تویوتا همچنان در صدر

تویوتا همچنان در صدر

شرکت ژانی تویوتا با ارزش برندِ 28.7 میلیارد دلار در مقام باارزش‌ترین برند خودروی سال 2017 قرار گرفت تا همچنان بهترین خودروساز جهان در زمینه ارزش برند باشد.

کد خبر : ۴۷۹۰۸
بازدید : ۱۹۷۸

فرادید | وب‌سایت استاتیستا که به ارائه آمار و گزارش در حوزه‌های مختلف اقتصادی و مالی می‌پردازد، اخیرا آمار باارزش‌ترین برندهای جهان در صنعت خودرو را برای سال 2017 منتشر کرده که در آن برند تویوتا باز هم در مقام باارزش‌ترین برند صنعت خودروی جهان در سال 2017 قرار گرفته است. در واقع با رسیدن به انتهای سال میلادی 2017، رده بندی برندهای خودرویی از جنبه های مختلف آغاز شده و در حوزه ارزش برند مشخص شده تویوتا با ارزش کلی 28.7 میلیارد دلار همچنان باارزش‌ترین خودروساز جهان به شمار می‌رود. علاوه بر تویوتا، برندهایی چون ب‌.ام‌.و، مرسدس بنز و فورد در فهرست باارزش‌ترین برندهای تجاری جهان قرار داشتند.

به گزارش فرادید، تویوتا در حالی در رتبه‌بندی ارزش برند در سال 2017 در مقام نخست قرار گرفت که این نام تجاری متعلق به شرکت خودروسازی تویوتا از اواخر دهه 1930 میلادی تأسیس شده و دامنه فعالیت گسترده‌ای دارد. این تولیدکننده ژاپنی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در صنعت خودروسازی جهان به شمار می‌رود که امسال چیزی بیش از 10.3 میلیون دستگاه خودرو فروخته است. این شرکت در بخش‌های مختلفی فعال است، ازجمله تولید خودروی شاسی‌بلند (SUV)، کراس اوور، سدان، کامیون و موتورسیکلت. علاوه بر این فعالیت‌ها، تویوتا در زمینهٔ تحقیق و توسعه خودروهای هیبریدی، پلاگین و تمام الکتریک نیز سرمایه‌گذاری کرده است. تویوتا علاوه بر فعالیت‌هایش در صنعت خودرو، درزمینه های دیگری مانند پروژه‌های رباتیک و هوافضا مشغول به فعالیت است.

اما جدا از برتری تویوتا در این رده‌بندی آمارهای دیگری نیز از خلال بررسی جدول استاتیستا می‌توان استخراج کرد. بر این مبنا طبق گزارش این رسانه، پس از بزرگترین خودروساز ژاپن، برندهای آلمانی مثل ب.ام.و و مرسدس بنز قرار دارند که به ترتیب با 24.56 و 23.51 میلیارد دلار ارزش، در رتبه‌های دوم و سوم صنعت خودرو جهان به لحاظ میزان اعتبار برند جای دارند.

مرسدس بنز آلمان خودروهای لوکس و کراس اوور، اتوبوس و کامیون تولید می‌کند. در سال 2016 مجموع درآمدهای مرسدس بنز حدود 89.3 میلیارد یورو بود. آلمانی ناکام امسال البته فولکس واگن است. این شرکت در سال 2017، در پی رسوایی‌های پیرامون "دیزل گیت" و کاهش شدید اعتبار بین‌المللی، از لیست خارج شود درحالی‌که برند "تسلا" برای اولین بار در این رتبه‌بندی قرار گرفت.

همچنین از میان سه خودروساز بزرگ امریکا، "جنرال موتورز" و "کرایسلر" با نام‌های تجاری متنوعی ماشین می‌فروشند که در این لیست جایی ندارند. اما "فورد" با همان نام و نیز زیربرند لوکس"لینکلن" توانسته در جایگاه بالایی از این فهرست جا گیرد. این شرکت که در ایالت میشیگان واقع است، در سال 2016 اعلام کرد که با برندهای فورد و لینکلن بیش از 6.5 میلیون خودرو در سراسر جهان فروخته است. در همان سال درآمد فورد حدود 152 میلیارد دلار بود.

هوندا، نیسان و آئودی هم به ترتیب رتبه های چهارم تا هفتم را در این جدول له خود اختصاص داده اند. این بین جایگاه برند تازه تاسیس تسلا جالب به نظر می‌رسد چرا که به فاصله کمتر از 10 از تاسیس، هم‌اینک با 5.88 میلیارد دلار بالاتر از جگوارلندروور و پورشه در رتبه هشتم باارزش‌ترین برندهای جهان خودرو در سال 2017 قرار گرفته است.

باارزش‌ترین برندهای تجاری خودرو در سال 2017 (میلیارد دلار آمریکا)

باارزش‌ترین برندهای خودرو در سال 2017

منبع: Statista

ترجمه: وب‌سایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید