جمجمه جوان» هم از دیگر عناوین مجموعه «رمان ژانر» سومین کتاب پرفروش هیلا در پاییز است. این کتاب، یک اثری جنایی است و به قلم لاله زارع نوشته شده است.

آخرین ناشری هم که در این گزارش حضور دارد، انتشارات هرمس وابسته به موسسه شهر کتاب است که هم کتاب‌های ادبی و عرفانی چاپ می‌کند هم کتاب‌های فلسفی و علمی. این ناشر مجموعه‌های مختلفی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان و بزرگسال دارد. همچنین تعداد زیادی کتاب در زمینه ادبیات پلیسی با ترجمه مترجمان کشور به چاپ رسانده است. «شاه نامه‌ها» اثر سیروس شمیسا اولین عنوان پرفروش هرمس است که خود مولف درباره اش نوشته: «تألیف این کتاب برای من ادای دینی به فردوسی بزرگ بود که بخشی از عمرم را که در تنهایی و یأس می‌گذشت با دنیای شاد و پرغرور او گذراندم. من دیگر چندان امیدی به مردم عادی ندارم و امیدم فقط این است که حداقل دانشجویان ادبیّات، دنیای شاهنامه را بشناسند.»

دومین کتاب پرفروش هرمس، رمان فلسفی «دنیای سوفی» نوشته یاستین گودر است که توسط مهرداد بازیاری ترجمه شده است. از این رمان باز هم ترجمه شده و ترجمه‌های موجود در آن، بارها تجدید چاپ شده اند. سومین پرفروش هرمس در فصل پاییز نیز، «بام بلند هم چراغی» که گفتگو با آیدا سرکیسیان همسر احمد شاملو را درباره زندگی و آثار این شاعر در بر می‌گیرد.

در ادامه و بخش پایانی این گزارش، جدول آثار پرفروش را به تفکیک نام ناشر و ۳ اثر اول هرکدام از ناشران مرور می‌کنیم:
پرفروش های بازار کتاب در پاییز
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید