IQ این کودکان بیشتر است!

IQ این کودکان بیشتر است!

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد کودکانی که هفته‌ای یکبار ماهی می‌خورند، IQ بالاتری دارند.

کد خبر : ۴۷۸۳۰
بازدید : ۲۹۲۸
IQ کودکانی که هفته‌ای یکبار ماهی می‌خورند، بیشتر است!
فرادید | یک مطالعه جدید نشان می‌دهد کودکانی که هفته‌ای یکبار ماهی می‌خورند، IQ بالاتری دارند.

به گزارش فرادید به نقل از تلگراف، محققان دانشگاه پنسیلوانیا ایالات متحده امریکا می‌گویند، امروزه والدین می‌توانند با ایجاد یک تغییر ساده در رژیم غذایی کودکانشان، آن‌ها را به سادگی به تخت خواب ببرند.

مطالعات اخیر نشان داده اند که اسید‌های چرب امگا ۳ در ماهی‌ها می‌توانند هوش را تقویت و خواب را بهبود ببخشند و در نهایت باعث بالا رفتن IQ شوند. این مسئله برای اولین بار است که در بین آن‌ها ارتباطی نزدیک مشخص شده است.

دانشمندان معتقدند، امگا ۳ دلیل اصلی بهبود کیفیت خواب و IQ است، در حالی که اسید‌های چرب به تنهایی نمی‌توانند به این میزان موثر عمل کنند.

پروفسور آدریان رین می‌گوید، " این خوراکی می‌تواند برای زودتر به تختخواب رفتن بسیار موثر‌تر عمل کند در مقابل زمان هایی که باید مدام یاد آوری کنید وقت خواب رسیده. "

" اگر ماهی‌ها بتوانند کیفیت خواب را بهبود ببخشند، عالی می‌شود. همچنین در صورتی که عملکرد شناختی و IQ را تقویت کنند، باید گفت: مانند یک ضربه فنی اساسی عمل می‌کند. "

در این مطالعه محققان ۵۱۱ کودک محصل بین ۹ تا ۱۱ ساله را مورد بررسی قرار دادند، تا میزان ماهی‌های مصرف شده را ثبت کنند، و سپس IQ را اندازه گیری کردند. در نهایت از والدین، درباره کیفیت خواب کودکان سوالاتی پرسیدند.

IQ کودکانی که هفته‌ای یکبار ماهی می‌خورند، بیشتر است!

این تیم تحقیقاتی دریافتند، کودکانی که هفته‌ای یک بار ماهی می‌خوردند امتیاز بالاتر از ۴.۸ در امتحانات IQ کسب کرده بودند، نسبت به دیگر کودکانی که ماهی به ندرت و یا هرگز نمی‌خوردند. البته آنهایی که در برنامه غذایی خود گاهی اوقات این خوراک را مصرف می‌کردند، امتیازی بالاتر ۳.۳ گرفته بودند.

محققان توصیه می‌کنند که بهتر است کودکان، حداقل از سن دو سالگی، خوردن ماهی‌ها را شروع کنند و سپس در ماه‌های بعدی به رژیم غذایی هفتگی و یا ماهانه اضافه شوند.

دکتر جنیفر پینتو- مارتین می‌افزاید، " این شواهد رو به رشد نشان می‌دهند که خوردن ماهی‌ها، مزایای فراوانی را برای سلامتی افراد فراهم می‌کند که این بدین معنی است، مصرف آن‌ها باید بیشتر مورد توجه و تبلیغ رسانه‌ها قرار بگیرد. "

طعم این غذای لذیذ باید به سرعت به کودکان معرفی شود. در حقیقت این امر سبب می‌شود تا آن‌ها تمایل بیشتری به خوردن این خوراکی خوشمزه نشان دهند.

" در حقیقت این یک تلاش هماهنگ برای معرفی ماهی‌ها به عنوان خوراکی بی نظیر برای کودکان است، از آنجایی که بوی نامطبوع حاصل از طبخ آن‌ها می‌تواند امری حساس کننده برای مصرف نکردن، باشند. حال اگر کودکان از دوران کودکی تمایلی به میل کردن این غذا نشان ندهند، ممکن است برای همیشه از خواص غذایی ماهی‌ها بی بهره بمانند.

این مقاله در مجله Scientific Reports منتشر شده است.

منبع: تلگراف
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید